|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKingSom en gulrot for barna når de er med til byen. Omtrent 6 ganger i året.
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKing
Mens jeg eeeeelsker junkfood. Jeg prøver å beherske meg på slike steder og kjøpe salat (McD) eller Fedon-burger (BK), men det jeg aller helst vil ha er dobbel cheeseburger med pommes frites. Og Mc. Flurry!
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Det er ikke bare "sånn mat", Blondie. (Synes jeg, da. Uten at jeg vet hva "sånn mat" egentlig er.
Ikke sant? (Bortsett fra at man selvfølgelig må ha is.)
|
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKingVeldig sjelden. Kanskje 2-3 ganger i året. I Tromsø har vi stort sett dratt på "hamburgerking" når storebror har mast lenge nok. Vi var nok der litt oftere før lillebror ble født.
|
|
|
|
#5 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKingSå sjeldent som mulig.
|
|
|
#6 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKingJeg syns burger er godt,men liker best Jafs sin. Men hvis vi er i Harryland og er sultne så spiser på McDonalds.
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKingJa, men ikke McFlurry. :blæh: Jeg liker den der softisen. Men jeg har aldri plass til det etter maten, så det blir som regel is når jeg stikker innom en sommerdag og ikke skal ha noe annet.
|
|
|
#9 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKingMcDonalds finnes ikke i Nord-Norge.
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vel. Det er egentlig ingenting som er likt. Verken pris, servicenivå, hvor raskt man får maten eller smak.
|
|
|
|
#11 |
|
Crazy Cat Lady
|
Jeg har det aldri så travelt at jeg ikke har tid til å vente noen minutter ekstra på god mat. Og skal man først bruke penger på usunn burger og tilbehør, foretrekker jeg å gå et sted maten smaker bra. Jeg velger ikke bort hurtigmaten generelt, jeg velger bare bort de kjipe kjedene når det finnes bedre alternativer som ikke koster så alt for mye mer.
|
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Jeg vet at det er mange alternativer og jeg mente ikke sånn mat som generalisering og dissing av dårlige vaner. Jeg kunne vel like gjerne sagt at jeg ikke liker den kjappe måten de lager maten på, for alt smaker høgg - synes jeg. Ungene elsker det, mannen likeså. For meg er det mer straff enn premie å reise dit.
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKingHvis jeg får bestemme, så går jeg aldri dit. Ikke fordi jeg er panisk motstander av junkfood av helsemessige grunner - jeg setter bare ikke videre pris på burger (og særlig ikke de kjipe burgerbrødene), synes ikke salatene de har er noe særlig, og synes hele junkfoodlukten er ukoselig. Mannen er mer velvillig innstilt enn jeg, og Poden synes det er veldig stas. Vi har lagt oss til en vane med å ta med Poden på Burger King etter skolen og spise før svømmekurset hans på fredager. (Det er siste gang i dag; det nye kurset han begynner på går så tidlig på ettermiddagen at jeg har bestemt at vi ikke tar oss tid til burgerbesøk først.)
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKingJeg er enig med Blondie. Det er "sånn mat". Isets eksempel nevner jo bare noe med megde, ikke innhold. Det eneste som går an å spise på Mc Donalds er Sundaes og Mc Flurry. Resten av maten smaker skikkelig vondt, rett og slett. Og da mener jeg både burgere, fries og salater. Til og med drikken, men det er ikke spesielt for McDonalds, men alle steder med dispenserdrikke.
|
|
|
#15 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKingSvært sjelden, jeg tror bare jeg har vært og spist på McD. en gang sammen med sønnen, og da på vei til hytta. I tillegg har mann og sønn vært der ett par ganger i forbindelse med kinotur + ett par bursdager. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKingVi spiser der når vi skal ha mat raskt og ingen har lyst til å lage. Ungene blir alltid glade, så det er ekstra bonus.
|
|
|
#17 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKingVi har også once a month policy på junk
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKingJeg spurte ikke egentlig hvor ofte dere spiste på kjappe fast food-steder, bare knyttet til hvilke anledninger.
|
|
|
|
#19 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKingVi har ikke McD/BK her i bygda, så vi må naturligvis langt. Jeg får legge til at vi ikke kjører et par mil ene og alene for å spise på McD/BK - det blir som regel en rørende shoppingkombo.
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Den eneste grunnen til at vi spiser på fastfood-steder iblant er at stedet er akkurat der vi er, eller i det minste på vei dit vi skal. (Vi har også spist på fastfood-steder langs motorveien når vi har kjørt lengre turer i USA.) Det hadde ikke vært aktuelt å "reise til" et fastfoodsted bare for å spise der.
|
![]() |
|
|