Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spin off - får dine barn koffein?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Får dine barn koffein
Ja, jeg har ikke tenkt så sinnsykt nøye over det, må innrømmes 43 35,54%
Jeg prøver å begrense det, men det glipper noen ganger 40 33,06%
De får det kun om jeg ikke vet det (i selskaper hos andre f.eks) 20 16,53%
De får det aldri, under noen omstendigheter 7 5,79%
Dustepåll/annet - presiser i tråden 11 9,09%
Deltakere: 121. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-10, 01:03   #41
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off - får dine barn koffein?

But of course... Eldste har vært kaffekaill i mange år nå, han er tjuetre
Pip på sju drikker cola av og til, drikker te litt oftere (men oftest nypete) og prøver å stjele kaffe av min kopp innimellom (men jeg drikker kaffe sjelden).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 07:54   #42
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er ikke noe jeg tenker over. Poden smaker på min latte innimellom, og han drikker Cola når vi er på kafé.

Gammel 24-07-10, 08:19   #43
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Fireåringen hevder at han ikke liker verken cola, te eller kaffe (uten at han har smakt noen av delene), så det er ikke ei problemstilling her.

Gammel 27-07-10, 16:49   #44
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg svarte dustepoll fordi jeg har tenkt over det og kommet frem til at om de i ny og ne drikker et glass cola og får i seg noe koffein av den grunn så går det helt greit.

Gammel 27-07-10, 18:14   #45
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

overhodet ikke, utenom det som er i litt sjokolade hun spiser. Jeg syns det er helt unødvendig å gi koffein til barn, og hun foretrekker uansett solo om hun skal ha brus.

Gammel 27-07-10, 19:40   #46
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel litt koffein i sjokolade, men ikke utenom det.

Gammel 27-07-10, 21:31   #47
Teoretica
Aktiv

Teoretica sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Teoretica er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men det er ingen som serverer så små barn kaffe, så det er ingen fare for at de skal få dette "borte".

Jo, det er faktisk noen som gjør det ...

*kommer ikke godt overens med eks-svigermor*

Teoretica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 21:33   #48
Teoretica
Aktiv

Teoretica sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Teoretica er litt kul
Standard

Og for å svare på spørsmålet: Poden får litt cola i ny og ne (en og annen lørdag, bursdager osv).

Teoretica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 21:54   #49
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun får cola og te, så ja.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 22:01   #50
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

De får litt cola om de ønsker det på lørdagen , i tillegg elsker begge iste ,Veslearvingen drikker også vanlig svart te om hun får muligheten .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 22:21   #51
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg gir dem ikke koffein.

Gammel 27-07-10, 22:49   #52
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine drikker ikke brus, men minsten får en egen liten kaffe latte i blant (1-2 ganger i måneden?). Mye skummet melk og noen dråper kaffe. Hjelpes som han koser seg med den, så jeg lar det stå til.

Gammel 28-07-10, 09:43   #53
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er cola voksendrikk, men det hender de får smake "en liten dråpe" av våre glass. Jeg svarte annet, for det er ikke snakk om glipping, det er helt bevisste valg rundt det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 09:45   #54
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, Liv får et par teskjeer av min te en gang i måneden eller noe sånt. Cola tror jeg knapt de har fått, men verden hadde ikke gått under om de fikk smake. Som Scarlett svarte jeg annet, for det er ikke snakk om glipper her heller.

Gammel 28-07-10, 10:07   #55
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har en med ADHD som absolutt ikke bør ha cola, så her unngås det så godt som mulig for alle sammen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 11:16   #56
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg må inrømme at jeg ikke lenger har et veldig bevist forhold til om de får koffein.
Jeg var obs til de var omtrent 3 år, etter det har de fått både te og cola, men selvsagt ikke mengder og laangt fra hver dag.

Gammel 28-07-10, 11:21   #57
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De drikker av og til cola. Vi har prøvd å styre unna og heller kjøpt annen brus til dem når vi har kjøpt brus, men så har de smakt cola andre steder og fått smaken for det. Men nå er det kun snakk om et glass på lørdager og en sjelden gang ellers, så jeg tar det ikke så tungt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.