Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilket øl foretrekker du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-10, 10:25   #41
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket øl foretrekker du?

Tuborg, Hansa, Dahls og Corona.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:28   #42
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Hoegaarden (weissbier)

Det beste sommerølet! Jeg er egentlig ikke så glad i hveteøl, men denne belgiske varianten med koriander er nydelig, synes jeg.

Jeg er ellers veldig glad i IPA, som et er veldig humlet øl. De har etter hvert fått en del varianter på polet, både Haandbryggeriet og Nøgne Ø har gode varianter. Min favoritt er Goose Island IPA, men den er ikke i standardutvalget.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:36   #43
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kingfisher

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:42   #44
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er sikkert 50 grader på kontoret nå, klimaanlegget er nede - og jeg blir øltørst så det holder av denne tråden. Skal handle med meg et utvalg av anbefalte merker og riktig kose meg etter jobb

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:56   #45
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Mørkt øl: Frydenlund bayer, Newcastle brown ale og liknende. Om jeg først "må" drikke øl...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:57   #46
Albertine
Passiv

Standard

Jeg liker Carlsberg best. Men ender som oftest opp med småflasker Tuborg fordi jeg sjelden klarer å drikke en halvliter så fort at siste slurken ikke blir varm og død...

Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 11:02   #47
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Nordlandspils synes jeg er best.

Gammel 02-06-10, 11:16   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal jeg drikke øl, må det bli Guinness, eller Newcastle Brown Ale.

Juleølet til Tuborg er drikkendes.

Gammel 02-06-10, 11:30   #49
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Elsker øl. Det kommer så utrolig ann på hvorfor jeg drikker.
Guinness og Newcastle Brown Ale er favoritter til både kos og ute på byen.
Iskald Corona med lime er hærlig om jeg sitter ute i sola.
Men som regel går mye i mack fat på byen, eller corona og estrella på flaske.

Her oppe selges det ikke mye spennende øl bortsett fra på polet, folk er så sære, og kjøper det ikke.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 11:38   #50
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Akkurat nå går det i Mack sitt SMRPRTY-øl, og en Corona i ny og ne. På høst og vinterstid liker jeg best mørkere øl, og da sverger jeg til Haakon, XMASPRTY og Mørketidsøl (alle fra Mack).

Gammel 02-06-10, 12:00   #51
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

...hvis det først er snakk om pils, altså. (Det finnes mange andre gode typer pils også, av de "vanlige" norske bryggeriene foretrekker jeg oftest Aas eller Frydenlund.)

Ellers går det gjerne i litt mørkere ølsorter, alt etter humøret og årstiden osv. Hadde en periode for noen år siden da jeg var VELDIG glad i stout, nå heller jeg oftere mot porter.

Gammel 02-06-10, 12:52   #52
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som gammel barsjef på Studentersamfundet i Trondheim er det jo Dahls som står mitt hjerte nærmest, men jeg er også påvirket av min kjære som konsekvent kjøper Hansa.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 12:58   #53
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drikker ikke så mye øl, men når vi setter oss ned med en øl i helgen så har vi ofte vært og plukket fra det ganske gode utvalget hos Ultra. Har heller ingen klar favoritt, men drikker det som jeg vet er godt og som jeg har lyst på der og da. Derfor:

Carlsberg
Pilsner Urquell
Nøgne Ø Nakenbad
Kilkenny
Newcastle Brown Ale
Fosters
Birra Moretti
Spitfire et-eller-annet

men ellers liker jeg også Lysholmer Double Ice, selv om det er maaaange år siden jeg smakte den sist.

Når jeg er ute er jeg ikke så nøye så lenge jeg får en god, kjølig halvliter med øl. :enkel:

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 20:31   #54
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Dahls her også.

Gammel 02-06-10, 20:44   #55
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Øl? Nei, sånt driver vi ikke med.
Men ett glass hvitvin, eller en boks med cider er godt i ny og ne:

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 20:45   #56
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Aas sommerøl
Hansa
Lysholmer
San Miguel
Carlsberg

Gammel 02-06-10, 22:29   #57
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Unner meg en sjelden gang Corona med en liten lime båt i. Skikkelig snadder øl

Ellers blir det Carlsberg. Ikke det billigste ølet det heller, men det er så sjeldent det blir noe mengder å snakke om, at jeg unner meg glatt det.

Gubben kjøper stort sett Rignes pils. Går an til maten lørdag kveld det også altså.

I yngre dager drakk jeg Mack Ice. Men den har jeg ikke sett på mange år

Kald øl er egentlig veldig godt

Gammel 02-06-10, 22:33   #58
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Corona og fatøl.

Men de siste årene blir det egentlig mer og mer vin.

Gammel 02-06-10, 23:53   #59
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå fikk jeg veldig lyst på park, grill, solbriller og Corona.

Får man drikke Corona i parken, da?

Gammel 03-06-10, 07:09   #60
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Får man drikke Corona i parken, da?

Nei, men vi gjør det alikkavæl!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.