Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Streiken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-10, 22:05   #41
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streiken

VI har fått tilbud om barnehage for storebror tirsdag og torsdag fra 09:00-14:00. Ingenting til lillebror. Det går en uke til, men så sliter vi med å få ting tilå gå opp altså.

Gammel 06-06-10, 22:06   #42
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg frykter utfallet for denne streiken også jeg...

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 22:17   #43
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Siste storstreik i kommunal sektor var vel i 1988. Ja, og så streiket renholderne i 1992 - det husker jeg godt, for det var første våren min som student i Trondheim og guri, som vi lengtet etter å få tømt søpla.

Gammel 06-06-10, 22:37   #44
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er i permisjon, så bosstreiken merkes bedre enn skoestreiken. Barnehagen er privat, så lillesøster er sysselsatt. Storebror kjeder seg litt, men det løser vi med å låne skolekompiser til lek og moro (og til foreldrenes begeistring som da kan gå på jobb).
Bosset begynner å bli fullt til tross for intensiv kilesortering (men med bleieunge). Planen er å tømme papirbosspannet og sette oppi en svart bossekk, så tror jeg det skal holde 2-3 uker til.

Jeg har all mulig sympati for folk som har problemer med å få barnepasskabalen til å gå opp, men mest sympati ligger likevel hos de streikende.

Gammel 06-06-10, 22:43   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det flere enn jeg som føler at det begynner å skorte på sympatien nå som streiken drar ut? Føler at venner og kjente som ikke er i streik, men blir rammet av den, mer enn antyder at "nå holder det vel?" og jeg begynner å bli lei av spørsmål som "har du ikke hatt nok ferie nå?" Skulle nesten tro at det var vi som er tatt ut i streik som satt med løsningen i denne konflikten, men vi har jo like lite peiling på hva som skjer enn alle andre. :litt lei:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 22:44   #46
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg har all mulig sympati for folk som har problemer med å få barnepasskabalen til å gå opp, men mest sympati ligger likevel hos de streikende.

Samme her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 22:49   #47
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det flere enn jeg som føler at det begynner å skorte på sympatien nå som streiken drar ut? Føler at venner og kjente som ikke er i streik, men blir rammet av den, mer enn antyder at "nå holder det vel?" og jeg begynner å bli lei av spørsmål som "har du ikke hatt nok ferie nå?" Skulle nesten tro at det var vi som er tatt ut i streik som satt med løsningen i denne konflikten, men vi har jo like lite peiling på hva som skjer enn alle andre. :litt lei:

Merker det samme, rine. Som om det streikes for moro skyld.

Gammel 06-06-10, 22:51   #48
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen skorting på sympati her.

Jeg er bare lei av at "alle" tror at det er kun lærere og sykepleiere som streiker.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 22:52   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åhnei, jeg fikk med meg transportarbeiderne. Fiiiine streiken.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 22:59   #50
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Merker det samme, rine. Som om det streikes for moro skyld.

Og så begynner jeg å bli litt sliten av å henge sammen med ungene 24-7.
Nå vil jeg snart henge sammen med noen andre (og større) unger igjen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 23:26   #51
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg for min del sier ikke at det er de som streiker som er årsaken til frustrasjonen, men partene som ikke kan komme til en løsning.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 23:48   #52
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her tok vi et valg når barnehagen ble tatt ut i streik. Pappa og datter har dratt på ferie en uke. Blir noe amputert ferie senere i sommer pga manglende feriedager da, men regner i hvert fall med at det ikke er streik da, og dessuten er mine feriedager inntakte. Fører til at vi har færre dager sammen som familie da.

Ellers håper jeg at de snart kommer til enighet, på alle sine vegne.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 00:26   #53
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Kommune jeg bor i er ikke berørt, så vi er ganske heldig.
Nabokommunen Ullensaker er derimot veldig berørt.

Man må jo bare tenke litt anderledes, foreldre bør vel kunne klare å gå sammen og bytte på med å passe hverandres unger.
Vi hadde det slik når eldste gikk i barnehagen, spesielt siden den gangen sammarbeidet ikke skole og barenhage og de hadde dermed ikke planleggingsdag samme dag. (nå har de det)

Det er ingen som streiker fordi de synes det er morsomt.
Det er heller ikke de streikende sin mening å ramme en 3. part så hardt som mulig.

Sitter ofte igjen med et inntrykk av at folk synes streik er ok så lenge de selv ikke blir berørt.
Jeg er ikke berørt nå nei, men har blitt det tidligere.
Eller jeg ble det til en viss grad nå også, når eksen ikke kunen ha ungene til planlagt tid fordi han måtte til riksmeklingsmannen.
Det har jeg også opplevd tidligee.

De som streiker blir også berørt, det koster de å streike, for lønna deres blir jo borte og de får bare tilskuddet fra sin forening/forbund.

Gammel 07-06-10, 08:50   #54
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Kommune jeg bor i er ikke berørt, så vi er ganske heldig.
Nabokommunen Ullensaker er derimot veldig berørt.

Man må jo bare tenke litt anderledes, foreldre bør vel kunne klare å gå sammen og bytte på med å passe hverandres unger.
Vi hadde det slik når eldste gikk i barnehagen, spesielt siden den gangen sammarbeidet ikke skole og barenhage og de hadde dermed ikke planleggingsdag samme dag. (nå har de det)

Det er ingen som streiker fordi de synes det er morsomt.
Det er heller ikke de streikende sin mening å ramme en 3. part så hardt som mulig.

Sitter ofte igjen med et inntrykk av at folk synes streik er ok så lenge de selv ikke blir berørt.
Jeg er ikke berørt nå nei, men har blitt det tidligere.
Eller jeg ble det til en viss grad nå også, når eksen ikke kunen ha ungene til planlagt tid fordi han måtte til riksmeklingsmannen.
Det har jeg også opplevd tidligee.

De som streiker blir også berørt, det koster de å streike, for lønna deres blir jo borte og de får bare tilskuddet fra sin forening/forbund.

Tuller du? Får man ikke lønnen sin når man streiker?? Hva med de som ikke har råd til det da? Når jeg om 2 år går ut i jobb kommer jeg aldri til å ha annledning til streik da, siden jeg aldri kan ha mulighet til å miste en månedslønn...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 08:58   #55
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig får du ikke lønn når du ikke møter på arbeid!

Men du får utbetaling fra forbundet ditt. Utdanningsforbundet er blant de som betaler best, så der merkes det lite til lønnsreduksjonen, mens transportarbeiderne fikk kun ca 50 % av sin lønn, har jeg hørt.

Du kan jo velge å ikke organisere deg da SR, men om resten blir tatt ut i streik er jo faren for permittering der, og da får man vel ingenting? Eller kanskje noe trygd?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 08:59   #56
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Tuller du? Får man ikke lønnen sin når man streiker?? Hva med de som ikke har råd til det da? Når jeg om 2 år går ut i jobb kommer jeg aldri til å ha annledning til streik da, siden jeg aldri kan ha mulighet til å miste en månedslønn...

Man får omtrent det samme i streikebidrag som man får i lønn, så slapp helt av. Du kan forøvrig ikke nekte å streike dersom du er organisert, og dersom du lar være å organisere deg så risikerer du og bli permitert, og da får du iallefall ikke penger.

Gammel 07-06-10, 09:01   #57
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan ikke velge å ikke treike nei. Dersom du er organisert vel og merke.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:03   #58
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

nei men hvis man får nok i streikebidrag så er det vel greit.. man vil jo organisere seg. Jeg er jo FOR hva de streiker for, men hva skulle man gjort om man ikke fikk lønn? Hjelpe meg. nå fikk jeg helt angst.

Gammel 07-06-10, 09:08   #59
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

nei men hvis man får nok i streikebidrag så er det vel greit.. man vil jo organisere seg. Jeg er jo FOR hva de streiker for, men hva skulle man gjort om man ikke fikk lønn? Hjelpe meg. nå fikk jeg helt angst.

De aller fleste organisasjoner har jo en streikekasse, men det er ikke slik at alle full lønn. I utdanningsforbundet har man tilnærmet full lønn.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du stresser deg opp over noe som er langt fram i tid, og som du ikke engang har sjekket er slik.

Gammel 07-06-10, 09:14   #60
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

hehe.. nei si det du.. jeg ble bare litt satt ut.. Alt man har å lære..

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.