|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Rundstykker med masse deilig pålegg til frokost, pølser og betasuppe på skolen og rømmegrøt til kvelds. I og med at det kun er mannen som liker rømmegrøt, har vi alltid noe annet godt i tillegg, enten suppe/pøler/eggerøsre m/laks/pizza e.l |
|
|
|
|
|
#2 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Mad muff pie og hvit sjokolade-brownies og og og ... :slankedispensasjon 17. og 18.:
|
|
|
#3 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Det blir nok gumlet x antall is og pølser på skolen, og mor får nok dekket sitt behov for kaffe og kake på samme sted. Når vi kommer hjem fra arrangementet, og far har kommet hjem fra jobb, blir det rømmegrøt.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Vi skal ha 17.mai lunsj før barnetoget, tror jeg. Sikkert det vanlige; Rundstykker, laks, eggerøre, spekemat, en eller annen pastasalat, noe sånt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Vi har gjerne fersk suppe på 17.mai hvis det er hutrevær. Er det finvær griller vi. Ellers hører bløtkake med jordbær til, kransekake, og en god solid frokost aller først på dagen, med eggerøre og godt pålegg / god drikke.
|
|
|
#6 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?jeg har veldig lyrt på rømmegrøt, spiser det bare en gang i året, og da er det knallgodt! Men om vi lager det hjemme, eller snille kantinemannen lager det til oss en dag i mai, får vi se på. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Vi skal ha sodd. Vi får mange gjester og sodd er utrolig enkelt. Har potet, gulerot, purre og flatbrød til. Kaker har vi også, MANGE kaker (kake er inngangsbilletten). Ellers blir det is, gele og potetgull. Gleder meg! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Vi skal som alltid ha koldtbord sammen med naboen på ettermiddagen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Grilling og pavlova
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Vi skal ha frokostgjester og da blir det type standard god frokost, med eggerøre og rundstykker og slikt. Og en kake etterpå, og is til barna. Ellers blir det is og pølser som det faller seg utover dagen, om kvelden tenker jeg vi tar oss en pizza og noe potetgull og slanger oss i sofaen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Jeg har banket gjennom at vi skal ha spekemat og føler meg ganske kjip som ødelegger grilltradisjonen vi har hatt i noen år nå. Men det er hjemme hos oss vi skal være og folk kommer ikke før i 18-tiden. Hvis vi skal rekke å gjøre annet enn å grille før de må hjem og legge unger så er det mye lettere at jeg har alt klart i kjøleskapet og bare bærer det frem på bordet. Ungene tilbys pølser i tillegg siden flere er ganske kresne.
|
|
|
#12 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Vi skal ut og spise for første gang på mange år, blir deilig å slippe kokkelering for en gangs skyld.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?I en bisetning fortalte mamma meg i dag, vi har bløtkake (diabestesvennlig) på 17. mai
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Eg rekner med at me spiser på skulen, og der har dei betasuppa. Pleier ikkje å vera fullt i kaféen der, så da er heilt ok å sitta der og spisa. Ungane får bestemma om dei vil ha pølser eller suppa. Så blir da vel kake seinare (fremdeles på skulen). Ungane er hos far den veka, så min plan er å gå heim, setta meg i sofaen, legga mine hovne bein på bordet, ein 2- liter med is i fanget og ei skei, og sjå barnetoget i reprise....
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Vanlig frokost som sikkert blir litt sen, pølser, kake og is på skolen i 15.30 tida, og koldtbord til kvelds. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Jeg aner ikke. Fram til jeg kan flytte inn i huset vi skal bo i, bor vi hos mamma og pappa, og mamma har nattevaktshelg den helgen, så kanskje vi går ut og spiser. Vi skal sikkert ut og se på toget, og i idrettshallen etterpå for å spise litt kake og sånn.
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?I dag fikk jeg lyst på spekemat også, men grilling og spekemat blir kanskje i overkant. Er jo en lang dag da.
|
|
|
#19 |
|
Ute på tur
|
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Vi lager god fokost/brunsj før toget med godt brød og godt pålegg og på ettermiddagen griller vi og jeg har tenkt å prøve å lage pavlova i år. :ingen baker:
|
|
|
#20 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Regner med vi skal grille og spise noe godt til dessert. Også blir det vell pølser og soft is i byen først |
|
|
|
![]() |
|
|