|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?
|
![]() |
![]() |
#42 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
Jeg skifter ikke hver uke, jeg heller. Prøver å få det gjort hver 14.dag, men det kan bli 3 uker mellom hver gang. Med 7 senger (6 enkle + en dobbel) å skifte på, er det alltid noen senger som blir skifta på til helga, men ikke alle på ei gang. De gangene det har vært nødvendig, tar det mange dager å komme ajour igjen med klesvasken....
![]() |
![]() |
#43 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?6-9 maskiner passer nok godt for meg også.
![]() |
#44 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?5 i husstanden - vasker en maskin hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Tipper en 3-4-5 maskiner i uken.
![]() |
#46 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Kun vasking av klær i helgene her også, sjelden i ukedagene. Det er jo så kjedelig da gitt.
![]() |
#47 |
Off the map.
|
Det har jeg også pleid å gjøre, men synes det er litt kjedelig å bruke hele helga på klesvask, og ikke minst at jeg får litt dårlig tørkekapasitet - samt at bretteberget blir helt enormt. Så nå har jeg tenkt å prøve å vaske en maskin nesten hver dag i uka i hvertfall.
![]() |
#48 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Vi vasker 3 eller 4. Det inkluderer 2-3 60-grader (inkl. sengtøy, alt undertøy og alt tøy til ungene minus ull) og 1 ull eller 40-grader (avhengig av årstid).
![]() |
#49 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Aner ikke. Haugevis. Håndduker kan vi bruke flere dager, og bukser bruker vi voksne et par dager. Alt annet byttes hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?4-8 i uka. Vi har vaskemaskin som tar 7 kg og både ved 80-60 og 40 gradersvask fylles maskinen helt full. Vi er 5 i familien og ungene er 8 år og nedover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Vil tro at jeg vasker ca 6-7 maskiner i uken. Vi er to voksne og et barn. Håndklær brukes flere ganger, sengetøy skiftes hver 3-4 uke. Jeg trener stort sett hver dag og det er som regel en helt uaktuell problemstilling å bruke treningsklær mer enn en gang (jeg svetter MYE |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Eg vasker vel rundt 3-4 maskiner i uka, og me er 1 voksen og 2 unger. Eldste blir ikkje så skitten lenger etter ho begynte på skulen, så ho kan bruka klær fleire dager. Minsten har begynt å skjønna at eg ikkje setter særlig pris på at ho skifter klær etter humør og fantasi, for deretter storma ut i sandkassen. Håndklær bruker me 2 ganger og sengtøy blir skifta etter 2-4 uker. (Kan ikkje komma på alt heller
![]() |
#54 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Vanskelig å si antall synes jeg. Har to maskiner og føler dem begge går hver dag.
![]() |
![]() |
#55 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Skjønner plutselig litt mer når jeg leser sorteringstråden. Når man har 15 kategorier med typer vask har jeg liten tro på at det bare går fulle maskiner...
![]() |
#56 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?10-12 maskiner i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Joda, man kan godt vaske fulle maskiner selv om man sorterer detaljert. Det er bare et spørsmål om hvor mange man er. :firebarnsmor: |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Det er stor forskjell på hvor mange maskiner jeg faktisk kjører, og på hvor mange jeg burde kjørt...
![]() |
#59 |
Unik
|
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Me vaskar vel ein 6 maskiner i veka vil eg tru. Håndkle blir brukt fleire gongar, kle det samme. Undertøy og sokkar blir skifta kvar dag så klart.
![]() |
#60 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Da jeg oppdaget at jeg vasket 12-13 maskiner i uka her, med kun 2 barn tok vi skikkelig tak i det. Nå er vi nede i ca 5.
![]() |
![]() |
|
|