|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Jeg tror ikke du trenger å føle deg begrenset til svart drakt, altså. De fleste mørke nyanser vil se mer enn seriøst nok ut.
|
|
|
#2 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Jeg ville i retrospekt heller valgt en fin kjole og evt. jakke til, enn drakt. Drakt med skjørt er noe som knapt vil bli brukt i min verden. Dvs. dersom du ikke jobber i bank eller forsikring. Drakt med bukse er derimot mer anvendelig.
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Jeg tenker at gjenbruken begrenser seg til jakke sammen med f.eks. jeans, evt skjørtet sammen med bluse/topp. Dress er ikke noe jeg kommer til å gå med på jobb, nei.
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Jeg disputerte i grå drakt. Har brukt den flere ganger siden, inkl. på intervju, eksterne jobbmøter og festligheter. Det har gått bra med meg.
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?
Det beror vel på hva man jobber med eller trenger. Jeg har lys sommerdrakt, og den har vært mye brukt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Jeg tror det er veldig fagavhengig, jeg. Her hos oss ville nok en Mette Møller-kjole passe bedre inn enn drakt. Hos de mannlige kandidatene her har alt fra pen, skreddersydd dress til litt forsoffen tweedjakke, jeans og skjev slipsknute vært brukt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Jeg kjøpte et antrekk til en begravelse i fjor som jeg tror ville ha vært et perfekt disputasantrekk. Kort, tettsittende svart kjole uten ermer, og ditto draktjakke utenpå. Veldig stilig, og kunne nok ha vært spritet bittelitt opp med et fint silketørkle el.l. hvis det var en annen anledning enn begravelse. Når du sier drakt mener du jakke + skjørt, ikke sant? Da er det mange variasjonsmuligheter på skjorten/blusen du velger til også. |
|
|
|
![]() |
|
|