Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Har du reist på ferie helt alene noen gang?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-10, 11:11   #41
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?

Nei, jeg har aldri reist alene på ferie. Det vil si, jeg har noen ganger hatt selve reisen alene, men ferien har alltid vært sammen med noen.

Jeg har heller ikke noe særlig ønske om det. Jeg trives med å være sammen med andre, og særlig med familien min.

Det jeg kunne tenke meg er å være alene hjemme, altså at mann og barn reiste vekk uten meg. Men det tror jeg ikke kommer til å skje.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 11:22   #42
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mange ganger - både før og etter at jeg giftet meg. Det har vært mest i Europa, da (bl.a. en Interrailtur). Da jeg kom til Norge var det vanskelig å bli kjent med nordmenn, så hvis jeg skulle komme meg på ferie, måtte jeg gjøre det alene. Jeg synes det er helt greit, men nå har jeg ikke problemer med å gjøre ting alene. Jeg går mye på kino alene f.eks. Det som er litt kjedelig når man er alene er måltidene. Når jeg er på alenetur nå for tiden spiser jeg gjerne middag på sushibarer og andre steder der man ikke sitter så lenge.

Nå som jeg har barn, tar jeg minst en langhelg i året i London alene. Jeg har litt ukurant størrelse ift. norske klesbutikker, så det går i shopping, teaterbesøk, kino og gjerne stillhet. Det å prate lite i noen døgn synes jeg er deilig.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 11:39   #43
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Hvordan ble det så sosialt? Er du veldig utadvendt?

Innbiller meg at folk har veldig nok med seg selv på sånne reiser....

Har veldig lyst til å dra alene, men er beskjeden av natur, så vet ikke om jeg blir kjent med andre.

Fordi jeg gjerne bodde på steder sammen med andre som reiste alene (hostels/vandrerhjem) og det skal mye til for ikke å bli kjent med noen nye. Jeg er i utgangspunktet ikke supersosial og trives veldig godt i eget selskap, men da holder det med en helg på hotell.

Gammel 06-07-10, 15:13   #44
Texana
Tvillingmamma

Texana sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Haugesund
Texana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, men det kunne jeg nok gjort. Ligget på stranda med ei bok helt alene, det hadde vært deilig
Det som hindrer meg fra å gjøre det er ungene

Gammel 06-07-10, 15:20   #45
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Ja, en uke. (Drar så klart på fjellet og sånt alene, men det er annerledes.) Ble kjent med to andre som også reiste alene, vi gjorte litt sammen på dagen. Føler meg beglodd (og litt ensom) når jeg spiser alene og alle andre koser seg med selskapet sitt.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 15:28   #46
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei, har ikke noe ønske om det heller.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 15:28   #47
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Nei, men jeg har veldig lyst. Kunne tenke meg en uke i rolige og varme strøk, uten mann og barn og hund.

Jeg kan bare signere denne. DET hadde vært digg. Skulle ikke kjedet meg et sekund heller.

Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 14:04   #48
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg har reist delvis alene på interrail i min ungdom. En flott tur. Nå synes jeg det er fantastisk å vise ungene verden.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 14:14   #49
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Ikkje på ferie, nei. Eg reiser så mykje i jobben at eg får meir enn nok av å vere åleine på hotell. Ferien min vil eg ha saman med mannen min og enn så lenge, ungane.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 14:18   #50
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke reist på ordentlig ferie alene, men småturer en natt eller to til Bergen og Trondheim og sånt. Dog har jeg sosialisert med venner (f.eks FP-ere), så jeg har ikke vært helt alene på reisemålet. Drømmer om en tur mutters alene til Alcudia. Det eneste som stopper meg er meg selv egentlig. Det har blant annet med samvittighet å gjøre. Jeg har "aldri" vært singel, jeg tipper at det kan være et moment også.

Gammel 08-07-10, 14:33   #51
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke reist på skikkelig ferie alene, men jeg har reist mye alene for å komme til steder hvor jeg har besøkt folk. Jeg har reist store deler av USA både med fly, buss og tog alene for å besøke slektninger. Det var supert og sosialt. Jeg har også hatt noen feriedager alene i forbindelse med konferanser og studier i utlandet, men det blir ikke som en ordinær aleneferie.

Jeg tror jeg kunne valgt å reise alene på ferie, men ikke hvor som helst og ikke når som helst.

Nå trives jeg aller best med å reise sammen med hele familien.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 14:33   #52
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri vært på ferie alene, men har reist på en månedslang kombinert studie- og ferietur alene. Det var deilig, og førte til at jeg fikk tenkt grundig gjennom en del store saker i livet mitt.

Nå er det helt uaktuelt å reise på ferie uten mannen, men det høres deilig ut å reise på kjæresteferie uten barn.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 08-07-10 kl 15:07.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 14:43   #53
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Da jeg bodde i England reiste jeg mye alene, og trivdes godt med det. Det hadde vært deilig å gjøre det igjen. En langhelt mutt plutt alene i London frister veldig.

Gammel 08-07-10, 14:54   #54
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har reist mye og lenge alene, men som ren ferie, kan jeg vel bre regne ett års backpacking i Asia på 80-tallet. Det var en fantastisk opplevelse - det lureste jeg noensinne har gjort. Frihet, selvstendighet, vennskap med mennesker jeg aldri ellers hadde truffet, møte med for meg ukjent kultur er blant noen av erfaringene som gjorde reisen uvurderlig.

Bortsett fra det, har jeg vært en uke alene i Hellas, en blanding av ferie og jobb (på Chios). Det var deilig og avslappende.

Gammel 08-07-10, 14:58   #55
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter jeg fikk barn, så har vært 1 uke på Rhodos med ei venninne i 2007, frister ikke til gjentagelse.
Savnet mann og barn mer enn jeg slappet av.

Før det har jeg vært to ganger på språkreise, men ikke alene...
Reist med venninne begge ganger

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 15:15   #56
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men det skal jeg absolutt gjøre. Engang i fremtiden.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 15:37   #57
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Fordi jeg gjerne bodde på steder sammen med andre som reiste alene (hostels/vandrerhjem) og det skal mye til for ikke å bli kjent med noen nye.

Det er min erfaring også. Det året jeg backpacket alene, var jeg strengt tatt aldri alene - jeg hadde alltid reisefølge.

Gammel 08-07-10, 15:46   #58
Nefertiti
Aktiv

Nefertiti sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Nefertiti er litt kulNefertiti er litt kul
Standard

Det er lenge siden nå, men i årene etter videregående så reiste jeg en del alene. Var 3 måneder på interrail i Europa alene og det var supert! Fikk ikke venner til å bli med like lenge og synes det var en fin anledning til å bli kjent med masse nye folk og steder. Hadde innimellom stopp hos kjente rundt om, men mesteparten av tiden var jeg på farten kun sammen med folk jeg ikke kjente fra før. Lærte også mye språk og ble inspirert nok til senere å både studere og jobbe utenlands i lang tid

Nå vil jeg aller helst tilbringe ferier sammen med mann og barn, har ikke lenger samme behovet for opplevelser foruten de vi har sammen alle fire. Men jeg vet jeg godt kunne trivdes med 1 uke på hotell et sted for bare å slappe av og gå på sightseeing, jeg tror ikke jeg ville kjedet meg på egen hånd.

Nefertiti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 15:58   #59
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Det høres utrolig kjedelig ut å reise alene, så det har jeg verken gjort eller har noen ønsker om å gjøre. Reiser jo alene på jobbturer og sånt innimellom, men kjeder meg dønn etter maks en dag. Kanskje jeg bare er dårlig selskap

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 16:38   #60
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Nei, det har jeg ikke gjort. Jeg liker en stund alene nå og da, men ute på reiser er jeg typen som synes det er trygt å ha med følge.

Sånn er jeg og!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, det har jeg ikke. Det er ikke noe som "hindrer" meg i å gjøre det, bortsett fra at både penger og feriedager er såpass begrensede ressurser at jeg prioriterer å bruke dem sammen med mannen min eller venner. Det høres fint ut å reise alene, men for meg høres det finere ut å reise sammen med hyggelig følge som er interessert i de samme tingene, så da gjør jeg heller det. (Men hadde jeg hatt mye mer tid og penger, hadde jeg gjerne tatt noen svippturer på egen hånd innimellom.)

Samme her. Har reist alene heelt til Porsgrunn med fly, bil og tog men ville ikke vært alene. Det ser jeg ikke noe glede i å gjøre.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Nei, jeg har aldri reist alene på ferie. Det vil si, jeg har noen ganger hatt selve reisen alene, men ferien har alltid vært sammen med noen.

Jeg har heller ikke noe særlig ønske om det. Jeg trives med å være sammen med andre, og særlig med familien min.

Det jeg kunne tenke meg er å være alene hjemme, altså at mann og barn reiste vekk uten meg. Men det tror jeg ikke kommer til å skje.

DET er nydelig, det. Da vi hadde campingvogn sendte jeg de alene 1-3 dager. Bare helt herlig å bare tenke på meg selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.