Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En pussig teori om bileiere - noe i den?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-10, 07:00   #41
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En pussig teori om bileiere - noe i den?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

De som er bevegelseshemmet (i rullestol) og får bil fra nav, får velge mellom Caravelle og Mercedes Vito. Tidligere var det Voyager de fikk.

Men de som kjøper bil selv... har uføretrygdede flere barn enn andre? Slik at det er mest hensiktsmessig med biler av typen van eller caravelle? :kaster inn ny teori:

Van har så digre seter at de ikke passer til barnestoler eller ørten unger.

Gammel 04-05-10, 10:21   #42
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Når det kommer til van's har jeg ikke tenkt mange på dette. Må studere fenomenet i løpet av sommeren. :sommerplan:

Det opplever jeg også. Men jeg opplever at de i Audi er verre enn de i BMW (kjører BMW selv og det er alltid Audier som kommer opp på siden ).

Dette med Audi og idiotgrisekjøring har vært tema her i huset mange ganger. Eller dvs i bilen når vi er på litt lengre turer. Mannen er vanligvis en veldig fordomsfri mann, men når det kommer til folk som kjører Audi er han ikke nådig.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 10:45   #43
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en annen teori:
De som kjører Audi og BMW og liker å trykke litt hardt på bremsen er vettaskremte pingler som er livredd for sorte Ford Mondeoer (som de tror er sivil politi).

Det er svært få som flekker forbi meg i Mondeoen, og det er ikke fordi jeg kjører fort.

Men for å føye til Mr.Ches teori: Det var en del van-er i omløp der vi bodde før. Og jeg er så fordomsfull at jeg tenker at det nok er en sammenheng på noe vis der.

Gammel 04-05-10, 14:38   #44
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Har dere forresten merket at "hattkallene" er en nesten utdødd rase? Det er ikke mange av dem på veien nu til dags.

Hatt'kaillan kjører nå Subaru Forester. Fordi de har råd, og fordi den kommer problemfritt opp alle bakkene til hytta.
Og vi andre som vet hvordan en Subaru skal kjøres ergrer oss grønn over disse sinkene...

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Men, når jeg kjører BMWen blir jeg alltid alltid kjørt fra av familiefedre i Passat.

Jah, det finnes utrolig mange wanna-be-audi blant passat-eiere.

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Noe i veien med det??

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:43   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Passater er jo knallbehagelige å kjøre, i forhold til BMW. :BTDT:

Og Mondeoer er sivilpurkbil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 17:48   #46
scilla

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Og Mondeoer er sivilpurkbil.

HÆ?!?

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 18:38   #47
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mannen er nok en waanabe Audieier. Men nå er det visst en Volvo som står høyest på ønskelisten, men vi fortsetter med Passaten for det ble innkjøpt båt her nylig.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 18:42   #48
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg snakker ikke om bevegelseshemmede.
Men folk som kjøper bil selv. Ofte unge par med et barn, der moren ikke jobber. Jeg har ofte hørt frasen det er jo bare såååå praktisk med plass til alle posene i bagasjerommet. Javel?

Ke? Hvordan i all verden har de råd til en slik bil på 1 inntekt? :stort billån:

Gammel 04-05-10, 18:49   #49
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Ke? Hvordan i all verden har de råd til en slik bil på 1 inntekt? :stort billån:

Nei altså, det er noe med enkelte og biler.... Flere steder jeg har jobbet, så kan ankomme parkeringsplassen og begynne å gjette på hvem sine biler de respektive er. Hvis man da tror at den feteste audi'n eller bmw'n tilhører sjefen, så tar man kraftig feil, det er gjerne en lærling elns som eier akkurat den.

Gammel 04-05-10, 19:20   #50
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå kjenner jeg ikke så mange som er uføre, men vet av to som kjører digre chevrolet-biler, og en som kjører en gørstygg Mitsubishi-kassebil fra 80-tallet.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 19:33   #51
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kjører audi og jeg kjører som regel som et svin.

Jeg hadde en nabo en gang i tiden som var med i en van-klubb. Der kjørte alle med motivlakkerte vans med revehaler og het ting som Petter'n. Det var veldig fascinerende. Utrolig hyggelige folk da. Litt annerledes enn meg, men fine.

Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 20:28   #52
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kjører audi og jeg kjører som regel som et svin.

Liker fart jeg også, og jeg kjører BMW.

Gammel 04-05-10, 20:31   #53
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

:BTDT: men har akkurat motsatt mening om ovennevnte biler.

Hatt Passat, to Audi, to BMW,diverse andre og forblir trofast mot BMW.

Gammel 04-05-10, 21:36   #54
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er wannabe wannabe for jeg kjører Skoda.

Gammel 04-05-10, 21:56   #55
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

til Mamsen

Gammel 04-05-10, 21:57   #56
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skoda er fra Vag - det er ikke det verste det altså.

Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 22:05   #57
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Man kan si mye om BMW, men kjørecomforten er uovertruffen. Ingen av de andre bilene jeg har kjørt nærmer seg iallefall.

Noen vinterbil er den dog ikke (iallefall ikke om man har bakhjulsdrift og ikke xd BTDT).

Hatt'kaillan kjører nå Subaru Forester. Fordi de har råd, og fordi den kommer problemfritt opp alle bakkene til hytta.
Og vi andre som vet hvordan en Subaru skal kjøres ergrer oss grønn over disse sinkene...

Hatt'kaillan kjører små japanske SUVer ja! Type Rav 4 og CrV.
Og de er å finne på veien når vi andre er på jobb. Da sitter de der, høyt og fint, kjører i 30 (for det er jo det tryggeste) og ligger gjerne i midten av en tofeltsvei. Midt på dagen er faktisk den mest irriterende tiden å være ute å kjøre for da er man garantert å havne bak en gammel krok uten evne til å se noe annet sted enn rett frem.

Ellers synes jeg Mercedes er litt gammelmannsbil. Rik gammelmann

Gammel 05-05-10, 13:28   #58
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jaja - eller vil fremstå som de er i sjefestillinger da

Neida - jeg sier ikke at alle som kjører SUV er sjefer - men at sjefer ofte kjører SUV....

Folk Flest kjører i dag ofte SUV. En mellomstor SUV koster nødvendigvis ikke mer enn en mellomstor godt utstyrt personbil. Skal man ha en personbil med 4WD blir ofte prisforskjellen til en SUV ganske liten.

Av de som kjører SUV er det noen få som kanskje også har behovet i henhold til veistandarder der de ferdes.

Samtidig vil mange regne SUV som "ut". Som sjefsbil vil jeg vel si at man har enkelte SUV-modeller som går inn i kategorien, men "sjefsbil" ser jeg mer på som Audi A6, BMW 5-serie, Volvo S80.

Men hvem er sjefer? De ter strengt tatt egentlig svært mange sjefer - dvs. folk i lederstillinger eller som driver mindre firmaer. Jeg veil vel tro at Sjefer Flest kjører VW Passat og Toyota Avensis. Og Golf...

Personlig kan jeg ikke forstå fasinasjonen rundt SUV-er. Slik situasjonen er per i dag, er det kanskje mer et slags statussymbol for folk som ikke er sjef...

SUV-en er blitt en bil for "wannabe's"?

Og i tillegg har brukte status-SUV-er, som f.eks. X3 og X5, kommet i en slik prisklasse nå at de koster det samme som en velutstyrt ny personbil, hvilket gjør at en del satser på slike.

De fleste SUV-ene, i den tolkningen vi har av SUV-er her til lands, er forhøyede kompakte personbiler. Større hjul, videre hjulbue og litt ekstra høyde ellers, så har man en SUV. Og nå ser man det mer vanlig at disse bilene ikke har 4WD engang.

Bilene har dårligere kjøreegenskaper enn personbiler flest. Og de sannsynligheten for at de velter i en krasj er større pga. det høyere tyngdepunktet. Det høyere tyngdepunktet gjør at de også raskere kan havne i en ulykke pga. hvordan det påvirker kjøreegenskapene.

4WD får man i vanlige personbiler - riktignok skulle jeg likt å se flere vanlige personbiler med 4WD. Passat og Octavia er gode eksempler på hva folk vil ha med 4WD. Tror, i hvert fall her til lands, at Avensis og Mondeo hadde solgt bra med 4WD. V70 kan fås med 4WD uten at den heter XC70 (som blir en mellomting), men dessverre da med motorer som ikke passer det norske avgiftssystemet.

Kjenner etter hvert en del folk med SUV. Av dem blir det vel bare én som jeg vet kan si han har behovet, pga. veien til hytta ikke alltid er like godt brøyta.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 13:39   #59
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Subaru har en del eldre eiere ja. Men tror ikke de i snitt slår Suzuki. Jeg har inntrykk av at alle jeg ser med en Grand Vitara er 60+, og at de som gjerne kjører mindre Suzuki-er er "bestemødre" ;-)

Men Suzuki gjorde dette bevist tidligere i markedsføringen. De ville ikke prøve å framheve dette som noe "hipt", men noe "trygt". Det er få andre som har brukt "60+'erne" i markedsføringen aktivt.

Hva de ellers framhevet i annonsene og hvor de annonserte ble to videre elementer i det. Og de lyktes, så honnør for smart markedsføring egentlig, selv om markedsføringen for "yngre folk" kunne virke teit og irriterende, og for de med litt kunnskap om bil kunne det virke villedende.

Sitat:

Jah, det finnes utrolig mange wanna-be-audi blant passat-eiere.

Ja og nei. VW har en stor markedsandel. Veldig mange av disse vet nok ikke "koblingen" mellom VW og Audi. Samtidig har man nok en del som ser på VW som sitt andrevalg når de ikke finner en Audi som passer behovene - eller ikke passer pengboken.

En del vil vel trekke det så langt som å si at det fornuftige Audi-kjøpet er en Skoda ;-)

Gammel 05-05-10, 13:42   #60
mrc

mrc sin avatar

Standard

Bildet man har av dem som kjører van:
- joggedress ("grilldress") og joggesko, men samtidig er det lite med trening
- Evt. tresko når det tar for lang tid å ta på 99 kr joggeskoene fra Coop.
- Røyker rullings
- Lav utdannelse, samt lav inntekt
- Bart

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.