Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er du en hamst(r)er?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-10, 14:46   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en hamst(r)er?

Både ja og nei. Har ikke tjue hermetikkbokser og 10 kg mel i boden, men kan finne på å kjøpe tre pakker dopapir, eller fem pakker fullkornpasta hvis det er på tilbud. Det er liksom sånt som blir relativt raskt oppbrukt uansett. Julegaver på salg i januar kjøper jeg aldri. Synes det er mye kjekkere å kjøpe noe folk ønsker seg, og det er i overkant spesielt å spørre om det i januar.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 22:57   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et vanvittig lager av hundebæsjeposer, men det er fordi jeg aldri husker hvor jeg har lagt de. Før jeg har kjøpt nye, that is.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 00:08   #3
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Er nok det. Det er mest pga økonomien i det, for jeg hamstrer stort sett når det er tilbud på ting vi bruker ofte. Liker best velfylte skap og fryser ja.

Gammel 25-04-10, 00:10   #4
Solblomst
Passiv

Standard

Nei, absolutt ikke. Jeg kjøper minst mulig. Bare ting som vi har bruk for.

Sist redigert av Solblomst : 25-04-10 kl 16:24. Årsak: skriveleif
  Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 00:10   #5
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Butikken er mitt lager.
Julegaver kjøper jeg, men ellers hamstrer jeg ikke

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 08:58   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg er dårlig til slikt.

Det var 40% på vaskemidler fra Lilleborg på Ica nylig, da kjørte jeg dit og kjøpte to av hver av det vi bruker, men det kaller jeg ikke hamstring. Hadde jeg kjøpt 10 av hver så ville jeg kalt det hamstring.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 09:59   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Både ja og nei.
Jeg handler inn mat og utstyr jeg vet vi trenger fremover.
Sånn som ulltøy, ytterdresser , mat osv.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 10:00   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hamstret mer før enn nå. Før var jeg flinkere til å kjøpe leker og bøker å ha liggende i en gavekasse til alle de millionene med bursdagbesøk som ungene var innvitert i, men nå er de så store at nå gir de oftes penger til bursdagbarnet.
Jeg har alltid noen pakker med kjøttdeig i frysern, pasta i skapet og ellers litt hemetikk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 10:08   #9
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hamstrer noe, men ikke alt. Hvis det er snakk om basisvarer som er veldig billige handler jeg litt mer enn jeg normalt ville gjort. Annen hamstring av mat skjer ikke. Jeg liker å ha godt utvalg i skapene, men noe kriselager er det ikke snakk om her hos oss.

De gangene jeg handler mye av en ting på en gang handler det gjerne om at jeg synes det er så ufattelig kjedelig å handle at jeg heller lagrer det enn å gå på butikken for å kjøpe nytt hele tiden. Det gjelder håndsåpe, dopapir, vaskemiddel, oppvaskmiddel og sånt. Om det er tilbud eller ei ser jeg ikke så mye på, men jeg handler inn ganske mye om gangen.

Jeg hamstrer ikke klær til meg selv. Gaver hamstrer jeg litt, men det er på en litt spesiell måte. Vi har en kasse hvor vi putter oppi lego som jeg handler på tilbud og annet som jeg ser for meg kan være egnede gaver. Om det blir noe til overs havner det på tombola og basarer i bygda, som jeg føler det er stadig vekk. Det er et ganske stort behov for gevinster og gevinster hamstrer jeg gjerne.

Klær til barna kan jeg også handle inn lenge i forkant. Norrønajakke til eldstemann til neste sesong er kjøpt inn allerede. Det samme gjelder vinterdress. Jeg lar ikke halv pris på Reima og lignende gå fra meg når jeg vet at ungene vil vokse inn i klærne. De er foreløpig ikke opptatt av om ytterklærene er siste modell.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 10:09   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Absolutt ikke. Jeg legger aldri merke til hva som er på tilbud i butikkene og har ikke egentlig lagerplass til å kjøpe store mengder av tørrvarer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 10:09   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er en hamstrer, men på et forholdsvis gjennomtenkt og nøkternt nivå. Tørrmatskap og frysere er gjerne godt fylt, dessuten handler jeg ulltøy/vinterdresser på salg på våren med tanke på neste sesong, og har et lager med barnebursdagsgaver liggende. Handler aldri nips, dupeditter eller rare ting bare fordi de er billige.

Gammel 26-04-10, 01:12   #12
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jepp, jeg hamstrer på tilbud. Følger nøye med på hva som er på tilbud, og kjøper inn i større kvanta, men kun artikler som vi bruker da. Er jeg usikker på om det blir brukt kjøper jeg ikke fordi hensikten da vil falle bort dersom det står ubrukt.

Når det gjelder gaver kan jeg godt kjøpe dyrere ting som jeg vanligvis ikke hadde tatt meg råd til, men gir for ca samme beløpet som jeg i utgangspunktet har lagt meg på. Akkurat på denne biten som gaver er ikke besparelsen motivet for hamstringen, men det at jeg får mer for pengene.

Sånn ellers kan jeg hamstre både klær, matvarer og kosmetikk som såpe, kremer, osv. Kosmetikk er jo forholdsvis dyre forbruksvarer så her er det greit å handle på tilbud, syns jeg. Vi bruker faktisk ikke mer såpe av å ha stående 10 stykker på lageret vårt.

Fulle skuffer og skap med tørrvarer er veeldig deilig, og absolutt et must, men her handler jeg en del utenom tilbud fordi det varierer hvilke mengder jeg bruker og derfor er det vanskeligere å beregne tilbudene.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 08:41   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overhodet ikke. Det eneste jeg har av hamstertendenser er at jeg faktisk evner å ukeshandle, men jeg får virkelig ingen glede av å se fulle skap. Og kunsten å handle på salg har jeg ikke lært meg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 10:25   #14
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det er jeg vel.
Men vi hamstrer bare det vi bruker, kjekt-å-ha-fordi-det-er-billig kjøper jeg ikke(aka harrytur med erter og gulerot på boks).
Toalettpapir(på Norengros), håndsåpe, vaskepulver(Felleskjøpet eller Staples)hermetiske tomater ol. og tannbørster har jeg alltid i huset.
Ulltøy og yttertøy til neste sesong handles på salg.
Gaver kjøper jeg også på salg om jeg finner. Ikke bare for å ha noe å gi bort, men fordi jeg synes det er hyggelig å gi bort noe ordentlig.

Gammel 26-04-10, 13:26   #15
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg hamstere endel. Men bare ting jeg vet med rimelig sikkerhet blir brukt.

Det hender jeg kjøper gaver på salg. Da er det enten for å fylle opp lageret med gaver ungene skal gi i bursdagsgaver, jeg har rimleig kontroll på hvilke venner som har bursdag fremover, så om jeg finner noe fint kjøper jeg.
Jeg kan og finne på å kjøpe julegaver o.l på salg, men da må det være at jeg finner Gaven med stor G.

Gammel 26-04-10, 13:36   #16
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På gavefronten så gjør jeg det, men kun det som jeg får gode tilbud på og som jeg har en spesiell person som kan passe til det jeg kjøper.

Mel og tørrvarer liker jeg å ha litt ekstra, sånn at hvis jeg får et bakeanfall, så slipper jeg å kjøre for å kjøpe ingredienser.

Vaskemidler blir også kjøpt på tilbud, men aldri mer enn at vi får brukt det opp.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:58   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leser stadig feil...
Er du en hamster..... og nei, det er jeg ikke

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:51   #18
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jepp, av husholdningsvarer og matvarer jeg vet det vil gå mye av. Det er ekstremt sjelden jeg har behov for å kaste mat som er blitt for gammelt/ikke spises, noe har man da lært oppigjennom. Dessuten er det sjelden jeg akutt må i butikken fordi det er noe jeg mangler til noen form for matlaging.

Iset: jeg har lært at klorin ødelegger emaljen i doskåla/porselenet, slik at skitten fester seg lettere og problemet bare vil eskalere?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.