Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Bryllup og gaveønsker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-10, 13:23   #41
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bryllup og gaveønsker

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Strengt tatt så synes jeg at mange har mye å lære om taknemlighet

Du har ikke tenkt tanken om at mangel på takknemlighet kan ha å gjøre med at du som utganspunkt har at du vil bruke penger på noe som du vil at mottaker skal ha, ikke nødvendigvis hva mottaker ønsker seg?

Gammel 03-06-10, 13:28   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reisegavekort er jo veldig hyggelig å gi. Penger er mer på den upersonlige siden, det gir jeg helst ikke.

Gammel 03-06-10, 13:33   #43
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

For meg var det en ganske viktig ting når vi giftet oss at jeg ikke skulle angre på noe i etterkant, så jeg bestemte selv hvordan jeg ville ha bryllupet mitt.

Og mannen din, hvordan ville han ha det?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 13:37   #44
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Strengt tatt så synes jeg at mange har mye å lære om taknemlighet

Ooo! Er det deg jeg skal sende de tacky gavene vi fikk til bryllupet? Umulig å bytte og derfor lagret i boden? Blir du takknemlig da?

Jeg har ikke dårlig samvittighet fordi jeg ikke setter pris på ræl vi har fått av svigermors venner, bare så de kan få takkekort med bilde. Jeg har fått andre gaver som ikke passet meg, men som det tydelig var lagt omtanke i - de er jeg takknemlig for. Noen av dem er til og med tatt i bruk i stedet for stuet bort.

Er nips et utbredt gaveproblem altså?

Å ja. You bet. Hadde det ikke vært for at jeg har bedre oppdragelse skulle jeg tatt bilde av gaver jeg har fått og lagt dem ut.

Jeg gir ikke gaver for min egen del, jeg vil jo glede mottakeren og gi noe som passer vedkommende. Gavekort er helt fint, særlig om det er et ønske. Dersom det ikke er det bør gavekortet være på noe man er rimelig sikker på at mottakeren liker.

Gammel 03-06-10, 13:40   #45
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig for å gi folk det de blir mest glad for. Om det er gavekort, nips, saltsild eller cash spiller ingen rolle.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 20:27   #46
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Gavekort eller penger må jo være helt ok gaveønske fra et par som allerede er etablert. Synes det er helt ok med svært spesifiserte gavelister også, jeg. Ellers er det et viktig poeng for meg å gi en gave som er enkel å bytte hvis jeg er usikker på om gaven vil falle i smak.
Jeg synes det er gøy å gi gaver og bruker mye energi på det, men vet at alle ikke er som meg, og det synes jeg er helt ok. Jeg har aldri fått en "feil" gave, og har selvsagt aldri blitt sur eller fornærmet på grunn av en gave jeg har fått. Det er jo bare en ting, så inmari viktig er det da ikke. Hvis jeg ikke har kunnet bytte, har jeg gitt bort til venner som vil ha det eller donert til loppis.
Synes det er overraskende hvor mye tøys noen kan lage rundt gavemottakelse, noen blir sure eller såre eller forbanna for gaver som de ikke ønsker seg, og det synes jeg er aldeles fjollete og fullstendig latterlig.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 20:34   #47
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke gavekort eller å gi bort penger...
Også liker jeg ikke ønskelister heller....
Særlig ikke sånne som er detaljstyrt ned til minste t-skje.

Vi oppgav hvilket servise vi samlet på og hvilket bestikk ( etter massivt press fra familien)....

Skal jeg gi bort en gave så ønsker jeg faktisk å gi bort noe jeg setter pris på å bruke pengene mine på og som jeg ønsker at gavemottakeren skal ha...

Nevnte jeg at jeg ikke liker at folk bytter heller og at jeg er en sånn dust som skriver i bøker ol.....
Akkurat det henger litt sammen med en slekting som bytter alle gaver av prinsipp og som gjerne kaster gavene våre til deres unger ( som ungene ble glade for altså)....

Så det du sier er at du 1) ikke ønsker å vite hva folk ønsker seg, 2) ikke ønsker å gi folk muliget til å bytte det du har kjøpt til dem, og 3) blir snurt hvis folk ikke setter pris på gaven de får.

Jeg synes det er temmelig pretensiøst, må jeg innrømme.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 20:49   #48
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så det du sier er at du 1) ikke ønsker å vite hva folk ønsker seg, 2) ikke ønsker å gi folk muliget til å bytte det du har kjøpt til dem, og 3) blir snurt hvis folk ikke setter pris på gaven de får.

Jeg synes det er temmelig pretensiøst, må jeg innrømme.

Og relativt ulogisk
Det høres liksom bedre ut inni hodet mitt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 20:57   #49
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke å gi bort hverken penger eller gavekort. Så jeg hadde nok kjøpt noe annet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 21:03   #50
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når jeg ser på alt som fortsatt ligger ubrukt etter 10 år, så tenker jeg at vi burde ha presisert: gavekort, gavekort, gavekort... Det er faktisk ganske trist synes jeg at folk har brukt omtanke, tid og penger på ting som aldri kommer til å være noe annet sted enn innerst i et skap.

Derfor sjekker jeg nå om folk har ønskeliste. Hvis ikke hadde jeg nok vurdert gavekort ja. Eller i det minste noe som er lett å bytte eller som er forbruksting som man uansett har brukt for.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 21:04   #51
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Da me gifta oss fekk me lommepengar til bryllupsreisen frå jobben min. Eg hadde litt sansen for den gåva, eg.

Gammel 03-06-10, 23:31   #52
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Svigermor var nesten i harnisk da vi fortalte at han som er vår toastmaster ønsket seg penger til sitt bryllup nyttårsaften. Jeg tenkte overhode ikke på det da jeg jo ser at de helt sikkert har det aller meste fra før siden de begge hadde hvert sitt hus før de fant hverandre.
Gir glatt penger i stedenfor noe som bare blir skapfyll. Vi endte opp med reisegavekort sammen med noen av de andre gjestene.

Sambo skulle nok gjerne bare hatt penger på ønskelista våres, men det ble det ikke. Vi har bare hummer og kanari i skapene våres så vi ønsker oss sånn at vi kan dekke med et servise og ikke 4 når vi har gjester

Gammel 04-06-10, 00:23   #53
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi giftet oss for snart to år siden(ingen av oss er ungdommer og vi har bodd sammen siden -99), og på ønskelisten sto ting og tang til hagen.

Resultatet var frukttrær og andre trær, planter, vin, brennevin og penger.
Noen av pengene var forbeholdt en reise(og vi dro til Barcelona) og ellers ble det hengekøyer, grill, hagemøbler og mer planter til hagen.
Da kunne vi i ettertid invitere bryllupsgjestene inn i vår "nye" hage.

Gammel 04-06-10, 00:27   #54
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg mener at gavekort er helt supert og gi. Det er brudeparets dag, og da synest jeg at man skal få lov til og ønske seg det man vil.

Gammel 04-06-10, 00:28   #55
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker å gi noe annet enn gavekort eller penger. Det føles mer personlig og gjennomtenkt om jeg gir noe annet. Men er det kommunisert ut at gavekortet skal brukes til noe spesielt så syns jeg det er mer greit.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.