Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Mary Kay

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-10, 12:35   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mary Kay

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg kjenner meg heller ikke igjen i at det oppfordres til spesiell aggressiv markedsføring.

Spørs hva du definerer som aggressiv. Jeg har neppe lov til å si så mye om den teksten jeg oversatte, men de beskrivelsene av hvordan man skulle kapre kunder der, er hva jeg vil beskrive som svært aggressive.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 17:25   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La Banga.. Materialet jeg refererer til om Mary Kay Ash, hennes kjerneverdier, tro og holdninger var på norsk og ble brukt for alt det var verd av konsulenten. Jeg fikk inntrykk av at hun var veldig drillet på dette.

Det kan veldig godt hende at dette har endret seg, eller at det kun brukes slikt når man selger inn mot miljøer som kan tenkes å bite på sånt. Jeg vet ikke, men jeg satt med en temmelig ekkel følelse av hele greia. Det er ikke mange år siden jeg nok en gang satte meg ned for å lese info om MK på nett og den evangelikale linjen var ganske tydelig der også.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 17:38   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på et slikt party og det var helt ok. Produktene var greie og jeg likte øyesminkefjerneren. Men bestilte heller ikke nytt da jeg gikk tom. Hørte ikke om gud eller opplevde ikke kjøpepress.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 19:07   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ser liksom for meg en eller annen sminkeselger som skal selge meg ferskenfarget sminke med det argumentet at den er så uskyldig at det nærmest lukter lett svovel når man tar den på.

Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 19:19   #5
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Under overskriften om verdier hos Mary Kay står blant annet dette:

Sitat:

We recognize the importance of building a balanced life. In fact, Mary Kay often shared her priorities of "God first, family second, career third." Following this tradition, encouraging employees to find the proper balance of priorities in their lives has remained a vital part of our culture around the globe. At Mary Kay, we understand that a successful career is just one part of a balanced life.

For meg ser dette ut som helt greie verdier på papiret, men jeg opplevde at dette ble brukt i markedsføringen som argument for at jeg som kristen heller skulle velge Mary Kay enn noen andre. Det ble også tydelig vektlagt at Mary Kay ikke var noe feminstisk selv om kvinnene som arbeider for dem var i jobb. De har tross alt familie som prioritet nr. 2.

Igjen.. Dette er min opplevelse, men den er basert på både presentasjon av materiell og møter med mennesker både lavt og temmelig høyt oppe i systemet.

Gammel 25-07-10, 19:40   #6
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tolker ikke det på den måten. Det er nok mer hva den enkelte legger i det. Mange av de jeg har møtt som har gjort "karriere" innen Mary Kay vektlegger fleksibiliteten ved å drive egen virksomhet, og slippe å ha en 8-4 jobb. Men kunne jobbe når det passer dem selv. Ser ikke det som noe antifeministisk.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 19:45   #7
Guava

Guava sin avatar

Standard

Det handler absolutt om tolkning, men de tolkningene jeg hørte var sterke argumenter for at dette var noe som passet kvinner med "traditional family values and priorities" i motsetning til feministers idealer.

Jeg forstår at man kan tolke det annerledes og er glad for at det også gjøres.

Gammel 25-07-10, 19:48   #8
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg håper virkelig at du bare har vært veldig uheldig, eller kanskje du møtte en som rett og slett misforsto og trodde at det var det du ville høre?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.