|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Flere unge blir gravideJeg hadde ikke fylt 20 da eldstebarnet kom. Jeg syntes det å ta vare på barnet gikk helt fint, jeg var nok flinkere da enn nå. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Flere unge blir gravideHvis man først skal studere i prallell med barneproduksjon så tror jeg det er bra (lettere i hvert fall) å gjøre det i "studentalder", før man er etablert med boliglån og voksne vaner. Mens man fortsatt syns det er greit å bo i studentleilighet, liksom. De som har gjort det, omtaler det som nærmest "luksuriøst" ("vi hadde ikke hatt råd til å kjøpe sofa om det ikke var for stipendet vi fikk da vi fikk baby!
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Sv: Flere unge blir gravideJeg håper min datter venter med å få barn til hun har fylt 20. Og så håper jeg hun venter med å få barn til hun har funnet ham eller henne hun (forhåpentligvis) skal være sammen med resten av livet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere unge blir gravideMen jeg beveget meg bort fra temaet, det er vel egentlig motivasjonen for å få barn og ikke alderen som avgjør. Å få et barn for å bli et helt menneske selv, få en som elsker en ubetinget, oppmerksomhet eller 30 000,- å shoppe for er et dårlig utgangspunkt, men for all del, det kan jo gå fint også. Det er viktig at samfunnet hjelper disse mødrene litt ekstra i gang, ikke nødvendigvis i form av cash, men støtte dem psykisk. Også er arbeidet rundt å forebygge de som ønsker seg et barn i veldig ung alder av alle de gale grunnene viktig. Jeg ser for meg at mange av disse jentene ikke har foreldre som støtter dem så veldig godt i utgangspunktet? Sist redigert av emm : 21-04-10 kl 13:45. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Flere unge blir gravideJeg tror virkelig ikke jobb, bil og hus er poenget her, altså. :gjentar også meg selv:
|
![]() |
|
|