|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg er veldig fornøyd med Tromsø som oppvekststed, både på mine vegne og mine barns vegne. Vi har igrunn alt utenom Opera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
![]() |
![]() |
#46 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg stemmer i med aC, og er ellers enig med Teo. Jeg personlig liker å ha de kulturtilbudene Oslo har lett tilgjengelig for barnet mitt, mangfoldet, samt et relativt bredt utvalg fritidsaktiviteter. Det er også det stedet i Norge jeg kjenner best og føler meg derfor trygg her.
![]() |
#47 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Bergen har alt som Oslo har + fin natur, sjarm og personlighet. (Kilde: youtube.com) Men: "Eg va te Bergen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
maler
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Trondheim. Uten tvil. Stort nok til å få byfølelse og å ha tilstrekkelig mangfold. Nok fritidstilbud, nok som skjer og greit nok busstilbud til at store barn faktisk kommer seg dit de trenger for å drive med interressene sine. Og likevel lite nok til at det er rimelig oversiktlig og at man kan bo ganske nær byen og jobben og marka samtidig, det går ikke alt for mye tid med til logistikk.
![]() |
#49 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Stavanger, selvsagt.
![]() |
#51 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Tja. Bredde i miljø og kulturtilbud synes jeg er viktig. Derfor liker jeg Oslo. På samme måte kunne jo alle de "store" byene i Norge trekkes frem, men med ett viktig unntak: Været! Å bo på vestlandet er jo ikke særlig gunstig for barn, i hvert fall ikke barn med astmatendenser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Vaklende
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Teo har rett, synes jeg. Sist redigert av Balanse : 29-03-10 kl 09:57. Årsak: Innlegg fullt av stavefeil - hva skjer med meg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Alle jeg kjenner som har vokst opp i Kristiansand, hater stedet som pesten.
![]() |
#54 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Apropos mørketid: Hvordan er det å bo et sted det er mørkt store deler av året? Blir man veldig påvirket av det? Blir mange trøtte? Er det mer depresjon pga mangel på dagslys? Er det vanskeligere å beholde en vanlig døgnrytme (også om sommeren når alt er lyst?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Kontrollfrik
Ingen jeg kjenner som har vokst opp i Stavanger greier å forlate stedet i voksen alder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Sånn bortsett fra å være enig med Teo, så må jeg jo bare si at akkurat der vi bor er helt perfekt.
![]() |
#58 |
Peppy!
|
Jo, for all del, jeg har knapt vært i Kristiansand, og mener ikke å hevde at det er en bra by å vokse opp i. Jeg prøvde mer å si at byer er bra på grunn av større sannsynlighet for bredde i miljø og kulturtilbud, men at været også bør inn i vurderingen, og Kristiansand ligger gunstig til slik sett. Og er vel den eneste byen av noenlunde størrelse i den delen av landet. (Jeg tenker at Stavanger mer tilhører det regnfylte vestland enn det solfylte sørland.) Jeg prøvde bare å være raus og inkludere andre byer enn min egen, sånn for å late som om jeg så lenger enn egen nesetipp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg skulle gjerne sett noe forskning, men jeg tror ikke barn har mer astma her enn andre steder. Det regner heller ikke så mye som de fleste østlendinger vil ha det til. Men nei, klimaet er ikke noe tess. Det skal jeg være den første til å innrømme. Jeg skulle gjerne skiftet klima. :elsker kulde: Men jeg greier ikke forlate denne byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg stemmer sammen med aC: OSLO!
![]() |
![]() |
|
|