|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Så var det St. Hans, daHer samles nabolaget på ein bakke, og da blir vel rundt 100- 150 stk kan eg tenka meg. Me griller, brenner bål og har litt aktiviteter. Frå eg var liten er eg vant med å vera i stranda, men da er vanskelig her siden da ikkje er strand tilgjengelig. (Sure, gamle gubber.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Så var det St. Hans, daJeg pleier aldri feire Jonsok. Men i år skal jeg markere dagen tror jeg. Ikke fordi det er Jonsok - jeg aner igrunnen ikke hva dagen står for. |
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Så var det St. Hans, daVi feirer ikke St. Hans. Og siden det er på en onsdag, så er det sikkert liten vits i å be hjem venner til grilling heller. Tror ikke folk orker å komme ut til oss på en vanlig hverdag, siden vi bor litt uti gokk. Så det blir nok vanlig hjemmekveld på oss.
|
|
|
#4 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Så var det St. Hans, daVi har invitert en del av de vennefamiliene vi er mest sammen med til grilling ved naustet til mine foreldre. Bål, fiske og sånn hører med.
|
|
|
#5 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Så var det St. Hans, daSankthans er en helt vanlig dag for oss, og har alltid vært det.
|
|
|
#6 |
|
trenger lading
|
Sv: Så var det St. Hans, daMerkelig nok har jeg de siste årene jobbet enten kveld eller natt på sankt Hans. I år han jeg nattevakt igjen. Vært bedt på båttur med grilling flere ganger, men det blir for mye styr når jeg skal på jobb. Eller i fjor hadde vi ferie da. Da grillet vi pølser på bål hos onkelen til ungene. Eller rettere sagt røyke pølser på bål...
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Så var det St. Hans, daJeg skal nok være her: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Så var det St. Hans, daHer jeg bor feires ikke St. hans noe særlig. Noen som feirer med pinsebål, vet jeg. Jeg feiret alltid stor St. Hans i barndommen og syne det er synd den tradisjonen ikke er her.
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Så var det St. Hans, da
Ja, Pinjstbål må vi ha. Det er i Mai været er pent i trøndelag. vi er løsningsorientert.
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Så var det St. Hans, daDet skal være feiring på den nærmeste standen vår også, men det er visst bare for velforeningen til de som bor aller nærmest. I fjor ble de faktisk litt sur fordi noen fra vårt nyetablerte felt kom.
|
|
|
#11 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Så var det St. Hans, daVel'et pleier å arrangere bål og grillings på en av strendene her vi bor. Leker for barn og voksne, og hele pakka. Vi pleier noen ganger å være der, og det er veldig hyggelig om været er bra.
|
|
|
#12 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Så var det St. Hans, daJeg trodde st.Hans var vanlig å feire, eller markere om du vil, men jeg ser av svarene at det ikke er like vanlig som jeg trodde.
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Så var det St. Hans, daSt.Hans er 24 juni.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Så var det St. Hans, daVi skal grille med noen venner.
|
|
|
#17 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Så var det St. Hans, daVi er hjemme hos mamma på Flatåsen på St.hans. Må vel forberede sang til en gammel mann som blir 60 år i helga (pappa). Men det blir i selskap med søstre, barn og tantebarn - så det blir nok festlig nok, om enn lite bål.
|
|
|
#18 |
|
Superbasinella
|
Sv: Så var det St. Hans, daVi kommer vel ikke til å gjøre noe spesielt. Gubben er som vanlig borte så det blir vel en helt vanlig dag for meg og jentene. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Javel
|
Sv: Så var det St. Hans, daHer er det velforeningen som har et fast arrangement på den lokale stranden. Alltid masse folk og veldig kjekt. Det er flere store fellesgriller, leker for ungene, krabbefiskekonkurranse, blomsterkranskonkurranse, musikk, salg av is og kaker og bål. Det har vært tradisjon siden jeg var liten, men vi har først begynt å være med da vi flyttet tilbake hit.
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Så var det St. Hans, daEg trudde St. Hans var noko alle feira, men da er da visst ikkje. Veit at mange plasser har dei flytta feiringa til nærmaste helg, mer i kommunen held dei på feiringa på sjølve St. Hans aften.
|
![]() |
|
|