|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Vektgrense?
Jeg vet at det i allefall står spesifisert på Norwegian sine billetter at det er 20 kg pr. kolli.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vektgrense?Vi reiser med Novair, og jeg sendte dem mail for å spørre om dette med antall kilo per kolli. Svaret var at TOTAL vekten på alle kolli ikke måtte overstige 4x20 kg inkl hpndbagasje. Så om en koffert er 30 kg og en er 10 så er det ok. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
32 kg er maksvekt i følge internasjonale regler. Det er en grense ikke flyselskapene bestemmer selv. Alt over 32 kg er i praksis cargo og ikke bagasje.
|
|
|
#5 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Ja det vet jeg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Står på egne ben
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vektgrense? (Bagasje)
Det er veldig greit å ha en koffert som er lett i seg selv. De er gull verdt når en skal reise med Ryanair i alle fall. Skallkofferter veier ofte 6-7 kilo bare seg selv, mens jeg har en supersterk i nylon som veier bare rett over 2 kg selve kofferten. Da er kofferten på 70 liter. |
|
|
|
![]() |
|
|