Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om hundeklær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva synes du om hundeklær?
Jeg har ikke hund, og synes hundeklær er teite! 85 60,71%
Jeg har ikke hund, og synes hundeklær er kult! 8 5,71%
Jeg har hund, og synes hundeklær er teite! 19 13,57%
Jeg har hund, og synes hundeklær er kult! 1 0,71%
nøytral/dustepoll/ingenting passer jeg spesifiserer i tråden 27 19,29%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 10:13   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om hundeklær?

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Det er så utrolig mye fint å få nå, altså! Og hvis man øver hunden til å gå på to ben i tillegg, så ser det jo ikke ut som et dyr heller. Helt genialt!

Hadde ikke vi to en greie om at ironi ofte funker dårlig i skriftlig form?

Etterfulgt av et bilde derimot er det ingen tvil lenger.

Gammel 08-06-10, 10:14   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hunder er ikke dukker, så å kle på dem ting fordi man syns de blir søte syne jeg er idiotisk. Å kle på dem fordi de trenger det er greit.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 10:14   #43
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Varmedekken og regndekken er helt greit.

Dette, derimot er vel beyond dustete!

Gammel 08-06-10, 10:15   #44
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes de fleste hunder som trenger klær er teite :liker store hårete hunder som minst når meg til knærne:

Hvis jeg skal moderere meg litt så synes jeg det er himmelvid forskjell på dekken og visvassklær som bunad/fotballskjorter/burberry skjerf.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 10:18   #45
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det ser heller snodig ut. Et dekken for at hunden skal være varm er derimot ikke noe jeg reagerer på.

Gammel 08-06-10, 11:34   #46
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Varmefrakker og dekken til hunder som trenger det i kulda syns jeg er helt greit, klær som ser ut som kopier av menneskeklær har jeg ikke sansen for. Å ikle bikkja mi bunad i Riesenstørrelse tror jeg hadde sett beoynd latterlig ut.
Hun hadde nok revet den av seg fortere enn jeg hadde klart å ta den på henne også.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 11:35   #47
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hund, og syns hundeklær er teit.

Men når slikt skal sies, noen hunder må kles på om vinteren fordi de ikke har god nok pels, og skal man først ha slike hunder her i landet - hallo - en hund som ikke tåler vinter i et vinterland - så må man sørge for å dekke hunden riktig til når den er ute. Men da bør man for skams skyld holde seg til normale hundedekken, og ikke teite moteplagg.

:sær:

Gammel 08-06-10, 11:36   #48
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg synes de fleste hunder som trenger klær er teite :liker store hårete hunder som minst når meg til knærne:
.

:har stor hårete hund som også trenger klær på vinteren:

Dyret mitt har masse pels, som må klippes når det når en viss lengde siden den tover seg veldig. Vi hadde et kjempeproblem nå i vinter da snøen ble liggnede så lenge, for hele hunden ble jo en eneste stor floke etter hvert.
Men når han er nyklippet må han ha jakke/dekken på i en uke eller to for å beskytte seg. Han har en militærgrønn camojakke med fleece inni, den er kul. Men jeg ville ha et dekken da.
Jeg får fnatt av folk som kler hunden sin i rysjer, blonder, kjoler, bunader og lignende, hunder er hunder, ikke dukker!

Når det er sagt, hvis du trenger en hund å strikke til, så kan du gjerne strikke til min, han skal snart ha full pelsfjerning igjen.

Gammel 08-06-10, 11:45   #49
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Synes det er utrolig teit. En hund trenger ikke klær, og jeg kan vel på ingen måte tro at en hund føler det videre behagelig å bli påkledd.

Noen hunder har nesten ikke pels og er heller ikke skapt for å leve under så kalde forhold som vi har i norge om vinteren, så det stemmer nok ikke helt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 11:48   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hundebunad!

Hva sier Husfliden til sånt?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 12:25   #51
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hva sier Husfliden til sånt?

De liker det ikke. (Men jeg tror innerst inne de er kjempeglade, det er jo dette som er hovedargumentet deres, at hvis folk får styre og ordne som de vil med bunader kommer det til å ende med katastrofe. )

Gammel 08-06-10, 13:34   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går til hundene?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 13:34   #53
Abeline
Aktiv

Medlem siden: May 2010
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kommer ann på da. Trenger hunden klær, så er det ikke teit.

Enig! Vi har ikke klær til våre, men noen hunder har jo ikke pels...

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 13:35   #54
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg har ikke hund, og synest det er teit. Grunne til dette fordi klær til hund har blitt mote og noe hunden i noen av tilfeller ikke liker selv. Men det er et unntak og det er vist det er kalt og hunden trenger klære for og holde seg varm.

Gammel 08-06-10, 14:56   #55
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hunder er ikke dukker, så å kle på dem ting fordi man syns de blir søte syne jeg er idiotisk. Å kle på dem fordi de trenger det er greit.

Enig. Jeg stemte "teit", men jeg gjør unntak for kalde hunder. Hårballen min har refleksvest og snøsokker. Jeg synes det er greit når klærne har en praktisk funksjon.

Gammel 08-06-10, 14:58   #56
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker hundeklær omtrent like mye som jeg liker hunder.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 14:58   #57
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Har en korthåret hund så da bruker jeg et varmedekken på vinteren. Ellers synes hundeklær er harry rett og slett

Gammel 08-06-10, 14:59   #58
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Hundeklær som i kjoler skjørt t-skjorter og ballerinaklær er urteit, men en genser eller et dekken til en korthåret hund om vinteren blir nyttig. Det har jeg til min Jack Russell som fryser som bare det på vinteren.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 15:36   #59
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vår terrier er av typen med nok og pels, men sist vinter ble han kledt på. Det var dritkaldt og han var bare valpen uten god nok pels da. Ennå er ikke pelsen hans bra nok, men det kommer seg.
Hadde jeg ansett han for å være villig til å bruke gensere så hadde jeg strikket flere av den sorten han fikk sist vinter - og ikke stresset med pelsarbeidet.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 16:02   #60
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synes hundeklær er helt greit om det er nødvendig for hunden.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.