|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Kunen du vært surrogatmor? | |||
| Ja |
|
26 | 11,56% |
| Nei |
|
180 | 80,00% |
| Vet ikke |
|
19 | 8,44% |
| Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du vært surrogatmor?All heder og ære til de som er surrogatmødre for andre, jeg hadde ikke klart det av flere årsaker. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?
Man har GS- gestational surrogate, som bærer frem embryo via IVF, som hun ikke er biologisk i slekt med. Det kan være foreldrenes eget, eller med donoregg, sæd, eller begge deler.
|
|
|
#45 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Med livet som innsats så er det ikke en problemstilling for meg. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
maler
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei jeg tror ikke det. Hvis min søster hadde hatt problemer med å få barn, eller en av mine aller beste venninner, kunne jeg vurdert det. Ikke for andre, da skulle jeg hatt bedre betalt enn noen ville vært villig til å betale. Jeg har greie svangerskap og fødsler.
|
|
|
#47 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg avskyr å være gravid og må ha KS ved hver fødsel, så det å være surrogatmor er ikke noe som passer for meg.
|
|
|
#48 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, jeg er elendig på å gå gravid. Om jeg skulle slitt meg gjennom 9 mnd en gang til skulle det i allefall vært mitt eget barn.
|
|
|
#49 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, jeg er ferdig med graviditet og fødsler - to vanskelige svangerskap med påfølgende harde fødsler holder for meg.
|
|
|
#50 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() |
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, aldri. Svangerskap og fødsel er vanskelig nok som det er, kunne aldri ha gjort det for noen andre uansett hvem det var.
|
|
|
#51 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Synes adopsjon av allerede fødte barn er den perfekte måte å få barn på om en trenger hjelp |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Absolut ateist
|
Jaha? Utdyp.
|
|
|
#55 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg vet ikke helt; diskriminering av homofile (altså at de stort sett ikke får adoptere), årelang ventetid og enorme kostnader osv. Adopsjon er kjempebra, selvsagt, men jeg har hørt folk fortelle hvor enormt utmattende den prosessen kan være, så jeg hadde nok gått for surrogat-varianten selv om det var aktuelt, og det har ingenting å gjøre med om barnet er biologisk eller ei.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 07-03-10 kl 18:17. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Ja, men kun for søsteren min. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Passiv
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Kom til å tenke på en ting jeg: Hva med evt. partner når man er surrogat? Kan man forvente sympati og tilrettelegging, fotmassasje og leggbarbering når han vet at det ikke er hans barn? |
|
|
|
#60 |
|
Absolut ateist
|
Det er jo selvsagt at dette ikke er noe man gjør uten den fulle støtte fra en partner, den være mannlig eller kvinnelig.
|
![]() |
|
|