Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skolesekk til 1.-2.-klassing

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 16:02   #41
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skolesekk til 1.-2. klassing

Vår 1.klassing har Beckmann-sekken og er godt fornøgd. Ho har også gymbagen, som er brukt ca..... 1 gang tenker eg. Altså, bortkasta for vår del.

Gammel 27-05-10, 19:16   #42
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Snuppa har fått denne fra Bergans

Hun er superfornøyd og den sitter veldig bra på ryggen hennes.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 20:54   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstemann har bergans i den nest minste størrelsen. Jeg skjønner ikke hva som er galt med designet heller, og de er lette, fine og praktiske å holde orden i. Og har praktiske lommer til diverse. Beckmann synes jeg er unødvendig tunge og litt upraktiske, men det er forskjellig hva som passer til ulike barn.

Gammel 27-05-10, 21:14   #44
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi byttet ut Beckman med Bergans etter førsteklasse. Mye bedre sekk. Lettere å holde orden oppi også.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 21:28   #45
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har falt for denne fra Ticket 2 Heaven - og heldigvis syns gutten det er kult med stjerner...

Ticket to heaven skoletaske

Ticket to heaven skoletaske i lille model med stjerner bestående af ét stort & to små lynlåsrum hvoraf det ene er termobelagt. Tasken har god rygstøtte & justerbare stropper med brystspænde. Der medfølger madkasse, drikkedunk &gymnastikpose som kan klikkes af og på. Anbefales fra 0-3 klasse.

Tasken måler: 30 x 40 x 15 cm ( B x H x D)

Pris: kr 549,75

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 21:37   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er usikker på om seksåringen skal få seg 20 eller 25 liter når han skal opp i 2. klasse. (Her har de orange sekk fra fylkeskommunen i 1. klasse, og mange bytter til ny sekk i 2. klasse). Eldste har 25 liter, men han er et nummer større i forhold til alderen.

Gammel 28-05-10, 00:17   #47
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alle disse er Bergans XO20 som passer 1-4 klasse.

Har tenkt litt på den rosa til snuppa som begynner på skolen til høsten. Håper hun liker den bedre enn Beckman

Storesøster har hatt 3 stk Beckman sekker og de har alle vært av veldig god kvalitet. Men de er tunge i forhold til Bergans. Hun fikk ny sekk igjen i høst og kjøpte en Billabong sekk som ble anbefalt som skolesekk i butikken (som også hadde Beckman). Den revnet etter 2-3 måneder og da vi gikk tilbake til butikken, var den plutselig ikke anbefalt som skolesekk allikevel . Ble rimelig sint så vi fikk en tilgodelapp tilslutt, som jeg egentlig burde brukt på sekk til snuppa, men søren heller, ikke kommer jeg til å handle der noe mer. Jeg kjøpte en Bergans sekk fra www.sportsdeal.no som jeg hadde lett etter overalt, for brun skulle den være.....Lett og god sekk og god kvalitet.....

Sist redigert av Liljekonvall : 28-05-10 kl 00:25.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 00:21   #48
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er også XO20 i forskjellige varianter....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 10:27   #49
Silver
Aktiv

Medlem siden: Feb 2010
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Takk for mange svar!
Ser at vi nok helst burde hatt Bergans og ikke Beckmann siden han er lang og tynn..
Må altså til å prøve å overtale til at fotballspilleren til Bergans var kulere enn haien til Beckmann....Men det blir sikkert ikke så lett nei! Alternativet blir vel event at han får Beckmann`s hai og bruker den Bergans barnehage/tursekken som han allerede har på turdager..
Er dette den nye/årets kolleksjonen til Bergans foresten?

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 10:28   #50
Silver
Aktiv

Medlem siden: Feb 2010
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Og er Bergans skolesekk med glidelås eller med lokk best?

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 10:34   #51
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Snuppa våres får en sånn vakker orange sekk, hun... hun skal få bruke den i år i alle fall.

Gammel 28-05-10, 10:54   #52
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte Bergans for 2 år siden når eldste begynnte på skolen. Den revnet i glidelåsen, men vi fikk lett byttet. Vi gikk da med på å la henne få en Beckmannsekk (alle de andre hadde det) men den er tung altså. Supersolid og robust, men mye å bære på når man får bøker i tillegg. Som sagt ser jeg at veldig mange har den, så nå er jeg litt i tenkeboksen på hvilken sekk vi skal kjøpe til lillesøster. Hun er jo enda mindre når hun begynner på skolen også, og jeg ser helst at de går mest mulig til og fra og ikke må kjøres.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 11:47   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Emm, nå har jo Berganssekkene blitt omtrent like glorete som Beckmannsekkene, så kanskje de faller bedre i smak? Kjøpe man noe blinkedill ved siden av og henger på så blir det ikke store forskjellen.

Jeg prøvde å finne andre sekkeprodusenter i går, men jeg husket bare Norrøna og Fjällräven, og ingen av dem hadde noe som kunne funke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 11:59   #54
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Vi kjøpte Beckmann for den satt best på vår normalt bygde gutt. Prøvde Bergans, men den satt ikke bra på storebror. Han har fortsatt Bergans 12L som brukes på tur ennå. Dessuten ville vi ville helst ha en sekk med lokk siden han er ganske vimsete. Jeg vet selv at jeg av og til glemmer å ta igjen glidelåsene på PC-sekken, så jeg forventer ikke at han skal huske det. Eneste negative utenom at den veier marginal mere en Bergans sekkene er det at jeg savner et ekstra rom så man kan skille matpakke og bøker.

I 1.klasse har han hatt max.2 bøker, penal, beskjedmappe+meldingbok og matboks+flaske i sekken. Ser noen i klassen til poden som har sekk fra Troll. Har dere sett på den?

Gammel 28-05-10, 12:30   #55
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Mine bruker forresten berganssekken fra barnehagen som tursekk. Jeg synes fremdeles det er praktisk med dedikert tursekk i første klasse, det er ganske mye tur.

Gammel 28-05-10, 12:59   #56
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode tips Glitter, glorete funker nok finfint for min femåring.
Tenkte jeg skulle ta meg en tur uten barn for å se på sekkene, guri, jeg kan ikke helt se for meg at hun skal bli skolejente til høsten.
Men som jeg har sagt før, hun er nok mer klar for det enn meg.

Gammel 28-05-10, 13:28   #57
maliso
Nybegynner

Medlem siden: May 2010
maliso har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg lurer også på om fordeler/ulemper med og uten lokk...

Håper datteren her velger bergans. De var jo fine i år da, hun er glad i sommerfugler så aner et lite håp...

maliso er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 13:57   #58
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har Beckmanns, og den er helt grei til jenta vår (som førøvrig er lita og tynn). De har ikke mye bøker i sekken.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 20:37   #59
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

I bokhandelen i dag hadde denne fra Beckmann:
,

og vår skolestarter var helt forelsket. Jeg sa at vi måtte se litt på hva som passet for henne å bære osv.

Sist redigert av emm : 15-12-10 kl 20:45.
Gammel 28-05-10, 20:51   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den hadde ganske høy glorefaktor! Jeg er temmelig sikker på at min kommer til å forelske seg hodestups i denne:

http://www.beckmann.no/?id=skolesekk...0abec&type=car

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.