|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Lager din husholdning saus selv? | |||
| Ja, alltid eller nesten ubetinget alltid |
|
64 | 32,49% |
| Veldig ofte, men ikke alltid |
|
74 | 37,56% |
| Vi kan lage saus selv, men det er ikke alltid vi tar oss tid til det |
|
41 | 20,81% |
| Nei |
|
16 | 8,12% |
| Spiser ikke saus |
|
2 | 1,02% |
| Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Lager du saus selv?Ja, som oftest, faktisk. Men ikke kjøttkakesaus. Av en eller annen grunn blir den bare tøysete.
|
|
|
#2 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du saus selv?Jeg lager alltid hvitsausen selv. Brunsaus innbiller jeg meg tar lengre tid med den der kjeeedelige bruninga, så det orker jeg ikke selv om jeg vet det smaker mye bedre enn pose. Kyllingsaus kjøpes også. Saus til fest lages fra bunnen av. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du saus selv?
Jeg bruker sukkerkulør.
|
|
|
#5 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan lager man brunsaus med sukkerkulør? Smaker det like godt som brunet smør og mel spedd med vann? Det gjør jo forsåvidt ikke posesausen heller, selvsagt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Det smaker like godt, jeg lager den jo med smør og mel (av og til maizenna i stedet), men bruner det ikke så lenge, kjenner egentlig ikke så mye forskjell ut fra hvor lenge det er brunet? Jeg har kraft og masse godt i.
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Lager du saus selv?Ikke alltid men veldig ofte. Mannen min spiser ikke ferdigmat (går på lavkarbo) og det reflekterer jo resten av familien også. Jeg lager alltid hvit saus fra bunnen for det er så enkelt, og så lager jeg ofte fløtesauser/soppsauser basert på rømme og lignende, det er vel det det for det meste går i. Ja, og hjemmelagde pastasauser da, mannen takler virkelig ikke ferdigsauser av sånt så nåde den som serverer sånne ferdigsauser her i huset, hehe.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Lager du saus selv?Det spørs. Til typisk "god, gammeldags søndagsmiddag" lager jeg sausen. Til kjøtt der det kommer sky, eller brun saus til sosakjøtt f.eks.
|
|
|
#13 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du saus selv?Vanlig brun og hvit, resten er jeg redd det er Toro som står for. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ute på tur
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg lager som oftest sausen selv, men de sausene jeg ikke lager er bernaise, sursøtsaus og jeg bruker ofte dolmio i stedet for å lage hjemmelaget bolognaise.
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lager du saus selv?Det er ikke veldig ofte vi har saus til middagen, men jeg lager dem selv, ja. Sett bort i fra hollandaise og bearnaise, men det står på listen over ting jeg må lære meg snart.
|
|
|
|
#20 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Lager du saus selv?Ja, så godt som alltid. det er et par torosauser jeg bruker, bl.a skysausen, den er veldig god, sysn jeg, men ellers er det alltid hjemmelaget.
|
![]() |
|
|