Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er jeg gal? Svømmebasseng

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-10, 22:19   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg gal? Svømmebasseng

Hm...

Jeg tenker litt på sikkerheten - vanlig gjerde rundt tomta og trekk over. Er det vanlig å ha mer enn det for sånne "små sommerbasseng-greier" som folk har stående overalt? Det står i plan-og-bygningsloven at den ikke gjelder for sommerbassenger, og det er i den loven at sikkerhetsreglene er regulert (høyt gjerde, osv)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 22:27   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nice! Ikke gal, slett ikke ..tenk, så digg da!!

Vi har et rundt et på 5-6 meter i diameter, mener det er dette:

Endelig har vi hage stor nok, så vi storgleder oss til å få det på plass nå i sommer, etter at det har ligget på vent i 2-3 år ...

Gammel 03-06-10, 22:34   #3
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten har et som er sånn en drøy meter i diameter, og 20-30 cm dypt... mamma'n dyppet føttene i det, og ønsker seg større... *bor i rekkehus med frimerkehage*

Gammel 04-06-10, 11:06   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

(legg merke til at det er de samme folka nedi bassenget, i de samme positurene - de samme bildene faktisk. Temmelig jukset med )

Fantastisk!

Gammel 04-06-10, 14:32   #5
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Her vil jeg følge med. Har lyst på badebasseng.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 11:10   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velkjent triks.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 11:11   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har det samme bassenget som Absalone, og i år blir det 3 gangen vi setter det opp.

Bassenget har blitt brukt masse av både mine og andre unger.

Vannet er iskaldt for å si det pent, men det blir jo varmere i løpet av sommeren.

På BR leker har jeg også sett varmepumpe for denne typen bassenger.

Du er ikke gal, eller litt gal om du tror at vannet kommer til å få passe badetemeratur for deg i løpet av sommeren. (om du da ikke liker å bade i bikkjekaldt vann da)

Gammel 04-06-10, 11:13   #8
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Ta med en ting ang det å tømme bassenget.

Man tager en haveslange og legger i bassenget, den andre siden av haveslangen passer man på å få lagt lavere en bassenget og dermed fikser vannet biffen.

(det er en sånn ventilsak gjerne hvor man kan koble inn slangen også, men jeg har ikke helt funnet ut hvordan det fungerer)

Gammel 04-06-10, 11:14   #9
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Fantastisk med innlimte folk!

Nå har du jo varmepumpe da, og det tror jeg du skal være glad for, for direkte varmt blir det vel gjerne ikke det vannet...

Gammel 04-06-10, 11:16   #10
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Hvordan fungerer denne varmepumpen? Noen som har prøvd og har erfaringer hvor "varmt" vannet blir? Har også lyst på nytt basseng...

Gammel 04-06-10, 11:27   #11
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt varmepumpe ja, ellers hadde det vært dødfødt tror jeg...
Jeg tenker å kjøpe levegg og sette opp rundt bassenget også, sånn i stoff. Dette blir jo grusomt stygt da og naboene kommer sikkert til å hate meg! Men men...

Gammel 04-06-10, 11:28   #12
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har kjøpt varmepumpe ja, ellers hadde det vært dødfødt tror jeg...
Jeg tenker å kjøpe levegg og sette opp rundt bassenget også, sånn i stoff. Dette blir jo grusomt stygt da og naboene kommer sikkert til å hate meg! Men men...

Sørg for at den ikke hindrer solen i å komme til da, solvarming av vannet (og de badende) er vel også et absolutt must....

Gammel 04-06-10, 11:42   #13
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Du er herlig gal. Åh, det så utrolig deilig ut. Regner med dere blir å bo der i sommer.

Gammel 04-06-10, 14:04   #14
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Nå har jeg funnet ut hvordan jeg skal sikre det!

Overtrekk som jeg har kjøpt, og i tillegg legger jeg over en stor presenning som jeg spenner fast i bakken med teltplugger, også levegg delvis rundt mot veien hvertfall - for å skjerme mot innsyn og "se det må vi prøve".

Gammel 04-06-10, 14:12   #15
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Vi har 12400 liters stålrammebasseng, så jeg synes ikke du er gal nei. Jeg er en smule skeptisk til sånne luftringbassenger, men det kan jo gå bra.
Etter noen uker med intens sol hadde vi faktisk 26 grader i bassenget, ellers har det ligget mellom 18 og 22 grader.
Har vurdert varmepumpe, men det har ikke blitt ennå. Det kjipeste med hele bassenggreia er at plenen ikke ser ut etterpå! Det ser ut som en UFO har landet på plenen, og jeg tviler på at den noen gang vil bli seg selv igjen.

Sikrer det med duken som fulgte med og MASSE ekstra barduner samt et tau på kryss og tvers. Såvidt vi gidder å bruke det selv.

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 04-06-10 kl 14:18.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 14:29   #16
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Jeg er temmelig skeptisk til sånne luftringbassenger selv, men de bedyret nå i butikken at disse støttebeingreiene skulle gjøre susen, og jeg har helt rett plen. Så får vi nå se...
Plenen får bare tåle en støyt

Gammel 04-06-10, 14:30   #17
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vi har ikke plen uansett, bare mose jeg har lyst å drepe, så DET er ikke vårt problem i alle fall... Derimot frimerkestørrelsen, og den skyggelagte hagen... (jobber med å kutte ned trær for å bedre litt på det da...)

Lettere misunnelig...

Gammel 04-06-10, 16:28   #18
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefaler deg å gå på en dyrebutikk, der du kan kjøpe en spray som gjør at katter holder seg borte. Det er forferdelig surt å komme ut til herpet basseng om morgenen.

Gammel 04-06-10, 21:05   #19
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Ja, du er gal, men jeg kunne godt tenkt meg å være like gal!
Med tre barn som elsker å svømme, kunne et slikt basseng i hagen vært en god investering.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 22:19   #20
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Drømmer om å være litt gal selv- men jeg har ikke 3x6 meter hage.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.