Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kattepine!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-10, 08:13   #41
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Kattepine!

Godt å høre!

Gammel 17-03-10, 08:19   #42
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Kan nå melde om at etter en runde med kvernet pepper på trappa og langs veggen har det ikke kommet noe kattetiss! Skal ta en ny runde i kveld for å holde pepperlukten ved like, så håper jeg de gir seg.

Så bra! Funker det mot glatt trapp også?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 09:14   #43
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Så bra! Funker det mot glatt trapp også?

Hehe, det kan jo tenkes. Nå har vi heldigvis overbygget trapp så det er fint lite is på den.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 20:56   #44
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du kan prøve å strø med pepper...
..........

Nå ser jeg at du allerede har prøvt ! bra det funker!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 21:09   #45
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror dere ikke de kattene har gått fra å tisse på trappa til å tisse på bilen min?? Det er MIN bil for pokker! Dumme territorielle dyr.

Har forøvrig pepret en runde rundt bilen min.

minibolle mai 2012
Gammel 17-03-10, 21:14   #46
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Parfyme skal faktisk også funke, for kattene vil ikke tisse der det lukter godt.

En helt annen sak er at det er gjerne hankatter (noen ganger hunkatter, men det lukter ikke så ille mye) som markerer revir, og det er det som stinker skikkelig ekkelt. Hvis du kjenner katteeieren, så ta det som med h*n at det er et stort problem. Problemet vil forsvinne ved at katten blir kastrert.

Ikke bruk salmiakk. Det kan være å gjøre deg selv en kjempediger bjørnetjeneste.

Gammel 17-03-10, 22:22   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vurderer derved pepper i blomsterbeddet når snøen smelter. Det skader ikke blomstene mine, nei?

Våre to små blomsterbedd utenfor inngangsdøra er åpenbart borettlagets kattetoalett. Det sto det ikke noe om i prospektet...

Vi hadde ei flaske med noe grønn gele som holdt dem borte ganske lenge, men ei ukes fravær, noen dråper regn, og de var på plass igjen... Pepper går ganske ikke såååå lett i oppløsning av en regnskur, eller? Kvernet eller hel?

Det stinker kattpiss nede på det som skal bli fremtidig barnerom også, så utenfor der burde vi nok også gjøre noe ja. På fremsiden er det ikke lukten som er det mest plagsomme, men det er ikke noe kjekt å luke blomsterbed når det er tettere mellom kattedritten enn mellom blomstene....

Gammel 17-03-10, 22:31   #48
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Ah, PEPPER. Nabokatta synes dørmatta vår er et passe greit pissoir.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 08:54   #49
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Kvernet pepper, Malama.

minibolle mai 2012
Gammel 18-03-10, 09:58   #50
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Tar med meg pepperkverna ut så snart halvannen meter snø forsvinner fra blomsterbeddene mine...

Gammel 18-03-10, 10:08   #51
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Da tror jeg du bare var heldig!

Salmiakk inneholder ammoniakk, og det i sin tur minner om innholdet i urin....ergo skal katteeiere ikke vaske hjemmet med salmiakk for ens egne katter kan til og med tisse inne hvis de kjenner lukta. (Mine katter har dog oppført seg pent ved salmiakkbruk, men det kan skje. )

Hmm...

I vårt forrige hus så hadde vi vindusgraver i forbindelse med tre kjellervindu. Det var ei katte i nabolaget som tydeligvis hadde funnet det for godt å bruke disse gravene til do, og stanken inne var ekstrem.

Jeg fikk da tips om å sette ut skåler med salmiakk, for det skulle få bort katten.

Jeg gjorde dette, og vi kjente ikke lukt av katten etter det.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:18   #52
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Her står det noen tips:

Flere gode råd mot kattetiss
Publisert 22.04.2003 14:35
Eddik, kamfer og tigerbalsam kan også skremme kattene fra å legge igjen illeluktende kattetiss.

KATTETISS - EDDIK
Katter misliker lukta av eddik. Spray på ufortynnet eddik der du vet at kattene vanligvis markerer. De går deretter store omveier, sier en gårdbruker som har prøvd rådet med vellykket resultat.

KATTETISS - KAMPHORATUM
Katter misliker lukten av kamfer. Smør med kamphoratum eller mentholatum der du vil de skal slutte å markere. Da finner de seg andre områder for sitt revir.

KATTETISS - TIGERBALSAM
Katter liker ikke lukten av tigerbalsam. Hvis du smører litt av dette på dører og andre steder du vet at kattene vanligvis markerer, vil de finne seg andre steder å gå.

annemede: Fysj!!

Gammel 24-03-10, 16:16   #53
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Virker peppertrikset fremdeles Kokos?

:kom hjem til en ikke-nedgravd kattebæsj i snøen (graver de ikke vanligvis ned skiten sin? ) og en potte med oppgravde påskeliljer (!?):

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 16:51   #54
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Peppertrikset funker sånn passe. Nå som det er såpass fuktig ute må jeg liksom pepre hele tiden føler jeg. Minst en gang om dagen. Jeg har også sprayet eddik rundt forbi, så inngangspartiet vårt er skikkelig sjarmerende.

minibolle mai 2012
Gammel 24-03-10, 16:57   #55
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også dette problemet, hele terrassen lukter kattepiss. Bare fordi noen syns det er greit å sende ut hårballen sin i tettbebygd strøk. Lurer på om jeg skal sende inn noe til katteeieren. Eller pepre ræva hans.

Gammel 24-03-10, 17:04   #56
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi har også dette problemet, hele terrassen lukter kattepiss. Bare fordi noen syns det er greit å sende ut hårballen sin i tettbebygd strøk. Lurer på om jeg skal sende inn noe til katteeieren. Eller pepre ræva hans.

Jeg har vurdert å sende et skriv til alle i strøket at jeg spanderer kastrering/sterilisering på kattene. Det er jo stort sett ukastrerte hanner som markerer på dører/terrasser ol. med det stinketisset. Men nå flytter vi til sommeren, så da får vi vel holde ut enn så lenge.

minibolle mai 2012
Gammel 24-03-10, 17:33   #57
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte "get off (my garden)" som kjøpes på dyrebutikk, da katter pisset på luftinntak og støtfangere på bilen vår. Det hjalp.

Gammel 24-03-10, 17:34   #58
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi brukte "get off (my garden)" som kjøpes på dyrebutikk, da katter pisset på luftinntak og støtfangere på bilen vår. Det hjalp.

Jeg har akkurat dynket bilen min i eddik.

minibolle mai 2012
Gammel 24-03-10, 17:58   #59
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor er dette lov?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 18:17   #60
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har forøvrig ikke sagt at det er ok, bare at det er en mulighet om problemet er ille nok. Og nei, jeg har ikke gjort det.

Det er aldeles ikke en mulighet, uansett hvor ille problemet er. For det første fordi det er ulovlig, og for det andre fordi det er å bevisst pine dyr til døde.
For et fryktelig forslag!!

Dessuten - du er klar over at paracet også er giftig for barn hvis de får i seg for mye? Jeg tipper det hadde vært kjekt jeg, om man hadde satt ut forgiftet vann for å ta kverken på naboens irriterende katt, også hadde lille krabbende tremenningen som var på besøkt helt i seg vannet... fått ødelagt nyrer og det som var, kanskje overlevd - kanskje ikke.
Eller forsåvidt, reven borti høgget, småfuglene, eller naboens hund.

For et utrolig lite gjennomtenkt forslag!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.