Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Anbefal meg en sær film?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-10, 22:53   #1
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en sær film?

Hvor sært skal det være?
Jim Jarmusch har noen vakre,neddempete filmer md mye humor og gode poenger.

Gammel 24-06-10, 23:10   #2
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Primer (lavmælt og stor scifi)
We are the Strange (performance piece i filmfor)
Hey Goodlooking! (artigsær tegnefilm fra '82)
Cargo (fin sveitsisk scifi)
Six-string Samurai (Elvissamuraier i ørkenen)
Whitnail and I (morsommere blir det rett og slett ikke)

... pokker, jeg vet da om flere enn dette?

Gammel 24-06-10, 23:47   #3
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Muligens 40 år gamle damer er den gjennomsnittlige publikumme for disse filmene, men jeg synes de er artige, og kanskje litt sære også:

Kung Fu Hustle
Fargo
Black Sheep
Beeing John Malkovich
Dogma
Hot Fuzz

Hva med å slenge inn et kinogavekort også? Så kommer hun seg ut hjemmefra og får en fin filmopplevelse på kino Det høres ut som om det er noe hun kan komme til å trenge i tida som kommer.

Gammel 24-06-10, 22:53   #4
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, det var den!

Sitat:

Slik begynner Emir Kusturicas gale og humoristiske røverhistorie om det forhenværende Jugoslavias tragiske sjebne.

Fortellingen begynner i 1941. Hitler bomber Beograd for fullt. Smartingen Marko og den litt naive Svarten havner i den lukurative våpen-bransjen. De er begge ute etter samme kvinne, den vakre skuespilleren Natalija. Rivaliseringen fører til bedrageri, løgner og svik. Historien utvikles til en allegori over en verden av politisk korrupsjon og utnytttelse av et uvitende folk.

Kusturicas visuelle språk får denne svarte og underholdende komedien til å flyte over av løssluppenhet, midt i alt alvoret. Allerede før "Underground" var Emir Kusturica en respektert filmskaper med suksesser som Oscarnominerte "Pappa er på forretningsreise", "Sigøynernes tid" og "Arizona Dream". Publikumssuksessene har han fulgt opp med den lovpriste "Svart katt, hvit katt" og "Life is a Miracle".

99 kroner på cdon.no, ser jeg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 22:56   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

A Clockwork Orange.

Gammel 24-06-10, 22:57   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svidd neger

Eller Kunsten å tenke negativt.
Den bør kunne bli utrolig riktig for en som nettopp har fått en kjip diagnose tror jeg. Handler om en fyr som ender i rullestol og blir bittelitt depressiv kan man si - og den helsløve selvhjelpsgruppa han ender opp i - og endevender. Veldig bra.

Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 22:58   #7
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Whitnail and I.

Gammel 24-06-10, 23:15   #8
Frantzen
Passiv

Standard

Roy Anderssons "Du levande" er fin (og sær). Den aller særeste filmen jeg har sett er dog "New York i et nøtteskall" (samme regissør som "Being John Malkovich"). Virkelig noe å se for en som er spesielt interessert.

Edit: Ikke samme regissør, men manusforfatteren bak "Being John Malkovich". "New York i et nøtteskall" er regidebuten hans.

Sist redigert av Frantzen : 24-06-10 kl 23:23.
  Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:21   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Historien om de gråtende kamel.

Fantastisk og halvdokumentarisk om mirakler på steppene i Mongolia.

http://www.filmweb.no/film/article79455.ece

Gammel 26-06-10, 13:34   #10
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Historien om de gråtende kamel.

Fantastisk og halvdokumentarisk om mirakler på steppene i Mongolia.

http://www.filmweb.no/film/article79455.ece

Denne skulle jeg også anbefale. Utrolig!

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:22   #11
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg støtter Whitnail and I, men den har hun sikkert sett?

Og så vil jeg FORTSATT anbefale Persepolis. Den er morsom innimellom, selv om tematikken er dyster.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:26   #12
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Smala Sussie!

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:47   #13
Frantzen
Passiv

Standard

Glemte å nevne "Sånger från andra våningen", samme regissør som "Du levande". Nydelige, sære filmer begge to.

Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:55   #14
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og ellers liker jeg godt Trainspotting, Requiem for a dream, A clockwork Orange og Donnie Darko som er nevnt over her.

Gammel 26-06-10, 12:16   #15
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kom på ein til, eg: "Rosencrantz & Guildenstern Are Dead"

Ein parafrase på Hamlet. Veldig artig - og underleg - aldri sett så mange nivå i ei metaforteljing: Ei teatergruppe speler ut deler av handlinga i hovudforteljinga med eit teaterførestelling som ein del stykket sitt, ei førestelling som igjen speler ut handlinga med eit dokketeater - bizarrt, men kult. I filmen fungerer deler av Hamlet-handlinga som ei metaforteljing - så det er komplekse greier. Tilrådeleg film.

Gammel 26-06-10, 12:21   #16
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

...og mens eg er i drivet: Jean Luc Goddard - "Alphaville" - særare enn det vert det vanskeleg...

Gammel 25-06-10, 00:06   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La den rette komme inn, var også interessant. En ganske bisarr historie.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 00:09   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Låt den rätte komma in var nydelig og trist-nifs. Og Withnail and I er det altfor lenge siden jeg har sett. Og Fargo, og alt annet av Coen-brødrene, er veldig bra og mer eller mindre sært. Og jeg lo masse av Hot Fuzz. :dame i førtiårene som liker sær film:

Gammel 25-06-10, 00:56   #19
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hot Fuzz var fantastisk! Og Black Sheep!

Gammel 25-06-10, 00:13   #20
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker å høre på BM og Skilpadda når det gjelder film, med stort hell. :anbefaler anbefalingene:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.