|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
er her
|
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?5 åringen vår kan ikke sykle, men så har han da ikke fått prøve heller, så er jo umulig å vite om han kunne om han hadde fått muligheten. Tror det er store forskjeller her og øving gjør jo mester. Jeg har vurdert om vi skal kjøpe sykkel nå snart, så får vi se hvor lang tid han bruker på det.
|
|
|
|
#3 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Mine to lærte det noen måneder før de fylte 5.
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Storebror på fem kan ikke å sykle ennå, men regner kanskje med at det sitter i løpet av sommeren. Han fikk tohjuling i fjor - og likte ikke å sykle. *innfisarunge*
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Minsten på 4 år kan ikke sykle uten støttehjul. Han prøvde det litt i fjor og det gikk sånn passe. Vi kommer til å øve mer i år. 2. klassingen vår derimot han vil ikke sykle. Han kan hvis han slipper seg litt løs, men han er livredd for å miste kontrollen. Akkurat som mora si desverre. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sær og kresen
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Min snart 5-åring lærte det i fjor sommer - altså som nybakt 4-åring.
|
|
|
#7 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Eldstemann var nesten åtte, W var to år og fire måneder(han nektet plent å sykle mer på den lille trehjulssykkelen, og da vi skulle kjøpe større trehjuling forelsket han seg i en tohjulssykkel med støttehjul), lille E var fire år og tre måneder da støttehjulene gikk av.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Min eldste lærte å sykle da hun gikk i 1. klasse - 6-7 år gammel, og det var vanlig der vi bodde og på den tiden, tror jeg (hun er født i 1990) - 05-barnet mitt fikk sykkel til 5-årsdagen sin i mars og har lært/lærer å sykle med to hjul i disse dager.
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Mine har lært å sykle uten støttehjul fra mellom fire og et halvt (yngste) til seks år tror jeg det var for eldste.
|
|
|
#10 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Fått inntrykk av at det er vanlig mellom 3-6 år.
|
|
|
#11 |
|
trenger lading
|
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?
Drar opp snittet med flere jeg:
|
|
|
|
#12 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Jeg har ei jente på 9 som etter myyye om og men er ute og øvelsessykler nå... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Re: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Eldstemann min var 2 år, og de to neste 4 år.
|
|
|
#14 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Våren før 1. klasse (6 1/2). Da hadde hun hatt en sesong med støttehjul og neste vår ble vi enig om å ta dem av etterhvert. Andre kvelden hun var ute å prøvde seg alene, så satt hun på sykkelen (og har gjort det siden). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Eldste her var 5år og yngste 4år |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Borte
|
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Vesla kunne det plutselig en dag da jeg hentet henne i barnehagen den våren hun var 5,5 år. Hun kom syklende mot meg på sykkelen til bestevenninna og så ut som hun hadde kunnet det bestandig.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Min gutt blir 6 år om to mnd. Han stortrives med støttehjulene på, og gir ingen tegn til å ville ha dem av. Men han har yngre søsken som også sykler med støttehjul, hvis det skulle ha noe å si. Jeg regner med at han lærer å sykle i løpet av sesongen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Mellom 4 og 7. Ikke alltid det er så lett å finne denne balansen.. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Hvor: østfold
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Minste sykkla første gang hun fikk prøve uten noe dikkedarier, såvidt fire.
|
|
|
#20 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Guttene mine har vært 4, 5, 5 og 6 år når de lærte å sykle. Det har endel å si hvordan man bor og hvor lett tilgjengelig det er å øve seg - min eldste gutt hadde en veldig egnet plass å lære seg å sykle rett utenfor huset, og en bitteliten sykkel. Plutselig kom han inn og sa at nabogutten hadde tryllet sånn at han kunne sykle. |
|
|
|
![]() |
|
|