Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Har du på TV når du ikke ser på den?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Har du på tv uten at noen ser på?
Nei, aldri 54 38,30%
Ja, ofte 40 28,37%
Det hender 47 33,33%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-10, 10:33   #41
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du på TV når du ikke ser på den?

Jeg setter sjelden på tv, synes det er stille og deilig uten den bakgrunnsstøyen. Hvis jeg skal se et spesielt program, setter jeg selvfølgelig på, men det er sjelden det og, jeg har ikke noe program jeg ser fast.
Mannen derimot, tror jeg har innebygget fjernkontroll. I det han går inn i gangen her, så virker det som tv'n slår seg på automatisk, og der står den på til han legger seg om kvelden.

Gammel 23-07-10, 11:30   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke når barna er hjemme, men hvis jeg er alene hender det tv-en står på uten at jeg egentlig vier den noe oppmerksomhet. Eller radioen, egentlig mest den. Jeg er litt manisk avhengig av å ha ekstern input, for å distrahere hjernen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 11:56   #43
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg elsker når det er helt stille hjemme. Mannen er helt motsatt og må alltid ha på minst én "støykilde". Han skrur på tv idet han går inn døra hjemme; helt uavhengig av hva som er på.

Hvis det høres ut til at dette er et mye debattert tema hjemme hos oss, så har dere helt rett.

Akkurat som her. Jeg blir skikkelig stresset og sliten av unødige støykilder, og slår bare på TV eller radio når det er noe jeg skal se.
Når jeg kommer hjem til noen som har TV stående og støye uten at de voksne ser på, er det et irritasjonsmoment. Når vi har besøk, skal de være gode grunner til at TV-en skal stå på. Det er ikke særlig hyggelig å sende signaler om at TV er viktigere enn besøket.

Gammel 23-07-10, 11:57   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke på tv-en hvis det kommer besøk. Da får jeg jo annen ekstern input.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 12:11   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om jeg omtrent aldri har på tv'n så gjør det meg ingenting om andre har på tv'en når jeg er der. Hvis jeg har behov for "Den Nære Samtale" så spør jeg om vi kan slå av tv'en. De fleste jeg besøker er jeg rimelig avslappet omkring, og samtalen går fint uavhengig av om tv'n surrer i bakgrunnen eller ikke. Og noen ganger er det godt å ha noe annet å fokusere på når man er på besøk også.

Gammel 23-07-10, 13:05   #46
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Nei. Det skjer aldri.

Radio, derimot... (Til min kjæres fortvilelse. )

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 13:25   #47
Abeline
Aktiv

Medlem siden: May 2010
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nope, lyder nok i vårt hus.

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 16:05   #48
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Radio, derimot... (Til min kjæres fortvilelse. )

De færreste ser vel på radio?

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 16:08   #49
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Av og til, da er det stort sett fordi jeg har sett et program og enten gått lei eller programmet er ferdig og det bare er en liten stund ( les: en time eller to) til noe annet jeg skal se begynner.

Ellers står jo TV'n ofte på fordi noen andre ser på den eller nettopp har sett på den. Poden og gubben har ikke skjønt at den kan skrus av etter bruk.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 16:59   #50
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, skal jeg ha bakgrunnsstøy, velger jeg heller radio eller musikk.

Gammel 23-07-10, 17:00   #51
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hender og da står den på radiokanalene.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 19:22   #52
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg trykket selvfølgelig feil. Skulle egentlig ha på "det hender"
Dvs. ikke hele dagen, men stort sett hele kvelden. Jeg er mye hjemme alene og da synes jeg det er "hyggelig" med litt lyd rundt meg.

Gammel 23-07-10, 21:11   #53
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Nei, aldri.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 21:30   #54
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Liker å ha litt lyd rundt meg på kvelden, så da står den som regel på.

Gammel 24-07-10, 21:54   #55
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Tven står som regel på her. Jeg har som mål å bli flinkere til å slå på radioen i stedet for, men foreløpig vinner tven.

Nå det gjelder tv og besøk, så slår jeg som regel av tven, men dersom det er pappa som stikker innom så slår jeg den ikke nødvendigvis av.
Jeg hadde forøvrig en liten diskusjon med min sønn i dag om hvorvidt tven skulle stå på i morgen eller ei. Vi skal feire bursdagen hans litt på forskudd, og han mente helt bestemt at han skulle få bestemme det, og da skulle tven stå på, vel vi får se hvordan det blir

Gammel 24-07-10, 21:59   #56
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg - aldri.
Mannen - ofte.
Ungene - ja, det hender.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 22:33   #57
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen har alltid TV´n på, ja ... Og fjernkontrollen vokter han med sitt liv!
Jeg syns det er deilig å ha den avslått, spesielt om dagen når abrna er hjemme.

Gammel 25-07-10, 02:02   #58
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Nei aldri.

Vi har ikke tv, men prosjektor. Mannen er ekstremt påpasselig med at den ikke står på om den ikke blir sett på. Og den er aldri på når vi har besøk.

Jeg kunne likt å hatt den på. Jeg synes det er godt med lyder rundt meg pga tinnitus. Da blir lydene "mine" litt maskert, og det synes jeg bare er deilig.

Gammel 25-07-10, 08:22   #59
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid radio på, så her er det ikke rom for å ha på TV. Jeg blir sliten av TV-støy, men synes radio er veldig behagelig. Mannen synes jeg er rar.

Gammel 25-07-10, 11:39   #60
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Nei aldri.

Vi har ikke tv, men prosjektor. Mannen er ekstremt påpasselig med at den ikke står på om den ikke blir sett på. Og den er aldri på når vi har besøk.

Jeg kunne likt å hatt den på. Jeg synes det er godt med lyder rundt meg pga tinnitus. Da blir lydene "mine" litt maskert, og det synes jeg bare er deilig.

Jeg leste prosjekter ..., duverden for en driftig familie, tenkte jeg ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.