|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Bryllup og gaveønskerVi ble invitert i et bryllup en gang, hvor det sto at de ønsket seg penger for å kunne dekke inn bryllupet. Det reagerte jeg på.
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bryllup og gaveønsker
|
|
|
#4 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bryllup og gaveønskerDa me gifta oss fekk me lommepengar til bryllupsreisen frå jobben min. Eg hadde litt sansen for den gåva, eg.
|
|
|
#5 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bryllup og gaveønskerVi hadde önskeliste i en butikk. De var saa fleksible at man kunne kjöpe en del av en dyrere gjenstand, f.eks., eller bare et tefat hvis de ville. Butikken sendte oss brev om hva hver og en hadde gitt og saa kunne vi hente gavene til slutt (eller ta noe annet hvis vi heller ville det). Dette var supert for oss siden vi bodde i et annet land enn det vi giftet oss i og derfor ville unngaa aa drasse paa haugevis av gaver hjem igjen - eller ta dem med paa bryllupsreise. ;-) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bryllup og gaveønskerJeg syns gaver handler om mye mer enn at folk "skal ha" noe. En gave er også en personlig hilsen fra giver til mottager.
|
|
|
#7 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bryllup og gaveønskerFor meg var det en ganske viktig ting når vi giftet oss at jeg ikke skulle angre på noe i etterkant, så jeg bestemte selv hvordan jeg ville ha bryllupet mitt. En ting er å ta imot gode råd, en anne ting er å høre på de gode rådene - om en egentlig ikke har lyst.
|
|
|
#8 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Bryllup og gaveønsker
Ooo!
Å ja. You bet. Hadde det ikke vært for at jeg har bedre oppdragelse skulle jeg tatt bilde av gaver jeg har fått og lagt dem ut.
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Bryllup og gaveønskerReisegavekort er jo veldig hyggelig å gi. Penger er mer på den upersonlige siden, det gir jeg helst ikke.
|
|
|
#11 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Bryllup og gaveønskerJeg er veldig for å gi folk det de blir mest glad for. Om det er gavekort, nips, saltsild eller cash spiller ingen rolle. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Bryllup og gaveønskerGavekort eller penger må jo være helt ok gaveønske fra et par som allerede er etablert. Synes det er helt ok med svært spesifiserte gavelister også, jeg. Ellers er det et viktig poeng for meg å gi en gave som er enkel å bytte hvis jeg er usikker på om gaven vil falle i smak. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bryllup og gaveønskerNår jeg ser på alt som fortsatt ligger ubrukt etter 10 år, så tenker jeg at vi burde ha presisert: gavekort, gavekort, gavekort... Det er faktisk ganske trist synes jeg at folk har brukt omtanke, tid og penger på ting som aldri kommer til å være noe annet sted enn innerst i et skap. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Bryllup og gaveønskerVi giftet oss for snart to år siden(ingen av oss er ungdommer og vi har bodd sammen siden -99), og på ønskelisten sto ting og tang til hagen.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bryllup og gaveønskerJeg foretrekker å gi noe annet enn gavekort eller penger. Det føles mer personlig og gjennomtenkt om jeg gir noe annet. Men er det kommunisert ut at gavekortet skal brukes til noe spesielt så syns jeg det er mer greit. |
|
|
|
![]() |
|
|