|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spilte waldhorn fra jeg var 9 (?) til jeg var sånn ca. 30, nå har jeg ikke tid lengre. (dvs jeg har ikke tid til å øve nok). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Rockesøster
|
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Korpsmusikk er gøy |
|
|
|
|
|
#3 |
|
trenger lading
|
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Begynte å spille klarinett i 8. klasse. Spilte til jeg var 23 år (sluttet da jeg var 7 mnd på vei med eldste... ble litt tungt å blåse). Ikke begynt igjen... Hadde planer om å starte igjen, men tror ikke det blir noe av det.
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg har egentlig lyst til å begynne igjen, men finnes det korps for avdanka musikere også? Jeg tror nemlig det ville tatt litt tid før jeg fungerte til mer enn hjemmebruk.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Klarinett her.
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Eg spelte althorn eit par-tre år. Hata det intenst. Etter tre ødelagte 17.mai feiringar slutta eg. Når ein spelar i korps i ein kommune med tre ulike barnetog, kransnedlegging på bautaen og gudstjeneste, blir 17.mai eit mareritt. Korpset deltar nemlig på alt sammen. Jobbing frå morning til kveld og ingen moro.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Vet ikke helt om 1 år som aspirant teller helt. Fikk omatt lekse hver gang, spilte Puff Den lille Dragen hele året
|
|
|
|
#8 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spiller aktivt, klarinett og har spilt i mange år
Sist redigert av Moonlight : 26-05-10 kl 23:56. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jepp - spilte tverrfløyte fra jeg var 8 - 15 år. Jeg slutta rett før mai, husker jeg - og det var fordi at når man konfirmerte seg mens man gikk i korpset så kom korpset og spilte i konfirmasjonen. Da skyndte jeg meg å slutte rett før. : sær:
|
|
|
#10 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Spilte/spiller klarinett. Fortsatte da jeg ble voksen, men tok en pause som varer fortsatt. Kunne godt tenkt meg å spille, men det blir for vanskelig ennå iom. at jeg er alene med ungene. Blir avhengig av barnevakt da, og det orker jeg ikke.
|
|
|
#11 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Spilte tverfløyte fra jeg var 11 til jeg var 18, og så litt et par år senere. Ble aldri flink. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Kornett-althorn-kornett-tuba. Spiller i landets tredje beste korps. Hatt stort utbytte av det og gleder meg til konkurranse i Valencia igjen til neste år. Var med i VM i Nederland i fjor. Godt å ha mitt fristed. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?
Kerkrade? Der har vi deltatt 3 ganger, men i marsjering, marching parade og showdrill!
|
|
|
|
#14 |
|
Kerkrade ja, høyeste divisjon konsertkorps! Fy fader for en opplevelse! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Grattis - det er villt i Kerkrade! Men gubban så kjedelig med innbrudd, da...
|
|
|
|
#16 |
|
Takker! Vi kom sist, men fikk nok poeng til å være direkte kvalifisert neste gang. Dommerene var veldig klare på at vi var for få (var jo tross alt bare 80 stykk) og at vi ikke hadde med strykerrekke. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Spilte kornett i 9 år
|
|
|
#18 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Flere ex-flöytister melder seg! Piccolo og tverrflöyte. Fikk trombone först, men det var ikke noe for meg, saa da ble det flöyte(r). Herlig med et instrument som bare kunne puttes i notevesken etter marsjeringen paa 17. mai. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Spilte kornett i 10 år. Savner det veldig og blir veldig rørt 17. mai. Vanskelig å finne et korps / storband for voksne med like lave ambisjoner som meg. Det er bare så utrolig gøy å spille uten at det nødvendigvis trenger å være veldig vakkert. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Her har vi voksenkorps med lave ambiasjoner.. dvs, vi har ambiasjon om å spille rent, høres bra ut og trekke folk til tema konserter type abba, blues brothers osv
|
|
![]() |
|
|