|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Sv: Mary Kay
Spørs hva du definerer som aggressiv. Jeg har neppe lov til å si så mye om den teksten jeg oversatte, men de beskrivelsene av hvordan man skulle kapre kunder der, er hva jeg vil beskrive som svært aggressive.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mary KayLa Banga.. Materialet jeg refererer til om Mary Kay Ash, hennes kjerneverdier, tro og holdninger var på norsk og ble brukt for alt det var verd av konsulenten. Jeg fikk inntrykk av at hun var veldig drillet på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Mary KayJeg har vært på et slikt party og det var helt ok. Produktene var greie og jeg likte øyesminkefjerneren. Men bestilte heller ikke nytt da jeg gikk tom. Hørte ikke om gud eller opplevde ikke kjøpepress.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Mary KayJeg ser liksom for meg en eller annen sminkeselger som skal selge meg ferskenfarget sminke med det argumentet at den er så uskyldig at det nærmest lukter lett svovel når man tar den på. |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Mary KayUnder overskriften om verdier hos Mary Kay står blant annet dette:
For meg ser dette ut som helt greie verdier på papiret, men jeg opplevde at dette ble brukt i markedsføringen som argument for at jeg som kristen heller skulle velge Mary Kay enn noen andre. Det ble også tydelig vektlagt at Mary Kay ikke var noe feminstisk selv om kvinnene som arbeider for dem var i jobb. De har tross alt familie som prioritet nr. 2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
fri
|
![]() Sv: Mary KayJeg tolker ikke det på den måten. Det er nok mer hva den enkelte legger i det. Mange av de jeg har møtt som har gjort "karriere" innen Mary Kay vektlegger fleksibiliteten ved å drive egen virksomhet, og slippe å ha en 8-4 jobb. Men kunne jobbe når det passer dem selv. Ser ikke det som noe antifeministisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Mary KayDet handler absolutt om tolkning, men de tolkningene jeg hørte var sterke argumenter for at dette var noe som passet kvinner med "traditional family values and priorities" i motsetning til feministers idealer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|