Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vektgrense? (Bagasje)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-10, 21:48   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vektgrense?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men står det eksplisitt "X kg per kolli" de gangene det gjelder? Når jeg ser "X kg per person" tenker jeg ikke overhode på at det har noe med kolli å gjøre jeg, da tenker jeg bare hvor mye vi kan ha totalt.

Jeg vet at det i allefall står spesifisert på Norwegian sine billetter at det er 20 kg pr. kolli.
Hva som står hos andre husker jeg ikke.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 22:32   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Og dette gjelder hos SAS

Gammel 06-06-10, 10:59   #3
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Vi reiser med Novair, og jeg sendte dem mail for å spørre om dette med antall kilo per kolli. Svaret var at TOTAL vekten på alle kolli ikke måtte overstige 4x20 kg inkl hpndbagasje. Så om en koffert er 30 kg og en er 10 så er det ok.

Så jeg skal prøve å pakke i to kofferter i første omgang, da kan jo de i realiteten veie 35 kg hver (som er maksvekt?), pluss håndbagasje.

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 20:24   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Vi reiser med Novair, og jeg sendte dem mail for å spørre om dette med antall kilo per kolli. Svaret var at TOTAL vekten på alle kolli ikke måtte overstige 4x20 kg inkl hpndbagasje. Så om en koffert er 30 kg og en er 10 så er det ok.

Så jeg skal prøve å pakke i to kofferter i første omgang, da kan jo de i realiteten veie 35 kg hver (som er maksvekt?), pluss håndbagasje.

32 kg er maksvekt i følge internasjonale regler. Det er en grense ikke flyselskapene bestemmer selv. Alt over 32 kg er i praksis cargo og ikke bagasje.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 21:22   #5
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

32 kg er maksvekt i følge internasjonale regler. Det er en grense ikke flyselskapene bestemmer selv. Alt over 32 kg er i praksis cargo og ikke bagasje.

Ja det vet jeg. Menvar greit å vite at hver kolli ikke måtte overstige 20 kg, da hadde jeg fått problemer. Eller alt for mange kolli å dra på.

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 22:47   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vektgrense? (Bagasje)

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

20 kg er ikke mye i en stor koffert nei Bare kofferten veier jo flere kilo.

Det er veldig greit å ha en koffert som er lett i seg selv. De er gull verdt når en skal reise med Ryanair i alle fall. Skallkofferter veier ofte 6-7 kilo bare seg selv, mens jeg har en supersterk i nylon som veier bare rett over 2 kg selve kofferten. Da er kofferten på 70 liter.

Ville sjekket direkte med selskapet en skal reise med om en kan ha færre kolli som er tyngre så lenge en er innenfor grensa. Charter gjør stort sett det, mens billigselskapene er sære.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.