Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om Petter Northug og hans uttalelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Petter Northug
Synes han er rå, og har egentlig sans for kommentarene. Krydder i sporten. 73 45,91%
Synes han er kjempegod på ski, men liker ikke kommentarene. 27 16,98%
Har ingen formening om han. 40 25,16%
Liker han ikke, og synes han burde holdt seg for god til å slenge kommentarer. 19 11,95%
Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-10, 13:44   #41
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om Petter Northug og hans uttalelser?

Han er litt hunk i den reklamen han springer rundt og handler og hopper over handlevogner og sånn.

Northug er ikke pefekt, han kan komme med idiotuttalelser som oss andre. Han er engasjert og lidenskapelig opptatt av det han gjør. I kombo med høyt konkurranseinstinkt, smeller det i blant. Helt forståelig. Jeg synes han er morsom, og han er seg selv - på godt og vondt.

Gammel 01-03-10, 13:50   #42
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Northug er ikke pefekt, han kan komme med idiotuttalelser som oss andre. Han er engasjert og lidenskapelig opptatt av det han gjør. I kombo med høyt konkurranseinstinkt, smeller det i blant. Helt forståelig. Jeg synes han er morsom, og han er seg selv - på godt og vondt.

Gammel 01-03-10, 13:51   #43
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Noen ganger er han forfriskende og morsom, andre ganger på grensa til uspiselig. Jeg synes nok alt i alt at det bør være rom for en sånn fyr i langrennssporten. Et råskinn på ski er han uansett, og i går imponerte han meg virkelig.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes han hadde vært tusen ganger kulere om man kunne ane bittelitt selvironi noen ganger. Det er det lite av og jeg synes at sånne hanekyllinger er kjedelige i lengden.

Er på linje med Elinblu og Esme. Han mistet meg litt den gangen han survet noe voldsomt over ikke å bli plukket til OL eller VM eller hva det nå var. Breial og uten særlig selvironi er ikke akkurat noe som tenner meg. Men det er kanskje ikke en nødvendighet å skulle tenne på menn i trikot heller.

Jeg heier uansett like mye på ham som andre og mer sympatiske OL-utøvere. I strake motsetning til Bøkko. Den dusten.

Gammel 01-03-10, 14:23   #44
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det engasjerer meg fint lite kjenner jeg.

Gammel 01-03-10, 14:25   #45
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner ikke de som virkelig lar seg hisse opp av Nordtugs uttalelser (hvis det virkelig er noen? Eller er det bare media som later som?). Who cares, liksom. Som oftest er det jo tydelig at det er for å provosere, eller en del av imaget hans.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 14:31   #46
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å blir dritsur når man taper er vel noe man må ha i seg for å nå dit han er.
Men ikke alle viser det.
B. Dhælie var vel verdens dårligste taper. Men han ble noe flinkere til å skjule det.
Det blir nok Nortugh også.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 14:35   #47
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

For meg er det idretten som gjelder, personligheten til utøverne bryr jeg meg egentlig fint lite om.
At idrettsutøvere stort sett er en gjeng med egosentriske råtasser som stort sett ikke ser lengre enn sin egen nesetipp burde da ikke komme som noen overraskelse.

Jeg blir mest lei alle utenforstående som skal mene så mye og avisoverskrifter om alt annet enn det som presteres i sporet.

Klart han var utrolig skuffet etter de første rennene i OL, dette har han trent til i veldig lang tid og han hadde et enormt press på seg. Det kan da ikke bare være jeg som har full forståelse for at gutten føler for å gjemme seg litt og ikke har veldig lyst til å snakke med media?

Klart, han hadde nok vunnet på å oppføre seg litt mer sympatisk. Men samtidig syns jeg på ingen måte han har gjort seg fortjent til det råkjøret som kom i etterkant.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 15:39   #48
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 15:42   #49
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min (34) har finere kropp med tre timer trening i uka enn den guttevalpen som ikke gjør annet enn å trene.

Den totale mangelen på selvironi er skikkelig døllt.

Gammel 01-03-10, 16:27   #50
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker at han virker litt umoden, men jeg syntes likevel det er litt morsomt med et såpass friskt innslag, selv om det blir på godt og vondt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 16:41   #51
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor skal vel han ha lært "fine manener" og fått tid til å utvikle "riktig" sosial kompetans slik som han har sprunget rundt i skiløypene og skogen de siste årene? Det er der hans fokus har vært, å bli god i en veldig individuell sport. Da "er" man ikke så veldig mye sammen med andre hele tiden. Han er god og står for det. Han har ingen falsk beskjedenhet. Når han ikke får det til (brekker staver osv) så er det klart han blir skuffet. Hva hadde vi ønsket oss da, at han skulle rast over "idiotiske svensker" foran kamera?? Tror det var bra han fikk noen timer for seg selv jeg. Ville jeg ha trengt også. Mulig han rangeres som underholdnings artist i våre øyne, men i egne er det idretten som har fokus.

Og i Norge som i andre land slår janteloven til som aldri før. Du må gjerne være god, men ikke skryt av det selv i allefall.

Dustete. Får mer og mer sans for fyren jeg. Han fremstår som ærlig.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 17:25   #52
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg har irritert meg mer over medienes påtrengende dekning av Northug, enn av Northug selv. Og spørsmålene NRK stilte ham var for det meste megateite. Mannen selv har jeg ikke riktig noe inntrykk av, utover at han er kjapp til å gå på ski.

Gammel 01-03-10, 17:34   #53
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes han er kul nok, og er glad for at ikke alle idrettsutøver er sånne snille gladkristne som taper og vinner med samme sinn. En OL-4. plass er helt ubrukelig for alle andre enn bestemor, den som ikke skjønner det, må stå. Dessuten liker jeg alle som irriterer svenskene. :for mange svenske kollegaer:

Men aller mest er jeg fascinert over utseendet hans og lurer på når Ben Reddik Fy Fasan kommer der bak.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 17:37   #54
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Han er litt hunk i den reklamen han springer rundt og handler og hopper over handlevogner og sånn.

Jeg likte denne oppsummeringen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 17:53   #55
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg synes at han virket veldig sympatis og ydmyk i seiersintervjuet i går så jeg har mer sansen for han nå enn tidligere

Det er vel ikke så vanskelig å være ydmyk da? Det er vel heller det at han _etter min mening_ oppfører som en drittunge det meste av tiden som gjør at jeg ikke liker han..

Gammel 01-03-10, 17:55   #56
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker`n, han er en friskus!

Gammel 01-03-10, 17:58   #57
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sans for kommentarene i form av at det liver opp. Og ingen skal beskylde ham for falsk besjedenhet. Dog har jeg ikke så mye sans for mannen, han mangler noe selvironi for å nå opp på toppen av pallen.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 18:02   #58
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Han er jo bare 23? 24? år. Selvironien kommer kanskje med alderen?

Ellers er jeg enig med Kanina. Media hauser dette opp. Han er rå i spurt og en skikkelig dårlig taper. Og dårlige tapere har nok det ekstra giret som skal til, på godt og vondt.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 18:26   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skilt ved fødselen:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 18:27   #60
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Ja, når du sier det.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.