Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du opptatt av utseende?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-10, 08:19   #41
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du opptatt av utseende?

Sminker meg så godt som hver dag. Reiser ihvertfall ikke på jobb uten sminke.

Gammel 04-03-10, 08:24   #42
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leser andres svar her, føler jeg meg trygg på å si NEI!
Jeg er ikke opptatt av utseende.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 08:37   #43
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er opptatt av utseendet mitt, men jeg kan også levere i barnehagen usminket med kosebukse. Og med lue. Skal jeg på jobb er jeg alltid mer påkledd, grer håret og har som regel på mascara. Men jeg må ikke.

Det jeg derimot absolutt hater, det er å handle mat etter trening. Da har jeg svetta og blitt lilla i ansiktet, og jeg misliker å skulle unngå kjente fordi jeg ikke ser ut OG lukter snodig.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 08:39   #44
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg LIKER heller ikke å handle mat etter trening, men som regel er det den enkleste løsningen, så da blir det sånn. Men da sørger jeg for å ha sekken på ryggen og drikkeflaska i hånda, så at folk skjønner at jeg ikke går rundt og ser sånn ut til vanlig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 08:57   #45
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er nok litt forfengelig. Jeg kan fint gå å levere/hente i barnehage med ugredd hår under lua, uten sminke og i joggebukser, men jeg liker best å ha på meg penere klær, være fin på håret og litt sminket. Har heller ingen problemer med å gå i butikken etter en treningøkt - tar det for gitt at alle tenker at jeg har trent.
Liker for tiden å sminke meg litt før jeg går på trening - jeg bruker bare litt øyeskygge og mascara, så voldsomt blir det uansett ikke. Jeg vet jo aldri om Mannen i mitt liv skulle finne på å dukke opp der, så da må jeg jo se litt fresh ut. Men parfyme tar jeg ikke på altså!
Men joggebukse er et ikke-plagg ute sånn egentlig - føler meg ganske uflidd i joggebukse.

I klesveien er jeg ikke veldig forfengelig - jeg har veldig lyst til å se flott og moderne ut, men det blir vel ikke helt sånn ... Trives best i jeans og topp - kjedelig, men enkelt.

Så konklusjonen min er at jeg er opptatt av utseende, men det kommer veldig an på tid og sted. Jeg liker best å føle meg vel og det gjør jeg når jeg har sminket meg, har på rene og pene klær og er ok på håret.

Gammel 04-03-10, 09:38   #46
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ville løyet om jeg sa at jeg ikke var opptatt av utseende i det hele tatt, men jeg bygger svært lite av selvbildet mitt på utseende og har i grunnen et veldig avslappet forhold til om folk ser meg i sminkeløs, bad-hair, joggedress-tilstand.

Her er jeg og

Feks ifjor, under permisjonen så ga jeg blanke i hvordan jeg så ut når jeg leverte i bhg etc. Vasking og fiksing av hår var ikke prioritert og sminke ble det kun når jeg skulle noe. Og ikke alltid da heller....

Nå som jeg jobber har jeg bedre rutiner og enklere barn (hurra for barne-tv på morgen, hilsen Dårlig Mor TM) og klarer å få på sminke (for det meste) og vaske og føne håret (et par dager i uka). Hårjåleri begrenser seg selv da jeg har tørr og sensitiv hodebunn og må begrense vasking til et par ganger i uka.

Ift klær så prøver jeg å gjøre et forsøk på å se ok ut, dessverre har jeg så dårlig fantasi og skulle gjerne visst bedre hva jeg skal ha på meg for å gjøre det beste ut av det jeg har/ikke har.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 09:54   #47
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Altså, jeg er ikke det minste redd for å troppe opp på butikken direkte fra joggetur - og å ankomme kontoret høyrød og nyjogget har jeg gjort stadig vekk, med alt annet ann fancy treningsantrekk. Likevel er jeg jo virkelig forfengelig. Betyr det at jeg er litt splittet?

Du er vel ganske normal. Jeg liker f.eks. å være fin på håret, gjerne krølle det og sette det opp. Men hele vinteren må jeg gå med lue til og fra jobb for ikke å få bihulebetennelse, så ja... Da blir det som det blir.

Jeg synes derimot det er ganske spesielt med de som ikke kan gå i butikken f.eks. i joggebukse og uten sminke. Da har man nesten litt problemer med seg selv. At man er så opphengt i å framstå som noe, og redd for å vise andre sider ved seg selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:16   #48
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Er opptatt av det til en viss grad, men ikke slik at jeg må sminke meg hver dag, og at jeg ikke kan gå ut døra uten sminke på.

Det jeg er mest opptatt av er håret faktisk. Det står til alle kanter om morgenen, og slik viser jeg meg ikke blant folk. Det må skylles gjennom og fønes til før jeg i det hele tatt vurderer å gå ut.
Om vi sovner av her, så jeg må kjøre ungene på skolen, så gjør jeg det uten å ordne hår. Er da bare i bilen, og kamuflerer det meste med en lue på hodet nå på vinteren i hvertfall. (vil jo ikke forårsake at møtende biler havner i grøfta når de ser det bustehue komme i mot )

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:22   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg synes derimot det er ganske spesielt med de som ikke kan gå i butikken f.eks. i joggebukse og uten sminke. Da har man nesten litt problemer med seg selv. At man er så opphengt i å framstå som noe, og redd for å vise andre sider ved seg selv.

Jeg har problemer med det, jeg føler meg rett og slett ikke vel når jeg går slik ute blant folk, føler alle stirrer og jeg skjemmes. Det er jo MEG det er noe galt med, absolutt. Jeg er veldig utadvendt, lite sjenert og har ikke dårlig selvbilde (med unntak av på noen områder), men akkurat her har jeg litt problemer. Eller, det er for meg ikke noe stort problem i og med at det tar 2 sekunder å sminke seg, og jeg aldri går i joggebukser bortsett fra av og til hjemme på kveldene, men jeg skjønner jo at det ikke er noen sunn tankegang. Kanskje det henger igjen fra da jeg var overvektig og hele tiden følte meg beglodd.
Det er ikke sånn at jeg må dusje og style meg opp før jeg skal hente posten, liksom, jeg sminker meg alltid hver morgen og tar på meg vanlige klær, så jobben er liksom gjort fra morgenen av.

Gammel 04-03-10, 10:35   #50
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er midt špå treet her føler jeg. Om sommeren når jeg har fått litt farge gidder jeg ikke tenke på sminke. Nå på vinerstid har jeg tørr, nuppete og irritert hud, da bruker jeg foundation om jeg skal ut av døra, om så bare i butikken.
Mascara et par ganger i uka, annen sminke skjeldnere. Jeg kan godt dra innom på ICA i treningstøy på vei hjem, men å gå i slappe kosebukser annen enn til postkassa utgår.
Hva klær anngår er jeg nok under middels interessert. Olabukse og en topp holder bra. Hår bruker jeg heller ikke tid på. Hestehale duger til hverdags.

Gammel 04-03-10, 10:35   #51
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 sekunder å sminke seg? Det tar MINST fem minutter, om ikke mer.

Gammel 04-03-10, 10:38   #52
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nja, noe midt imellom her, tror jeg - kanskje 2 minutter.

Gammel 04-03-10, 10:41   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke for meg, iallfall. Jeg bare tar på litt eyenliner og markerer øyenbrynene og så er jeg good to go. Tar kanskje et halvt minutt. Skal jeg sminke meg til fest eller litt ekstra, bruker jeg jo lengre tid, kanskje 5 minutter. Jeg bruker jo aldri kremer og sånt, bare øyenbrynsblyant/eyeliner til vanlig og i tillegg mascara og øyeskygge til fest.

Gammel 04-03-10, 10:43   #54
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sminke tar lengre tid her. Jeg har mange arr etter vannkopper og kviser, og må ha foundation/dekkstift. Så er det bryn, mascara (må jobbe litt med den), solpudder og evt. hvit eyeliner under vippene nede. Øyenskygge bruker jeg når jeg orker. Leppestift har jeg liggende på jobb.

Gammel 04-03-10, 10:45   #55
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sminker meg ikke for andre, kun for meg selv. Jeg føler meg trøtt, grå og uopplagt uten mascara (jeg har helt hvite øyenvipper) og jeg tror aldri jeg har levert i barnehagen uten å være stelt. Jeg steller meg hver morgen, jeg går på do, vasker meg , tar på linser, grer hår, tar på mascara og pusser tenner. Og nei, jeg har ingen problemer ang sminke/utseende, det er en del av min daglige hygiene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:46   #56
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Foundation, rouge, pudder, øyenskygge, kajal, vippetang, maskara, lipgloss. Tar sin tid. Bare så synd at jeg ser usminket ut igjen etter bare få timer.

Gammel 04-03-10, 10:46   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg sminker meg ikke for andre, kun for meg selv. Jeg føler meg trøtt, grå og uopplagt uten mascara (jeg har helt hvite øyenvipper) og jeg tror aldri jeg har levert i barnehagen uten å være stelt. Jeg steller meg hver morgen, jeg går på do, vasker meg , tar på linser, grer hår, tar på mascara og pusser tenner. Og nei, jeg har ingen problemer ang sminke/utseende, det er en del av min daglige hygiene.

Den kan jeg egentlig signere. Jeg sminker meg jo selv om jeg bare skal daffe rundt hjemme hele dagen, så for meg er det en del av min daglige hygiene. Jeg sminker meg og steller håret hver morgen, like naturlig som å pusse tennene.

Gammel 04-03-10, 10:46   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Foundation, rouge, pudder, øyenskygge, kajal, vippetang, maskara, lipgloss. Tar sin tid. Bare så synd at jeg ser usminket ut igjen etter bare få timer.

Oj, ja om du bruker såpass mye stæsj så er det jo noe annet, det tar lenger tid ja.

Gammel 04-03-10, 10:49   #59
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg må nok det. Jeg er naturlig gusten i hodet og har bleke øyenvipper og -bryn, så hvis jeg ikke sminker meg, tror alle jeg er syk. Eller at jeg er minst ti år eldre enn det jeg er.

Gammel 04-03-10, 10:51   #60
Dronningen
Pauset

Standard

Bare det blir varmt nok til jeg kan ta litt solarium igjen så blir verden mye bedre. Jeg blir en helt annen person da. I tillegg har jeg spart min egentlige hårfarge i snart 2 år nå, og svigermor kuttet av siste rest av farget hår nå i vinterferien. Jeg har derfor en bobsveis som forsåvidt er grei nok, men jeg vil egentlig ha langt hår. Så nå er det å spare det ut igjen. Alt i alt så står det dårlig til utseendemessig, men det kommer seg nok utover våren/sommeren.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.