|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
flisespikker
|
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?
Hvis det er snakk om barn i familien, det vil typisk i praksis si nevøer og nieser, så er ikke det så greit, synes jeg. Men ellers er jeg enig.
![]() |
#42 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg er av dem som handler gaver jevnt og trutt gjennom hele året.
![]() |
![]() |
#43 |
Bedreviter
|
Hadde jeg hatt 30 nevøer og nieser, hadde jeg trolig valgt å droppe julegaver til hvert enkelt barn og kjøpt familiegaver, eller noe slikt, men det er nå meg da. Jeg synes selvsagt ikke det er galt å gi bort mange julegaver, for all del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
maler
|
![]() Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg kan fint ha omtanke i januar også. Det blir ikke mindre omtanke i gavene mine fordi jeg betaler mindre for dem.
![]() |
#45 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg HATER å kjøpe gaver. Hadde det enda bare vært gaver til ungene hadde det bare vært morsomt. Nei jeg synes ikke det er feil å handle på salg så lenge det er noe vedkommende blir glad for.
![]() |
#46 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Og for meg er det dette som er viktig, ikke om det er dyrt/billig eller kjøpt i februar i stedet for desember. Jeg blir selv veldig glad for gaver som virkelig treffer, og da tenker jeg at andre sannsynligvis har det på samme måten. De fleste av oss omgir oss med så ufattelig mange ting/junk, og jeg tenker at det siste jeg trenger er enda en unyttig greie. Derfor beholder jeg aldri gaver som ikke faller i smak, bortsett fra de sjeldene anledningene hvor andre faktorer teller mer. Jeg bytter, gir bort eller til og med kaster. Kommer litt an på varegruppe. F.eks. kastet jeg svigermors lille nipssvane, mens en flaske vin ble gitt videre til andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
geskjeftig
|
Amen.
![]() |
#49 |
can-jur
|
Nå dreier det seg ikke om voksene, men barn.
![]() |
![]() |
#50 |
Bedreviter
|
Jeg ser vi tenker ulikt her. For meg er det et viktig poeng at ungene *ikke* mottar 30 gaver på julaften. Ikke trenger de så mye, og julaften blir jo helt ødelagt av det, da ungene er utslitt etter halvgått gaveutdeling. Dessuten har de ikke sjanse til å kose seg med hver enkelt gave når de får så mange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?
Nettopp.
Enig. Jeg kan fint andle gaver på salg, eller lang tid i forveien, men det handles inn med omtanke og kunnskap om hva vedkommende liker og ønsker seg. Jeg handler ikke inn en bønsj med Hello Kitty-stæsj og gå ut i fra at alle jentene fra 0-12 år i familien ønsker seg slikt.
Får barna dine gaver fra 30 barn på julaften?
![]() |
#52 |
can-jur
|
![]() Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?
Stor familie og stor omgangskrets.
![]() |
![]() |
#53 |
Passiv
|
![]() Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg prøver å legge omtanke i det jeg kjøper med tanke på at den som får det trenger det, blir glad for det og at det ikke bare er søppel. I den grad det er mulig. Det spiller ingen rolle når på året jeg kjøper det. |
![]() |
![]() |
#54 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() |
#55 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?noen gaver er det mye tanke bak, noen ikke. Noen i nærmeste familie er f.eks misfornøyd uansett hva vi kjøper, så da blir det gavekort eller noe annet utrolig kjedelig og upersonlig fordi jeg ikke gidder å bruke tid på sære, utakknemlige folk. Jeg har også en kasse liggende med gaver kjøpt på salg og regifting-gaver. Om det ikke er noe oppi der som "klikker" med den som skal ha gaven, kjøper jeg noe i steden. Jeg gidder ikke ha så sinnsykt høye ambisjoner i forhold til det, folk bryr seg ikke så mye om tanken bak likevel :desillusjonert:
![]() |
#56 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Begynt å kjøpe inn Tupperware ting og navner tingene til de jeg har tenkt å gi det til med tanke på jul, kjekt å bli ferdig med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
snur
|
![]() Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Alle gavene har en spesiell omtanke ja. Det betyr ikke at det ikke kan være Lego, spill eller bøker kjøpt på salg eller annet kjøpt eller laget gjennom året. Jeg liker å kjøpe spill i gaver og benytter meg ofte når det er på 50% for da får jeg gitt en gave med mer verdi enn vi bruker å gi da spill ofte er ganske dyre.
![]() |
#59 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Som oftest når jeg kjøper gaver gjør jeg det med innelevesle og omtanke. julegaver derimot er for mye plikt, tradisjon og forventninger til at jeg synes det er morsomt. Jeg skulle blitt så gla om hele styret ble avviklet i min familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg kjøper mange julegaver, både til slekt og venners barn, og kjøper alltid til hver enkelt. Jeg er nok litt hekta på gaver, synes det er over gjennomsnittet gøy å finne "perfekte" gaver, pakke inn og gi bort. Kick for meg, og forhåpentligvis fint for de som mottar gavene også. Tar utgangspunkt i gaveønsker og prøver å treffe så godt jeg kan. Forstår godt at alle ikke synes dette er like stas som jeg synes, og hadde nok gjort det enklere for meg selv hvis jeg ikke hadde likt selve gavegreia så godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|