|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Du er ikke mer enn 14 tror jeg nei. Jeg tror igrunnen 14 skulle bli fint på deg. |
![]() |
![]() |
#42 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Og hvis Dragen er 14, så er nok jeg 16 eller? :mistet målebåndet: :vræl:
![]() |
#43 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Ja, det er du. Det har jeg sagt til deg.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Pøh, du var ikke sikker selv på om du var 14 eller 16.
![]() |
#46 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)
Vi måler ikke opp og ned. Vi måler tvers over i denne tråden her. |
![]() |
![]() |
#47 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Er det noen som har bestilt hos Boden og betalt og deretter hentet i butikken fremfor å få det sendt? |
![]() |
![]() |
#51 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Ah - og når man reiser til utlandet og henter tingene sine selv, får man da igjen den engelske momsen eller noe sånt? |
![]() |
![]() |
#53 |
Sånn passe sane
|
Da må butikken der du handler fylle ut et VAT refund skjema (eller noe i den stilen..) og så må du ta det med deg på flyplassen til avdelingen for VAT refunds og vise frem tingene du har kjøpt. Så får du momsen refundert dvs. utbetalt i cash. Trøbbelet betaler seg bare om man handler for en del kronasjer, synes jeg altså.
![]() |
#54 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Jeg skal handle for littegranne, men jeg vet ikke helt hva engelsk moms er på. Men om det er som i Norge så skal jeg ha tilbake rundt en tusenlapp, så det er jo greit å ta med seg sånn sett. |
![]() |
![]() |
#55 |
Sviiisj!!
|
Engelsk moms er vel på 16% nå. Det er i alle fall sånn ca 15 % de trekker fra. Så det blir jo litt dyrere igjen, når man så må betale norsk moms og toll og sånn. Er det forresten noe tilbud nå? Langøre fikk mail om at det nå er 11% rabatt. Vi forhåndsbestilte med 20% i juni. Er spent på om det kommer snart. Noen av varene våre har fortsatt 2 ukers ventetid igjen, ser jeg.
![]() |
#56 |
Sånn passe sane
|
Jepp, det er det definitivt. Lurer på om ikke engelsk mva. er på 15 % eller noe slikt. Men du bør beregne en halvtime ekstra på flyplassen for å få det ordnet, jeg har fått liten tid en gang pga. kø.
![]() |
#57 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Ser ikke noe tilbud på noe annet enn restene av sommerkolleksjonen. |
![]() |
![]() |
#60 |
Sånn passe sane
|
Det er mulig man skal det, i teorien.
![]() |
|
|