|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Henter du barna i tide?Hos oss må man betale hvis man kommer for sent den fjerde gangen, tror jeg.
|
|
|
#2 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Jeg har mitt tredje barn i bhg, og har aldri hentet over stengetid.
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Vi henter alltid før stenging. Som oftes 1-3 timer før stenging. Men har noen foreldre på jobben som helst kommer akkurat når jeg skal gå og da skal de snakke masse. 30min før stengetid stenges min avdeling og vi slår oss sammen på stor avdeling. Jeg er da ferdig på jobb men synes det er vanskelig å avvise foreldre som ønsker å snakke. Vi er oppe til kl 17, så skjeldent noen henter senere enn 16:50. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Henter du barna i tide?Nå har jeg lest litt mer i tråden. Jeg jobber jo i barnehage og det skjer ofte at jeg jobber overtid. Både tidlig og sent på dagen selv om barn ikke bli hentet for sent. Så det er ikke det at vi ikke kan jobbe overtid. Men det er utrolig irriterende å måtte stå igjen etter kl 17. For man har ofte middag og planer som venter hjemme. Det er jo ikke noe valgfri overtid. Føles ikke så valgfritt når jeg må jobbe fra 14 til 16 overtid heller. Men da er det mer valgfritt enn når du står alene med 1barn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Henter du barna i tide?I barnehagen vår ER det bøter dersom man kommer for seint. I barnehagen vår kommer ALDRI noen for seint, og henter man kl 17 som er stengetid, så er det flaks om det i hele tatt er noen barn eller ansatte der. I vår barnehage er det nærmest konkurranse om å hente tidlig, og jeg vet at mange av foreldrene som har lang reisevei til jobb (30 min. eller mer) må reise FØR arbeidsslutt for å rekke barnehagen...vet ikke hvor riktig jeg synes dèt er heller...
|
|
|
#6 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Henter du barna i tide?Jeg har aldri kommet etter stengetid, men det har hendt flere ganger at jeg kom 5 minutter før stengetid på sfo. Barnehagen har åpen til 17.00, så det har aldri vært et problem.
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Henter du barna i tide?Jeg har aldri kommet forsent - og tror ikke det er noe problem i vår barnehage heller. Jeg henter alltid senest 4.45, for jeg må rekke SFO etterpå, og min er som regel en av de siste som hentes. Samme på SFO. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Henter du barna i tide?Det har hendt oss en gang at vi trodde vi ikke rakk hente Storebror innen barnehagen stengte kl 17. Vi bor ca en halvtimes kjøretur unna Oslo, og vi hadde vært på Rikshospitalet med Lillemann. Vi kjørte derfra klokka 15, og hadde altså to timers margin... Og vips var det en diger bilulykke, og vi ble sittende fast på motorveien.
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Henter du barna i tide?VI har hentet for sent vi altså. En gang fordi det var kø pga ulykke, en gang pga kø pga en kar som ønsket å hoppe fra broa vi må over for å komme hjem (og trafikken ble stengt) og en gang fordi mannen var sikkert på at vi hadde avtalt at jeg skulle hente - og jeg var sikker på at det var han.
|
|
|
#12 |
|
Tankefull
|
Sv: Henter du barna i tide?Rart da Elin. Jeg jobber i samme firma, og vi er åpen til kl 19 flere dager i uken. Lengre enn 17 de aller fleste dager. Ikke noen som sier noe på det hos oss.
|
|
|
#13 |
|
Sv: Henter du barna i tide?
Samme firma? Hvilket firma er det?
|
|
|
#14 |
|
Tankefull
|
Tenkte den kjeden med barnehager som har utvidet åpningstid her.
|
|
|
#15 |
|
Her er det en avdeling med flexitid. Det betaler vi ekstra for, men det får vi altså ikke i praksis.
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Henter du barna i tide?Jeg har kommet for sent et par ganger. Typisk vinter hvor trafikken står bom stille og bilene sklir sidelengs ned bakkene. Da er vi sjelden alene om problemet. De gangene det har skjedd har vi ringt passe fortvilet til barnehagen/SFO og møtt stor forståelse.
|
|
|
#17 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Henter du barna i tide?Vi har hentet for seint en gang. Da jeg prøvde å ringe fikk jeg bare feilsignal. Var skikkelig ekkelt og hadde fryktelig dårlig samvittighet. Assistenten tok det heldigvis fint.
|
|
|
#18 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Henter du barna i tide?Nei, det skjer aldri, men vi har hatt to "uhell" med bilkø og togstans de årene vi har hatt barnehagebarn, da var vi der akkurat kl 17 når de stenger.
|
|
|
#19 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Henter du barna i tide?Henter alltid i tide. Vet faktisk om noen som synes at 200 kroner per påbegynte halvtime er en ok barnevaktsordning, og de har f.eks avtalt møter de vet betyr at de kommer til å hente for sent. Det er selvsagt forkastelig utnyttelse av andre menneskers tid og eventuelle tålmodighet. Forstår imidlertid at familier i tidsklemma kan oppleve forsinkelser pga trafikk o.l., da burde de helt klart bare beklage og betale, noe mange vel også gjør. Min erfaring ,fra fire ulike barnehager i løpet av mange år med små barn, er imidlertid at det ofte er de samme foreldrene som kommer for sent gang etter gang. For dem virker tydeligvis ikke boten særlig avskrekkende. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Henter du barna i tide?Hos oss er forresten "for sent" alt etter kl 1615. Barnehagen har åpent til 1630, men man må være der før 1615 for å være sikker på å komme seg ut i tide.
|
![]() |
|
|