|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Nei, jeg har aldri reist alene på ferie. Det vil si, jeg har noen ganger hatt selve reisen alene, men ferien har alltid vært sammen med noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Mange ganger - både før og etter at jeg giftet meg. Det har vært mest i Europa, da (bl.a. en Interrailtur). Da jeg kom til Norge var det vanskelig å bli kjent med nordmenn, så hvis jeg skulle komme meg på ferie, måtte jeg gjøre det alene. Jeg synes det er helt greit, men nå har jeg ikke problemer med å gjøre ting alene. Jeg går mye på kino alene f.eks. Det som er litt kjedelig når man er alene er måltidene. Når jeg er på alenetur nå for tiden spiser jeg gjerne middag på sushibarer og andre steder der man ikke sitter så lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?
Fordi jeg gjerne bodde på steder sammen med andre som reiste alene (hostels/vandrerhjem) og det skal mye til for ikke å bli kjent med noen nye. Jeg er i utgangspunktet ikke supersosial og trives veldig godt i eget selskap, men da holder det med en helg på hotell.
![]() |
#44 |
Tvillingmamma
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Haugesund
![]() |
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Nei, men det kunne jeg nok gjort. Ligget på stranda med ei bok helt alene, det hadde vært deilig
![]() |
#45 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Ja, en uke. (Drar så klart på fjellet og sånt alene, men det er annerledes.) Ble kjent med to andre som også reiste alene, vi gjorte litt sammen på dagen. Føler meg beglodd (og litt ensom) når jeg spiser alene og alle andre koser seg med selskapet sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Passiv
|
Jeg kan bare signere denne. DET hadde vært digg. Skulle ikke kjedet meg et sekund heller. |
![]() |
![]() |
#48 |
safariqueen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Jeg har reist delvis alene på interrail i min ungdom. En flott tur. Nå synes jeg det er fantastisk å vise ungene verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Ikkje på ferie, nei. Eg reiser så mykje i jobben at eg får meir enn nok av å vere åleine på hotell. Ferien min vil eg ha saman med mannen min og enn så lenge, ungane. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Jeg har ikke reist på ordentlig ferie alene, men småturer en natt eller to til Bergen og Trondheim og sånt. Dog har jeg sosialisert med venner (f.eks FP-ere), så jeg har ikke vært helt alene på reisemålet. Drømmer om en tur mutters alene til Alcudia. Det eneste som stopper meg er meg selv egentlig. Det har blant annet med samvittighet å gjøre. Jeg har "aldri" vært singel, jeg tipper at det kan være et moment også.
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Jeg har ikke reist på skikkelig ferie alene, men jeg har reist mye alene for å komme til steder hvor jeg har besøkt folk. Jeg har reist store deler av USA både med fly, buss og tog alene for å besøke slektninger. Det var supert og sosialt. Jeg har også hatt noen feriedager alene i forbindelse med konferanser og studier i utlandet, men det blir ikke som en ordinær aleneferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Jeg har aldri vært på ferie alene, men har reist på en månedslang kombinert studie- og ferietur alene. Det var deilig, og førte til at jeg fikk tenkt grundig gjennom en del store saker i livet mitt.
I like big books and I cannot lie. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 08-07-10 kl 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Da jeg bodde i England reiste jeg mye alene, og trivdes godt med det. Det hadde vært deilig å gjøre det igjen. En langhelt mutt plutt alene i London frister veldig.
![]() |
#54 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Jeg har reist mye og lenge alene, men som ren ferie, kan jeg vel bre regne ett års backpacking i Asia på 80-tallet. Det var en fantastisk opplevelse - det lureste jeg noensinne har gjort. Frihet, selvstendighet, vennskap med mennesker jeg aldri ellers hadde truffet, møte med for meg ukjent kultur er blant noen av erfaringene som gjorde reisen uvurderlig.
![]() |
#55 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Etter jeg fikk barn, så har vært 1 uke på Rhodos med ei venninne i 2007, frister ikke til gjentagelse.
![]() |
![]() |
#56 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Nei, men det skal jeg absolutt gjøre. Engang i fremtiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Det er min erfaring også. Det året jeg backpacket alene, var jeg strengt tatt aldri alene - jeg hadde alltid reisefølge.
![]() |
#58 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Det er lenge siden nå, men i årene etter videregående så reiste jeg en del alene. Var 3 måneder på interrail i Europa alene og det var supert! Fikk ikke venner til å bli med like lenge og synes det var en fin anledning til å bli kjent med masse nye folk og steder. Hadde innimellom stopp hos kjente rundt om, men mesteparten av tiden var jeg på farten kun sammen med folk jeg ikke kjente fra før. Lærte også mye språk og ble inspirert nok til senere å både studere og jobbe utenlands i lang tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?Det høres utrolig kjedelig ut å reise alene, så det har jeg verken gjort eller har noen ønsker om å gjøre. Reiser jo alene på jobbturer og sånt innimellom, men kjeder meg dønn etter maks en dag. Kanskje jeg bare er dårlig selskap |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Erfaren
|
Sånn er jeg og!
Samme her. Har reist alene heelt til Porsgrunn med fly, bil og tog men ville ikke vært alene. Det ser jeg ikke noe glede i å gjøre.
DET er nydelig, det. Da vi hadde campingvogn sendte jeg de alene 1-3 dager. Bare helt herlig å bare tenke på meg selv.
![]() |
|
|