|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg bruker Iset-metoden, og tar sjelden telefonen når det er selger-lignende nummer som ringer. Søker opp nummeret på nett etterpå, og ringer evt tilbake igjen dersom jeg tok feil og det var en "ordentlig" telefon. Skulle jeg være uheldig å ta telefonen, prøver jeg å avslutte så fort som mulig med "Jeg kjøper ikke over telefonen," eller "Ikke interessert," før selgeren har fått snakket meg rundt. *utrolig lettlurt* |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Hvis noen spør etter min mann eller lurer på om jeg er fruen så lukter jeg lunta. Det er bare selgere som spør om det. Jeg pleier å avbryte og spørre om de skal selge noe. Når svaret er ja sier jeg bare at jeg ikke er interessert.
![]() |
#3 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?(Kilde: youtube.com)
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Får sjelden telefoner, men de få gangene takker jeg bare helt enkelt nei.
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Vi har reservert oss og du skal sørge for å vaske listene dine, for det er 10 år siden vi reserverte oss!
![]() |
![]() |
#6 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg sier "Nei takk, jeg er ikke interessert". :enkel: Noen ganger spør jeg hvorfor de ringer når jeg har reservert meg. (Jeg synes det virker en smule nevrotisk å ikke ta telefonen når det ringes fra ukjent nummer.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg sier "nei takk, ikke interessert" når det en sjelden gang kommer sånne tlf.
![]() |
#8 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg svarer at vi har reservert oss, og da beklager de, og samtalen er avsluttet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?
Enda en grunn til at man bør si "nei takk" og legge på så fort man har rukket å fullføre siste konsonant.
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
![]() Hva svarer dere telefonselgere?Sier jeg ikke er interessert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Er det ikke slik lenger at en må reservere dseg hvert år?
![]() |
#12 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Jeg har resevert meg bare en gang, og det er faktisk flere år siden. Får veldig sjelden telefon fra selgere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
sjekket på brønnøysund sin nettside. Ser ut som det holder med en gang nå
![]() |
#14 |
Til tider hjulbeint
|
Det holder å registrere seg en gang. Man må bare huske på å endre informasjonen dersom man får nye telefonnummer da man kan legge inn disse i tillegg til bare personnummeret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg er nok ganske uhøflig. Jeg avbryter dem og sier at jeg ikke er interessert og legger på.
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 13-04-10 kl 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?*klikk*
![]() |
#17 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg svarer Nei takk, uansett hva du selger så er jeg ikke interessert i å kjøpe det. Moren min derimot later som at hun ikke kan norsk
![]() |
#18 |
|
Jeg har ikke gjort dette hvert år og får veldig veldig sjelden telefoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Hvis jeg mot formodning skulle glemme meg et øyeblikk, å faktisk ta telefonen, så blir det raskt slutt på den samtalen. |
![]() |
![]() |
#20 |
Borte
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg har en standardfrase "Nei takk, jeg er ikke interessert, hadet bra" også legger jeg på røret. Kanskje ikke så veldig høflig, men jeg gidder ikke å bruke så mye tid på uvelkomne telefoner.
![]() |
|
|