Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tar du roret?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-10, 12:11   #41
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du roret?

Jeg husker heldigvis båtreglene, men jeg tenkte på formelle krav til å kunne føre en båt. Jeg googlet litt og ser at alle som er født etter 1. januar 1980 må ha båtførerbevis fra mai 2010 for å kunne kjøre en båt større enn 8 meter og/eller har 25 hk eller mer. Det er ikke formelle krav til oss som er hakket mer modne enn disse?

Gammel 10-03-10, 12:14   #42
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg husker heldigvis båtreglene, men jeg tenkte på formelle krav til å kunne føre en båt. Jeg googlet litt og ser at alle som er født etter 1. januar 1980 må ha båtførerbevis for å kunne kjøre en båt større enn 8 meter og/eller har 25 hk eller mer. Det er ikke formelle krav til oss som er hakket mer modne enn disse?

Hakket mer modne, du liksom.

Kan noen fortelle meg om 15 fot er mer eller mindre enn 8 meter? Og betyr dette at man ikke trenger båtførerbevis for å kjøre en som er kortere enn 8 meter altså? Da er det kanskje håp likevel.

Gammel 10-03-10, 12:15   #43
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En hakket mer moden enn Elise vet at 15 fot tilsvarer ca. 4,5 meter. Da kan du fortsette å leke i robåten din. Eller var det påhengsmotor? Hvor mange krefter har den?

Gammel 10-03-10, 12:19   #44
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker heldigvis båtreglene, men jeg tenkte på formelle krav til å kunne føre en båt. Jeg googlet litt og ser at alle som er født etter 1. januar 1980 må ha båtførerbevis fra mai 2010 for å kunne kjøre en båt større enn 8 meter og/eller har 25 hk eller mer. Det er ikke formelle krav til oss som er hakket mer modne enn disse?

Om man skal føre båt over 15 m, dvs 50 fot eller mer så må man ha fritidsbåtskippersertifikat, som før. Sjøfartsdirektoratet har en bra side på dette med båtførerbevis.

Gammel 10-03-10, 12:20   #45
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Den har iallfall ikke 25. Tror kanskje det er 8, 10 eller 12?

Gammel 10-03-10, 12:20   #46
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om man skal føre båt over 15 m, dvs 50 fot eller mer så må man ha fritidsbåtskippersertifikat, som før. Sjøfartsdirektoratet har en bra side på dette med båtførerbevis.

Steike. 15 meter er like langt som huset vårt.

Gammel 10-03-10, 12:26   #47
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Formelt har vi ikke krav Veronal, men jeg vet at enkelte organisasjoner krever båtførerbevis for å kjøre småbåt i deres regi.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 12:41   #48
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har nok av ferieturer i oppveksten på seilbåt, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri kommer til å leie eller kjøpe båt. Men både seilkurs og båtførerprøven har jeg. Båtførerprøven tok jeg som valgfag på skolen i sin tid.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 12:42   #49
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Steike. 15 meter er like langt som huset vårt.

Da skjønner du sikkert hvorfor jeg ikke styrer vår.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.