Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Reklame for bæring?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-10, 19:22   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklame for bæring?

greit, jeg er antakelig fortsatt for hormonell og følsom da. Siden jeg ikke synes den er morsom. Delvis fordi jeg ikke kjenner meg personlig igjen i det egentlig, jeg prøvde knytting med den videoen ja, men ikke "sånn". Og fordi jeg har lånt bort sjalet jeg selv anså som livredningen, til ei som dessverre ikke tørr bruke det, for det er jo så vanskelig å få rett...

men greit, jeg aksepterer at jeg derfor ses på som for hårsår og humorløs.

Gammel 26-05-10, 19:30   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lo godt.

Gammel 26-05-10, 19:46   #43
Solblomst
Passiv

Standard

Jeg ler med, og synes forresten denne nymotens bæregreiene er noe stort jåleri.

Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 19:47   #44
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jåleri?!

Gammel 26-05-10, 19:51   #45
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg syntes den var artig! Bæring ER jo knot første gangen. Men jåleri er det ikke, det er koselig! Hvis en har god rygg, vel og merke.

Gammel 26-05-10, 19:56   #46
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns denne reklamen var ustyrtelig morsom, mest fordi jeg fikk fantastiske minner fra den gangen min kjære og jeg sto på samme viset, plundra og kludra og så videoen med instruksjonen et hundre og femti ganger, og ga opp hele skiten, til vi fikk ei som var erfaren bærer til å vise oss.

Gammel 26-05-10, 19:58   #47
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.

Det er ikke nymotens. (utbredelsen i vår del av verden er derimot det, med akkurat disse bæretøyene, men ikke totalt sett)
Det er slett ikke jåleri.
Og det er nettopp det der den reklamen for meg poengerer, i tillegg til at det er "klin umulig". Og nettopp derfor jeg er hårsår, fri for humor og hormonell...

Gammel 26-05-10, 20:03   #48
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:venter spent på hva Esme har å si:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 20:12   #49
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

greit, jeg er antakelig fortsatt for hormonell og følsom da. Siden jeg ikke synes den er morsom. Delvis fordi jeg ikke kjenner meg personlig igjen i det egentlig, jeg prøvde knytting med den videoen ja, men ikke "sånn". Og fordi jeg har lånt bort sjalet jeg selv anså som livredningen, til ei som dessverre ikke tørr bruke det, for det er jo så vanskelig å få rett...

men greit, jeg aksepterer at jeg derfor ses på som for hårsår og humorløs.

Greia er vel at de som bærer skal bære eller potensielle bærere neppe lar seg stoppe av en vg-reklame. Den betyr ingenting i det store og hele. Reklame gir sjelden et riktig bilde av virkeligheten, men er ment til for å appellere til vår fornuft og logiske sans. Det er tydelig at VG spiller på humor når disse tydelig nybakte foreldrene knoter og streber etter å gjøre alt riktig. Bæring er jo blitt veldig mainstream, det er vel ingen som hever øyenbryn når de ser barn spent fast i forskjellige bæreanretninger lenger, så man kan jo absolutt si at VG er med i tiden ved å lage en sånn reklame.

Gammel 26-05-10, 20:17   #50
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg lo godt av denne reklamen og jeg har aldri brukt bæresjal selv, men mulig jeg kommer til å kløne like mye om jeg skal bruke det når toern kommer.
Jeg synes man overreagerer og kanskje er litt for seriøs når en blir såret over en reklame som speiler på humor og gjenkjennelsesfaktor for de fleste foreldre.

Gammel 26-05-10, 20:17   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Seriøst? Jeg lo godt av reklamen, men synes bæring er kjempebra. Ingen av mine to har likt å bli båret utover de første ukene, men bæring er jo kjempeflott! Og nymotens? Du kan ikke ha fulgt mye med i timen.

Sist redigert av Dixie Diner : 26-05-10 kl 20:33.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 20:22   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nymotens? Men det er selvfølgelig jåleri å gi barna litt ekstra kroppskontakt om de vil ha det. La dem ligge og bælje nedi vogna sier jeg, det får man sterke lunger av.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 20:28   #53
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jåleri å bære spesielt premature også, slik at de får så mye av den verdifulle kroppskontakten som mulig.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 20:29   #54
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Fantastisk søt reklame. Kjenner meg godt igjen . Jeg kan faktisk ikke forstå at noen kan føle seg støtt av denne. Fantastisk idé.

Gammel 26-05-10, 21:09   #55
Malama

Malama sin avatar

Standard

Greit, dere skjønner meg ikke.
jeg er i utakt med resten av verden.
Greit.

Jeg skal ikke prøve å forklare engang. Jeg aksepterer, og trekker meg tilbake, x antall innlegg for sent...

Gammel 26-05-10, 21:15   #56
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne var morsom.

(Men det er lov å ikke le av det alle andre ler av, da, Malama. )

Gammel 26-05-10, 21:16   #57
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner meg ikke igjen, og jeg syns heller ikke at det var spesielt morsomt. Men litt søt var den.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 21:17   #58
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:kjenner at jeg gleder meg til å bære igjen: sjalet mitt

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 21:48   #59
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nymotens? Men det er selvfølgelig jåleri å gi barna litt ekstra kroppskontakt om de vil ha det. La dem ligge og bælje nedi vogna sier jeg, det får man sterke lunger av.

Spot on.
Jeg hadde båret selv denne gangen jeg, om jeg hadde fått ungen til å trives i Moby/MeiTai/[insert] annet bæretøy [/insert] ...
(Men neeei da, her skal man bæres i armene, ellers kan det være. )

Gammel 26-05-10, 22:07   #60
Solblomst
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.