Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

[VIN]Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-10, 23:25   #41
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Ok, jeg har ramlet ut på all skravlinga deres siden HI, men jeg liker altså Reiler (), og jeg har fått veldig smaken for en som heter Markus Molitor. (Snakker fremdeles om vin).

Kanskje Drammen kan like denne, når han også liker Reiler? Klærne bør du klare å få av han etter en flaske med denne, jeg får i hvertfall alltid trang til å vise frem bh'n etter ei flaske. :dobbeltflau:

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 11:06   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Jeg skal introdusere Smilefjeset for Chablis. :har lovt:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 12:32   #43
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Le Pin er en vin jeg har drukket masse av på ferie. Den kostet hele 5 euro, men fås desverre ikke her da den er fra en bitteliten vingård i Sør Frankrike:

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 16:49   #44
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Hah. Vi har vært på polet.

SF: :myser på hyllene:
Dame: Ser du etter noe spesielt?
SF: Nei. Jeg pleier å bare gå rundt til jeg ser en etikett jeg tror jeg har sett før og da tenker jeg at det sikkert er det jeg skal ha.
Dame:
SF: Noen ganger kjøper jeg noe med svart etikett. Noen ganger vil jeg ha med skrukork. Iblant prøver jeg å finne noe som skal passe til det jeg skal se på tv.
Dame: Liker du å gjøre det på den måten kanskje?
SF: Ja. Eller. Liker og liker. Det er ihvertfall sånn jeg gjør det.
Dame: Har du prøvd denne? :holder frem Lindemann:
SF: (Klarer ikke å dy meg) Neeeeei - er den god?
Dame: Den er veldig fin. Lett og god, ikke noe garvesyre eller noe sånt.
SF: Passer den til terrassen da?
Dame: Dette er faktisk en ypperlig terrassevin.
SF: :vurderer å røpe at jeg vet at hun byr meg ikea-vin: Selv om det ikke er sol?
Dame: Jepp. Det er rødvin, så da må det ikke være så varmt.
SF: Er'n billig da? Vi er fra [stedsnavn] så vi kan ikke la dyr vin passere kommunegrensa.
Dame: Hundrings
SF: Den er god. Så må vi ha hvitvin. Søt, sterk, billig.
Dame: Denne er nydelig! :holder frem LaSalle:
Drammen: : prøver å gjemme Veronalvinen på ryggen så ikke damen skal tro han har peil:
SF: Da tar vi den Lasallen.Takk skarruha!

Dame: går for å skrive ned til julebordet.
SF halvhøyt: Hun var jammen grei.

Jadda.
Jeg tror aldri damen skjønte at vi var to med humor der.


Sist redigert av Slettet bruker : 05-08-10 kl 22:36.
  Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 16:51   #45
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Vi tok med Enhjørningvin også. Og Sunrise. Den er for å lokke frem sol med.

Det kommer anmeldelser etterhvert som de smakes.

  Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 16:52   #46
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror aldri damen skjønte at vi var to med humor der.

Kanskje fordi dere har en litt spesiell form for humor?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 16:52   #47
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 17:37   #48
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 17:55   #49
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.407
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

smilefjes, neste gang du drar på polet, kan ikke jeg bli med da? Prettyplease? Du kan komme opp til meg til bygdepolet mitt, og så drar du til med dialekta di. Jeg lurer litt på om du kommer til å blende fint inn i mengden, i den grad det er mengder av mennesker å observere på et bygdepol.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 18:35   #50
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.666
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 18:41   #51
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.938
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner



Jeg vil også være med smilefjes på polet. Åh, kan jeg ikke det da?

Jeg vil også komme med et hvitvintips, dog litt over hundrelappen. Anselmi San Vincenzo!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 18:49   #52
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.956
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Jeg blir gjerne med SF på polet, men bare hvis du lager karikatur-stemmer til vinflaskene.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:35   #53
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Jeppsi. Ny vintest følger. Denne gangen er det en rød vin på planen. (Drammen er så treg, han bare henger over den virusinfiserte macen sin så jeg går løs på rødvinen sålenge.)

I anledning været er det plukket ut fra hyllen en flaske Sunrise.
Chilensk, Cabernet Sauvignon, 13,5 % for en hundrelapp. Skrukork.

Grunnlag for kjøp: Navnet. Det er nok gråvær nå - vi vil ha sol. Vi maner den frem til i morgen med et glass Sunrise. Hvis ikke det funker så funker vel ingenting.

Åpningsprosess: Ukomplisert. Jeg begynner å kunne si meg fornøyd med talent for åpning av flasker med skrukork altså.

Helle-i-glass-prosess: Litt mer komplisert. Oppvaskmaskinen har gjort noe feil så alle rødvinsglassene var med sånn gruff nedi. Men noen vasketak senere var vi omsider klare til test.

Temperatur i lufta er ca 22 grader. Temperatur i vinen er dermed nokså likt 22 grader.

Etiketten er knallorange - den ser søren ikke ut. Muligens derfor den er så billig?

Nuvel. Smaken.

:trommesolo:

Riktig god!
Man beskriver rødvin med "fin kropp", "rund i kantene", "sødmefylt", "fruktbar" (Mulig det skulle være fruktig? ), også slenger man på litt smaker som ikke ligner på rødvin i det hele tatt - ala anis, bær, røyk og sånn.



På min lokale dialekt så må vi si det uten seksuelle hentydninger og kroppsrasisme. Jeg aner altså ikke hvordan denne guffelura ser ut naken. Men kledd i mors nyvaskede krystallglass () så er den altså ganske søt. Ikke spesielt særpreget i hverken den ene eller den andre retningen, men smaken er behagelig. Den er omtrent som gullrekka på nrk - den har noe til de fleste og går ikke helt på tvers med nesten noe.

Mat jeg ville hatt sammen med den? Eh ... jeg kan ikke sånt. After eight kanskje? (Jeg har så sabla lyst på mint).

Jeg vil si det er en "går nokså greit å drikke hele flaska"-preget aroma. Og lite syre ihvertfall etter smaken å dømme. Og altså da søt nok til å stå godt på egne bein sammen med et brukbart tv-program. Mulig jeg ville valgt en litt mer aggressiv smak til en hel langfilm, men til en serie er dette en helt adekvat og fullgod vin til under hundringsen. Ihvertfall om du ikke regner med bensinprisen.

Anbefaler/kommer til å kjøpe igjen? Definitivt.

Skål!

  Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:43   #54
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner



Ei venninne av meg kjøpte en gang en flaske rødvin til meg kun på grunn av etiketten, hun mente den ropte navnet mitt med store bokstaver.
Etiketten var knallrosa og navnet på vinen var "Sexy".

Men den var god, altså.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:45   #55
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner



Du får liksom sagt det, du.

Menneh, hvor ofte er du egentlig på polet? Eller åååh! Kanskje hyllen du refererer til er en hylle hjemme?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:50   #56
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Dette er fra den refererte turen ja - og hyllen er her hjemme hos meg. Det er Hyllen For De Billige Viner.

Drammen har tatt frem Alsace og skulle teste denne, men så var det ikke skrukork så han endte med å teste LaSalle isteden.

Lurer på om jeg tør teste Lindemann?

  Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:52   #57
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Har veldig dilla på Paul Mason, veldig lettdrikkelig og det beste er et godt hode dagen etterpå.
Ja, enda bedre er at man kan bruke flasken som karaffel eller utevase.

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:53   #58
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dette er fra den refererte turen ja - og hyllen er her hjemme hos meg. Det er Hyllen For De Billige Viner.

Drammen har tatt frem Alsace og skulle teste denne, men så var det ikke skrukork så han endte med å teste LaSalle isteden.

Lurer på om jeg tør teste Lindemann?

Lindemann er ikke gal altså. Gå for den.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:56   #59
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Opprinnelig lagt inn av Cazandra, her.

Har veldig dilla på Paul Mason, veldig lettdrikkelig og det beste er et godt hode dagen etterpå.
Ja, enda bedre er at man kan bruke flasken som karaffel eller utevase.

Hah! Jeg har faktisk en sånn vase jeg!

  Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:43   #60
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.001
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no