Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg har 3 fugleunger på badet

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-10, 13:47   #41
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har 3 fugleunger på badet

Jeg fostret opp en trostunge en gang i ungdommen, etter at den hadde unnsluppet katten vår såvidt det var. Den var såppass stor at vi så det var en trost. Vi gravde etter meitemark til den i komposthaugen (takk og lov for komposthaugen, ellers hadde vi nok ikke hatt noe plen igjen ). Den lærte seg å fly ute i hagen vår, og fløy tilslutt avgårde. Den holdt seg nok litt rundt huset de første ukene. Hvordan det gikk med den ute i Naturen, er ikke godt å si.

Spent på å se bilder!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 21:37   #42
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

To døde.
Den tredje er den som har vært piggest og kjappest hele veien. Den hopper opp på hånda mi når jeg åpner buret. Gaper som gal og lager en flott trillelyd så fort jeg kommer inn på badet. Jeg kan ikke gå inn på do engang før den begynner å hyle. Jeg = mat.
Den har blitt bedre i magen nå, oppbløtt valpefor i laktosefri kattemelk går ned på høykant, vil gjerne ha hver time. Får litt vann fra sprøyte etter maten.
Har tro på den tøffingen her !

Gammel 11-06-10, 21:42   #43
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Å....

Bilde?

Gammel 11-06-10, 21:43   #44
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Huff, trist med de som døde. Virker som treern er en tøffing.
Flinke fuglemamma Susse.

Gammel 11-06-10, 22:01   #45
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Så trist med de som døde, da. Håper tredjemann klarer seg.

Så godhjerta du er

Gammel 11-06-10, 22:19   #46
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Er så mange som ber om bilder at jeg får ta med kamera inn på neste mating

Gammel 11-06-10, 22:32   #47
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synd at den andre lille fuglen døde også. Håper den tredje er en tøffing!

Gammel 11-06-10, 23:08   #48
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Her er lille kylling, sitter på badet og venter på mat.

Ferdig å spise

Gammel 11-06-10, 23:09   #49
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Åhhh fiiiin!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:10   #50
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Håper han klarer seg!!!

Gammel 11-06-10, 23:16   #51
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Å, så skjønn! Krysser fingre for den lille tassen

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:18   #52
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, åh, så fin! Eg er veldig glad i fuglar Håpar han klarar seg han her da!

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:20   #53
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Det fineste er nesten lyden den lager når jeg kommer inn på badet Det er helt tydelig at den har forstått at jeg kommer med mat. Får jo ikke gått på do engang uten å gi litt mat til den glupske lille tassen.

Gammel 12-06-10, 01:37   #54
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Så fin fugleunge! Tror forresten det er en trostunge, og ikke gulspurv. Gulspurven har mye kraftigere nebb laget for å spise frø, denne fugleungens nebb er spissere, som hos trost eller rødstrupe.

Gammel 12-06-10, 02:06   #55
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Spennende Håper den lille skjønningen klarer seg

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 02:12   #56
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så søt den var!

Hvor ofte må du gi mat på natten?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 05:01   #57
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Skjønn.

Husker godt kaieungene "mine" de hylte også hver gang de så meg. Hehe... gjerne hver annen time gjennom hele natten også.

Gammel 12-06-10, 07:31   #58
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så søt den er! Du er nok blitt "mamma" i fuglens hode ja.
Her er en gulspurv:

Her er en trost:

Gammel 12-06-10, 08:30   #59
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Og her er en ung rødvingetrost:

Gråtrosten ser også nesten slik ut, men den er ikke like flink til å slå triller, derfor mistenker jeg rødvingetrost, eller måltrost:

Man kan ikke sammenligne fjærdrakt hos voksne fugler og hos unger, man må se på kroppsbygning, hode, nebb osv.

Gammel 12-06-10, 11:17   #60
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Ser veldig ut som en rødvingetrost ja !

Fått mat kl 00, og kl 5 i natt. Kjefter rundt i dusjkabinettet nå.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.