Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker småbarna brus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Liker småbarna brus?
Ja - elsker det! 89 48,63%
Joda, greit nok 33 18,03%
Nei! 72 39,34%
Har aldri smakt det 6 3,28%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 183. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-10, 01:09   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker småbarna brus?

Snart-femåringen drikker ikke brus. Det er egentlig uvisst om han liker det, for han vil ikke smake på det en gang. Og jeg ser ingen grunn til å overtale ham. Han foretrekker som regel vann, selv om andre ting står på bordet.

Gammel 23-06-10, 01:12   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mine elsker det, men får det sjelden hjemme, bare når vi har gjester, eller noen ganger på lørdag.

Jeg hata brus når jeg var liten, likte det ikke før jeg begynnte å drikke øl som tenåring - da ble jeg vant til boblene Men jeg har tatt det igjen nå da - Cola er nam.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 02:38   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frøkna kan ikke fordra det. Blobben antar at hun ikke liker det, siden søsteren ikke liker det, men sant og si tror jeg aldri hun har smakt det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 08:21   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toåringen liker ikke brus. De største gjør det, men drikker like gjerne saft eller juice til store anledninger.

Gammel 23-06-10, 08:47   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillebror har smakt brus bare en gang i sitt liv. (en sup) Han syntes det var helt horribelt!

Storebror har begynt å få smaken på det nå (5 år) - men om han får en flaske brus til lørdagsgodisen (som han av og til får om han har veldig lyst på), så varer den gjerne i noen uker...

Gammel 23-06-10, 08:55   #6
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine elsker brus, men jeg svarte nei i pollen siden de ikke likte det da de var små. De måtte venne seg til kullsyren.

Gammel 23-06-10, 12:34   #7
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Ingen av våre liker brus. Eldste lurte veldig på om hun kanskje begynte å like det nå som hun hadde blitt 5 år, men da hun fikk smake, og fremdeles ikke likte det, ble vi enige om å vente med å prøve til hun ble 6 år.

Gammel 23-06-10, 09:06   #8
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster liker det overhode ikke. I flere bursdager vi har vært i har de kun brus til drikke. Andre foreldre blir overasket over at hun ikke drikker det.

Lillesøster liker det veldig godt. Men jeg serverer henne det aldri.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 09:19   #9
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Hun liker det ikke.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 09:23   #10
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

5 åringen synes det er helt ok, men liker saft og eplejuice langt bedre. (Likte ikke brus før han var nærmere fire.)
2 åringen elsker det, men han reagerer nok litt på kullsyren innimellom.

Vi har ikke brus så ofte da, så ser ikke på det som et stort problem.

Gammel 23-06-10, 09:31   #11
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster likte ikke brus før hun var 5-6 år, og hun velger gjerne andre ting fortsatt. Lillesøster liker ikke.

Vi har heller "aldri" brus, men har ofte Farris. Og ungene får typisk velge seg et eller annet i helga.

Gammel 23-06-10, 09:33   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Svarte nei. Har en 4 åring som elsker det, men vi begrenser jo selvsagt. Jentungen på straks 2 år liker det IKKE!!

Gammel 23-06-10, 09:39   #13
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Mine er veldig glade i brus. De får det nesten aldri. De er like glad i eplejuice så det er det jeg kjøper om lørdagene. Men er vi på restaurant eller lignende får de velge selv.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 09:40   #14
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Fireåringen tok en slurk for et par år siden, og etter det har han ikke forsøkt. Han har ikke blitt tilbudt det heller, forsåvidt. Jeg liker ikke brus med sukker og vil helst unngå kunstige søtningsstoffer, så dermed drikker jeg ikke brus sjøl heller.

Gammel 23-06-10, 09:45   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han liker det, og drikker det, men det er nok å ta i å si at han elsker det.
En periode fikk han en halvliter med brus til lørdagsgodteriet, men han drakk sjelden opp.
Det beste han får er nok iste og grønn saft.

Gammel 23-06-10, 09:54   #16
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jada, jeg har to små bruselskere i hus. De får sjelden mye av gangen. Det kan være vi deler en halvliter til middag på lørdagen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:06   #17
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Treåringen liker det ikke, men siden fetter (10) og kusine (7) alltid blir over seg av lykke når det tilbys brus, så blir han det også. Glasset får stå i fred da, men det å få brus er toppen av feststemning.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:13   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine liker ikke brus. Jeg tror først og fremst det er kullsyra de reagerer på. De er ikke egentlig så glade i saft heller (som jo ikke inneholder kullsyre). Og ikke drikker de melk.

Derimot er de veldig glade i eplejuice.

Jeg drakk ikke brus før jeg var i tenårene. Jeg husker jeg holdt på å krepere når jeg var i bursdager og fikk utdelt brusflaske, for da visste jeg at jeg kom til å bli så tørst (og jeg turde ikke spørre etter vann).

Gammel 23-06-10, 10:14   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5-åringen liker ikke, mens 8-åringen liker. Han var ganske stor (rundt 5-6) før han likte det. Her er det kun i selskap, da han ikke spør etter det i helgene en gang, og det er bra for faren drikker brus hver dag!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:15   #20
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine tre elsker det, men de kommer også fra en familie som er svært glad i brus. De drikker kanskje brus en gang i uken, saft 2-3 ganger i uken, ellers vann til alle måltider.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.