|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibel og salmebokDet var noe kjent med det bildet... hva er det?
|
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: Bibel og salmebokDen store bokbrenningen i berlin 10. mai 1933 av diverse litteratur som naziregimet syntes var antiarisk, projødisk, prohomoseksuell eller hva_har_du.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bibel og salmebokJeg syns Bibelen hører hjemme i et bokhyllemøblert hjem.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bibel og salmebokJeg syns det er greit å ha en bibel i hus. Jeg har tenkt å skaffe meg en utgave av alle de ansre store trosverkene også. Når jeg kjenner etter syns jeg nesten det er litt umøblert å ikke ha det.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Bibel og salmebokJeg har begge deler. Og nytestamentet i norsk/engelsk utgave. Mannen har også det nytestamentet og bibel, om jeg ikke husker feil.
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Bibel og salmebokVi har komplett bibel og nytestamente hjemme. Og Koranen. Vi har dem som referanselitteratur (men det finnes jo veldig gode nettbibler også, da, f.eks. biblos.com, som gir deg originalteksten med grammatisk kommentar og oversettelser til ørti språk, samt kommentarer og whatnot).
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Bibel og salmebokZapp!
|
|
|
#8 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bibel og salmebokJeg har faktisk både salmebok (landstad) og bibel. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bibel og salmebokMed en master i religionshistorie, og Bhagavadgita, Koranen og diverse buddhistiske skrifter i hyllene, synes jeg egentlig det er litt flaut at jeg ikke har en bibel... Men jeg gidder IKKE å bruke penger på det, så lenge bibelen.no eksisterer, og ingen har vel tenkt på at de burde gi meg en noen gang |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
Sv: Bibel og salmebokHusker dere forresten denne festlige tråden: "Hva synes dere om makulering av bøker?" Hvor trådstarter sannsynligvis også var forfatter av følgende sitat herfra:
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Bibel og salmebokJeg har bibel og nytestamente, men ikke salmebok. Jeg ville kanskje til og med kjøpt en bibel dersom vi ikke hadde en i hus, fordi jeg synes det er en "naturlig" del av boksamlingen. I praksis slår jeg alltid opp på nettet om det er noe jeg skal sjekke - det er jo også mye lettere å søke der - men om jeg skal lese et lengre sammenhengende stykke, er det større sjanse for at jeg plukker frem en papirbok.
|
|
|
#15 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Bibel og salmebokJeg har kastet nytestamentet og biblen som mannen fikk på skolen. En bibel med skinn utenpå ville jeg nok ikke kastet men gitt til bruktbutikken e.l.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bibel og salmebokJeg tror forresten jeg har kvittet meg med "Godt Nytt". Enten gitt bort til loppis, eller lagt på loftet. I hylla har jeg en arvet skinnbibel, og en arvet salmebok.
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
Sv: Bibel og salmebok
Bare hvis du mener språket og ikke skrifttypen.
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bibel og salmebokPuh. Det var (desverre?) bare skrifttypen det var snakk om. Allikevel kanskje ikke en helt vanlig syssel for niårige piker.
|
|
|
#19 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bibel og salmebok
Jeg drev også med denslags!
|
|
|
#20 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Bibel og salmebokUnder opprydding fant jeg et Nye Testamente jeg fikk på skolen for lenge siden. Jeg kasta det. Jeg er ikke kristen, jeg oppdrar ikke ungene kristent, og jeg ønsker ikke ha forkynnende skrifter i huset av noe slag, egentlig.
|
|
![]() |
|
|