|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Epikur
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Min mor har tatt vare på stakker, bunader og penkjoler. Det er supert til jentene mine! Hverdagstøyet er helt utslitt etter å ha vært av brukt av opptil 6 barn. Jeg tar vare på alt som er brukandes, har solgt bittelitt, men låner helst bort og har hatt det aller meste etter nr. 1 på utlån, fått tilbake med renter fra andre og yngste har arvetøy fra mange. Vi arver videre også, det kjønnsnøytrale til en liten fetter vi venter på, til venner og kjente.
|
|
|
#42 |
|
Kakemonster
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Foreløpig er jeg skremmende sentimental, men siden vi nå bare har dette ene barnet og har planer om flere får det stå sin prøve. Mamma har tatt vare på to kjoler etter meg og søsteren min. Jada, de er i knitrete polyester, men det spiller ikke så stor rolle for meg. De blir jo kun brukt til pent, og ikke særlig lenge av gangen.
|
|
|
|
#43 |
|
*_*
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg er såpass sentimental at jeg også setter pris på gode hensikter og affeksjonsverdi, altså. Men det betyr ikke at jeg lar storebror bruke en uttørket og sprukken regnjakke fra syttitallet av den grunn.
|
|
|
|
#44 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Hver og en av barna har hatt noen få helt spesielle plagg. F.eks hjemmestrikket barnebunda, oldemorstrikket kjole ol. Jeg har også tatt vare på enkelte plagg fra nyfødttiden som minner meg veldig om hver og en. Eldstemann har en knallgul sparkedress str. 50, mellomste en lyseblå med aper og minstemor en venninnestrikket jakke. Alle tre sine første sko her jeg også tatt vare på.
|
|
|
#45 |
|
Viser tenner
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg tar vare på noen plagg. Hentesett, de første skoene, noe hjemmestrikket, noen festdrakter og spesielle finplagg som jeg tenker kan være morsomme for ungene å ha når de selv får barn.
|
|
|
#46 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg tar vare på alt hjemmestrikket. Helt til andre i nær familie får barn. Da skal de få låne det.
|
|
|
#48 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har tatt vare på noen få plagg, ellers gis resten bort til venner. Jeg tok vare på alt fram til vi fikk vite at det var en lillebror i magen, da sorterte jeg ut alt som ikke var aktuelt for ham av Snuppas tøy, og fikk plutselig kjempegod plass i boden! Så nå prøver jeg å gi bort fortløpende, uten at det kommer ned i boden engang.
|
|
|
|
#49 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg selger det som er lite og pent brukt, tar vare på noen få ting og gir mye til UFF. (jeg har ei stor jente, og jeg ser nå at alt jeg tok vare på, ikke er like fint lengre) |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?
Signerer, det gjør jeg også. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Tar vare på bittelitt. Vi skal nok ha en til en gang så har også lagt bort litt for arv som sikkert blir kastet etter det. Har ellers lånt bort etter hvert og regner meg jeg fpr låne igjen når jeg trenger det. Noen få ting synes jeg derimot det er fint å ha selv om det ikke nødvendigvis kan brukes av andre. Plagg jeg sikkert kommer å finne i en kasse om mange år og felle en liten tåre over. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
bits and pieces
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Ja noe klær har jeg tatt vare på
|
|
|
|
#53 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har en liten plastkasse til hver unge med spesielt tøy, favorittbamse/yndlingsdokka osv. Ungene skal selvfølgelig få hver sitt når de blir voksne, men jeg blir ikke fornærma om de ikke synes det er brukbart da.
|
|
|
#54 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Bort med alt. Foff!
|
|
|
#55 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Det var litt sårt for husbonden da jeg stolt kunne tre på ungene flere hjemmestrikkete og hjemmesydde plagg fra min barndom, mens alle hans klær var gitt bort og kastet. Til gjengjeld har han selv tatt vare på en god del av leikene sine, og de er i ferd med å komme fram nå. Ikke det at ungene får leike med dem, men de får ihvertfall se på at pappa bygger lego.
|
|
|
#56 |
|
safariqueen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?Nei. Jeg selger, arver bort og gir til Fretex. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har tatt vare på hjemmestrikk og noen helt spesielle ting. Alt ligger pent og pyntelig i en klespose (mimrepose) som tas frem for lufting og litt mimring innimellom. Nå for tiden er det sjelden det er noe som puttes oppi, det meste er fra poden var liten. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har lånt bort, men ikke gitt bort. Ettersom vi har (bare) en sønn, og ønsker oss flere barn, så tenker vi at vi kan bruke det igjen, kanskje. (Ikke alt, om det kommer ei jente vår vei...) Hva vi gjør når vi føler oss FERDIG... vel, da kvitter vi oss sikkert med en del, men enkelte ting av sentimental verdi eller "plikt" beholdes nok. Hjemmestrikk og sånn, og noen av de første klærene.
|
|
|
#60 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har begynt å sortere ut arvetøy allerede jeg, gutten er 10 dager ... Han var litt større enn forventa, gitt.
|
|
![]() |
|
|