Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunne du vært surrogatmor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kunen du vært surrogatmor?
Ja 26 11,56%
Nei 180 80,00%
Vet ikke 19 8,44%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-10, 15:48   #41
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Jeg svarte ja, selv om mine egne svangerskap har vært pyton, så er det uansett snakk om en liten periode.

Gammel 07-03-10, 15:48   #42
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

All heder og ære til de som er surrogatmødre for andre, jeg hadde ikke klart det av flere årsaker.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 16:10   #43
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Er det ikke slik at som surrogatmor så bærer du kun fram et barn, det er ikke ditt eget egg og en sæddonor det er snakk om? Det er et egg som er befruktet og satt inn, sant, slik at surrogaten er som en slags rugekasse?

Man har GS- gestational surrogate, som bærer frem embryo via IVF, som hun ikke er biologisk i slekt med. Det kan være foreldrenes eget, eller med donoregg, sæd, eller begge deler.

Man har i tillegg TS-traditional surrogate, som bærer frem et barn som er biologisk sitt eget. Som oftest unnfanget ved inseminering hjemme eller på klinikk, via farens sæd eller donorsæd. Men det hender også de må bruke IVF, men det er da fremdeles med sitt eget egg.

Gammel 07-03-10, 16:12   #44
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg minnes at det var fint å være gravid sist jeg var det.
Men jeg ville ikke vært surrogatmor likevel.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 16:29   #45
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Med livet som innsats så er det ikke en problemstilling for meg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 16:31   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei jeg tror ikke det. Hvis min søster hadde hatt problemer med å få barn, eller en av mine aller beste venninner, kunne jeg vurdert det. Ikke for andre, da skulle jeg hatt bedre betalt enn noen ville vært villig til å betale. Jeg har greie svangerskap og fødsler.

Gammel 07-03-10, 16:35   #47
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg avskyr å være gravid og må ha KS ved hver fødsel, så det å være surrogatmor er ikke noe som passer for meg.

Jeg ville likevel ikke nølt med å være det for min bror eller mine to beste venner, hvis det ikke ville vært mulig for dem å få barn.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 16:38   #48
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg er elendig på å gå gravid. Om jeg skulle slitt meg gjennom 9 mnd en gang til skulle det i allefall vært mitt eget barn.

Gammel 07-03-10, 16:49   #49
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg er ferdig med graviditet og fødsler - to vanskelige svangerskap med påfølgende harde fødsler holder for meg.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 16:56   #50
A&A
Aktiv

Medlem siden: Feb 2010
A&A er litt kulA&A er litt kul
Standard

Nei, aldri. Svangerskap og fødsel er vanskelig nok som det er, kunne aldri ha gjort det for noen andre uansett hvem det var.

A&A er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 17:00   #51
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Synes adopsjon av allerede fødte barn er den perfekte måte å få barn på om en trenger hjelp

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 17:00   #52
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Synes adopsjon av allerede fødte barn er den perfekte måte å få barn på om en trenger hjelp

Jaha? Utdyp.

Gammel 07-03-10, 17:37   #53
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis det hadde vært aktuelt å stille opp for et søsken, så kunne jeg nok gjort det. Men det er høyst hypotetisk.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 17:42   #54
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne gjerne donert egg til hvem-som-helst, forresten.

Gammel 07-03-10, 17:45   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Jeg vet ikke helt; diskriminering av homofile (altså at de stort sett ikke får adoptere), årelang ventetid og enorme kostnader osv. Adopsjon er kjempebra, selvsagt, men jeg har hørt folk fortelle hvor enormt utmattende den prosessen kan være, så jeg hadde nok gått for surrogat-varianten selv om det var aktuelt, og det har ingenting å gjøre med om barnet er biologisk eller ei.
I tillegg er det vel ikke nok barn i forhold til de som vil adoptere, er det? Mener å ha lest at det er mangel på adopsjonsbarn.

Sist redigert av Dixie Diner : 07-03-10 kl 18:17.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 17:46   #56
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ikke nå, men for et antall år siden vurderte jeg/vi det. Den gangen for nære venner som hadde prøvd i mange mange år. Jeg likte å gå gravid.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 18:25   #57
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.
Svangerskapene mine er noe av det verste jeg har vært med på. Jeg vil ikke gjøre det igjen. Ikke for meg selv, og ikke for andre.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 18:52   #58
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Ja, men kun for søsteren min.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 18:57   #59
Albertine
Passiv

Standard

Kom til å tenke på en ting jeg: Hva med evt. partner når man er surrogat? Kan man forvente sympati og tilrettelegging, fotmassasje og leggbarbering når han vet at det ikke er hans barn?

Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 19:04   #60
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Kom til å tenke på en ting jeg: Hva med evt. partner når man er surrogat? Kan man forvente sympati og tilrettelegging, fotmassasje og leggbarbering når han vet at det ikke er hans barn?

Det er jo selvsagt at dette ikke er noe man gjør uten den fulle støtte fra en partner, den være mannlig eller kvinnelig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.