Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mange barnehagepappaer har du på telefonlista di?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange pappaer på listen?
Ingen 22 12,43%
Ingen, men det er ingen mammaer der heller 45 25,42%
Få, langt færre enn mammaer 59 33,33%
Ca. like mange som mammaer 40 22,60%
Flere pappaer enn mammaer 11 6,21%
Deltakere: 177. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-10, 21:05   #41
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange barnehagepappaer har du på telefonlista di?

Ca. like mange mammaer og pappaer. De er ikke foreldre til samme barn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:05   #42
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En. Men jeg har mange på venneliste på facebook. Teller det?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:06   #43
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg har 10 mammaer og ingen pappaer .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:12   #44
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ingen fra barnehagen men har etpar-tre fra skolen. Lillebror er aldri med noen hjem og har kun hatt med bestekompisen hjem til oss..

Men fra skolen er det 3 pappaer jeg kan ringe.

Gammel 09-03-10, 21:21   #45
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en pappa i min telefonliste.

Gammel 09-03-10, 21:27   #46
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har noen pappaer, siden det ar pappaer som leverte i Juniors 4 årsdag og jeg noterte flittig ned nummerene. Men det er nok flere mammaer og jeg snakker vel helst med mammaene når jeg skal avtale playdates.

Gammel 09-03-10, 21:30   #47
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Flest mammaer, men en del pappaer også.

Gammel 09-03-10, 21:33   #48
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Litt i anledning kvinnedagen, og litt inspirert av noen tråder her i dag:

Det slo meg at jeg har EN stk. "pappa av barnehagebarn som er venner med mitt barn" på telefonlisten min. Ellers er det mange "Nina, mamma til Emma" osv, men altså EN pappa. Og han har måttet trenge seg på også, for å komme dit. For jeg ringte alltid mammaen, jeg, når jeg skulle avtale venninnebesøk hit og dit. For det er jo det man gjør. Og så var det han som ringte tilbake. Etter noen ganger tok jeg hintet og lagret nummeret hans. Nå er det litt hipp som hvem jeg snakker med, men han er nok hakket mer "på" på hverdagslogistikken.

Blir ikke dette politisk ukorrekt oppførsel og temmelig forferdelig i følge FP moralen? -Og burde det ikke vært slik at mannen din tok like mange samtaler som deg?

Hos oss så er det like mange fedre i tlf-listen som mødre. Og det er like gjerne mine barns far som tar kontakt for å ordne lekedater som meg.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:34   #49
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg skjemmes over er at det jo ikke BARE er fordi mammaene er de mest aktive og tilstedeværende i garderobesituasjonen og sånn. Det er i hvert fall en 3-4 barn til der jeg ser far minst like ofte som mor og det absolutt hadde vært like naturlig å ringe/tekste ham som henne for besøk. Men gjør man det?

Gammel 09-03-10, 21:36   #50
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Blir ikke dette politisk ukorrekt oppførsel og temmelig forferdelig i følge FP moralen? -Og burde det ikke vært slik at mannen din tok like mange samtaler som deg?

Det har du jo også rett i.

Jeg tror ikke mannen min står på noen lister heller, nei. Men han orger mer nå enn før, rett og slett fordi jeg har vært en del på reise de siste par årene.

Gammel 09-03-10, 21:51   #51
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg fryktet et stund at jeg måtte svare ingen pappaer. Det dukket etterhvert opp en, og i det tilfellet har jeg ikke mammaens nummer.

Hos oss er det som oftest jeg som ringer eller sender sms og ordner avtaler, fordi jeg liker det bedre enn Magnoliamannen.

Tankevekkende tråd, Polyanna.

Gammel 09-03-10, 21:52   #52
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare jentene i barselgruppen her. So far. Og jeg har ikke lagret dem på telefonen, men to av pappaene la igjen telefonnumre da vi hadde barnebursdag her.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 22:05   #53
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mange pappaer på telefonlisten. I tillegg er pappaen her i huset selv aktivt på banen når playdates o.l. skal avtales. Jeg opplever det som hipp som happ hvem som avtaler. Denne likestillingen fører imidlertid til noen problemer innimellom, som f.eks. dobbeltbooking.

Jeg opplever for øvrig ganske ofte at pappaer smser eller ringer meg for å gjøre avtaler. Jeg er innmari poppis blant pappaene. (La meg leve i troen)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 22:14   #54
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk flere pappaer på telefonen enn mammaer, men vi har i tillegg navn og telefonlister til begge ungenes(nå klasser)og de brukes flittig av voksne og barn(på egenhånd).

Gammel 09-03-10, 22:17   #55
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

50/50 ser jeg når jeg teller over.

Gammel 09-03-10, 22:33   #56
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Altså, jeg har noen men mest mammaer.
Det er av den enkle grunn av jeg kjenner mammaene best. De jeg snakker med mest i også andre sammenhenger. Mannen min snakker med mennene. Så han ringer pappaene og jeg ringer mammaene. Mammaene ringer meg og pappaene ringer mannen.'
Har ingen verdens ting med hvem som har "hverdagslogistikken" hos vedkommende.

Gammel 09-03-10, 22:34   #57
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

50/50, sånn circa. Vi bruker strengt tatt mer epost enn telefon for å avtale, og ta sender jeg som oftest epost til begge. Når det skal ringes i forbindelse med en avtale, f.eks for henting, så ringer jeg den av foreldrene som leverte.

Men selv om jeg har like mye kontakt med barnehagefedre som barnehagemødre, så er det likevel jeg som har ca. 90% av all kontakten på vegne av meg og mannen.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 22:45   #58
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Jeg har flest fedre på mobilen min (3 "mot" 1). Det er de jeg treffer oftest i bhg.

Gammel 09-03-10, 22:48   #59
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Orker ikke telle, men jeg har mange pappaer på lista, sikkert ca 50-50. Gikk litt fort for seg sist gang jeg skulle lagre, så det hender vi får sms fra Får til Simen.

Gammel 09-03-10, 22:51   #60
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to fedre fra barnehagetida. Og mødrene til de samme barna - men det er fedrene jeg forholder meg til siden vi har barna de samme helgene.
Av skolevenner har jeg bare nr til to. Mødre. Selv om jeg har avtalt besøk med flere fedre, i sfo-garderoben, uten å lagre dem på mobilen.

Men - teller det at jeg har mange fedre på telefonlista mi, dog uten at jeg kjenner barna?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.