Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Pille mot grått hår - hadde du tatt den?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-10, 20:41   #1
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pille mot grått hår - hadde du tatt den?

Det er ikke stilig på meg.

Og det er ikke stilig når man har masse grått hår i ung alder, med ungt ansikt, i alle fall ikke på meg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 21:22   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Det er ikke stilig på meg.

Og det er ikke stilig når man har masse grått hår i ung alder, med ungt ansikt, i alle fall ikke på meg.

Selvsagt er det viktigst hvordan du selv føler deg.

Jeg syns absolutt man kan se stilig ut med grått hår i relativt ung alder også, men det er ikke så mange som viser det frem.

To av de aller vakreste kvinnene jeg har møtt noen gang har helgrått hår, og ingen av dem er gamle nok til å kjøre full bestemor-look. Og trass i at andre kanskje ikke liker henne, syns jeg f.eks. Brita Møystad Engseth er en stilig dame. Hun har vel hatt grått hår ganske lenge?

For ikke å snakke om Knut Nærum.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 20:45   #3
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jupp, er ikke glad for grått hår så ja takk

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 20:53   #4
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

.....

Sist redigert av kharadra : 02-12-10 kl 01:16.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 20:52   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Hvis den var regnet som trygg og kostet mindre enn hårfarge.

Gammel 19-05-10, 21:19   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rødhåret her også, og har ikke sett noen grå hår enda.

Jeg tror ikke jeg hadde tatt pille.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 21:28   #7
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg og Knut Nærum? :hyyl:

Jeg er med deg i idéverdenen, men ikke i realtiteten. Jeg forguder Knut (han sammenligner seg selv med Brita, forresten, det så jeg i går. ), men ikke tale om at jeg vil se ut som ham. No way. Sårri.

Gammel 19-05-10, 21:39   #8
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg og Knut Nærum? :hyyl:

Jeg er med deg i idéverdenen, men ikke i realtiteten. Jeg forguder Knut (han sammenligner seg selv med Brita, forresten, det så jeg i går. ), men ikke tale om at jeg vil se ut som ham. No way. Sårri.

Eh, jeg syns vel ikke så mange kvinner bør se ut som han. Så androgyn er han ikke.

Sist redigert av Luftslottet : 19-05-10 kl 21:45.
Gammel 19-05-10, 21:44   #9
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Eh, jeg syns vel ikke så mange kvinner bør se ut som han. Så androgyn er han ikke.

OK.

Gammel 19-05-10, 21:36   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I utgangspunktet ikke. Så forfengelig er jeg ikke.

:har min egen hårfarge:

Gammel 19-05-10, 21:50   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger merke til at de fleste som sier neineinei korrelerer med dem som ikke er synlig grå. Med hederlige unntak. Jeg skulle gjerne hatt Jamie Lee-hår om 15 år, men ikke nå. Jeg hadde definitivt kunne tatt et kosttilskudd som reverserte gråning så fremt det var undersøkt tilstrekkelig for både effekt og kort- og langtidsbivirkninger. Toleransen for selv milde bivirkninger er derimot lav for et kosmetisk tilskudd.

Min største motforestilling er at kostilskudd i altfor liten grad blir ordentlig undersøkt før det settes på markedet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 21:55   #12
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Den hadde jeg med glede tatt ja, såfremt den var testet godt nok. Det hadde vært deilig å slippe å farge etterveksten hele tiden...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 22:00   #13
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg legger merke til at de fleste som sier neineinei korrelerer med dem som ikke er synlig grå. Med hederlige unntak. Jeg skulle gjerne hatt Jamie Lee-hår om 15 år, men ikke nå. Jeg hadde definitivt kunne tatt et kosttilskudd som reverserte gråning så fremt det var undersøkt tilstrekkelig for både effekt og kort- og langtidsbivirkninger. Toleransen for selv milde bivirkninger er derimot lav for et kosmetisk tilskudd.

Min største motforestilling er at kostilskudd i altfor liten grad blir ordentlig undersøkt før det settes på markedet.

Som jeg selv skulle ha sagt det (og enkli hadde tenkt å si det).

Gammel 19-05-10, 22:00   #14
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Jeg legger merke til at de fleste som sier neineinei korrelerer med dem som ikke er synlig grå.

For å kverulere litt: Må man altså ha grå hår for å mene noe om det?

For å dra en nærliggende parallell, har jeg ikke noen planer om verken piller, inngrep, sminke eller krem for å fjerne de rynkene jeg plutselig har fått. Akkurat som jeg trodde før jeg fikk dem.

Gammel 19-05-10, 22:09   #15
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

For å dra en nærliggende parallell, har jeg ikke noen planer om verken piller, inngrep, sminke eller krem for å fjerne de rynkene jeg plutselig har fått. Akkurat som jeg trodde før jeg fikk dem.

Jeg har ventet på paralleller til rynker eller andre aldringstegn.

Det er ikke det samme å bli tidlig grå som å få aldersadekvate rynker.

Gammel 19-05-10, 22:11   #16
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger merke til at de fleste som sier neineinei korrelerer med dem som ikke er synlig grå.

Og til Luftslottet - nei, man må ikke ha grått hår for å mene noe om det. Men det er naturlig å ta et aldri så lite forbehold når man selv ikke har erfaring med det. Sånne forfengelighetsgreier er mye enklere i teorien, altså. Jeg kan også si "nei, rynker vil jeg ikke bekymre meg over!" nå som jeg fremdeles har relativt glatt hud. Men det kan jo tenkes at det vil oppleves annerledes når eget ansikt forandrer seg? Så også med grått hår.

Gammel 19-05-10, 22:15   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innrømmer at jeg syns det er kjipt med rynker også, og slappere hud, men det er ikke det samme som å ha mer grått hår enn ikke når man er 35. Før jeg hadde grått hår så tenkte jeg også at det var slikt som skjedde, men det var ikke spesielt kult å finne de første midt i tjueåra. Jeg syns det er ganske naturlig å ta forbehold om at man tenker anderledes når man er der, enn før.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 23:05   #18
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er ganske naturlig å ta forbehold om at man tenker anderledes når man er der, enn før.

Selvsagt. Jeg spør nå bare. Det er vel like naturlig å ta forbehold i forhold til dette som det er til å si at man kanskje likevel kunne tenke seg bittelitt smertestillende under en fødsel.

Samtidig blir jeg litt lei av at det ofte himles av de som ikke ser noen grunn til panikk. Det finnes faktisk mennesker som har et uproblematisk forhold til både kropp og aldring, og det må være like mye rom for det som det er for ikke å ha det.

Som jeg sa til Turban Smukk: Det viktigste er hvordan man selv føler seg. Beklager hvis mine spørsmål oppfattes som nedlatende mot de som velger å farge håret, eller ville valgt å ta pille. Det er det samme for meg hva andre gjør, men jeg syns det er greit at det også er motvekt til "det finnes ikke vakkert grått hår"-holdningen man ofte møter (generelt, ikke på FP spesielt).

Sist redigert av Luftslottet : 19-05-10 kl 23:13. Årsak: doble ord
Gammel 19-05-10, 22:15   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må ikke det ene eller det andre, jeg bare observerer at korrelasjonen er påfallende. Og det er ganske stor forskjell på å bli grå ung og når man er over 45. Ikke at det er gammelt heller, altså. :skynder seg:

Litt på samme måte som at det er enklere å si neifysjom til silikon når man har en vanlig C-cup enn når man har A minus. Man er fremdeles veldig i sin fulle rett til å ha sine meninger, men jeg synes jo, hvis man vil fremstå gjennomtenkt, man bør innse at det er enklere å ha klare meninger om ting når man ikke faktisk trenger å vurdere det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 22:20   #20
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei, hvorfor i alledager skulle jeg det?

Øh. For ikke å ha grått hår vel.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.