Syk katt, mulig leverskade, hjelp? Noen med erfaring?
Denne helgen har vært/er et mareritt. Vil bare våkne jeg nå....
I går tok jeg mellompus (S) med til dyrlegen - hun hadde hanglet litt på fredag kveld, så natt til lørdag sov hun i sengen min. Da hun ikke spiste, og urinen var veldig gul lørdag, samt at hun var slapp og sløv, ble det hastetur til dyrlegen. Blodprøven viste at noe er galt med leveren muligens, hun er litt gul på hviten i øynene - hun skal inn igjen i morgen tidlig for full utredning. I går og i dag har jeg tatt urinprøver som skal analyseres, og i morgen blir det flere prøver, ultralyd osv. Jeg er så redd at jeg er kvalm.
Å surfe etter ting på nett er ingen god ide - jeg har lest om alt fra akutt leversvikt, medfødt leverfeil til mer ufarlige versjoner av forgiftning.... I dag har hun virket noe mer våken, men hun spiser fremdeles ikke, og det gjør henne veldig slapp...Hun drikker og tisser, og da jeg snakket med legen i dag, syntes det å være noe positivt...Hun synes heller ikke å ha det vondt, men er sannsynligvis veldig kvalm siden hun ikke vil spise...Ikke for det, dette er den ultimate lille kresne prinsesse, så det kan hende at hun heller ikke vil prøve det nye levervennlige foret...
Jeg aner ikke hvor andre steder jeg kan legge dette innlegget, så om en modde vet et bedre sted, må det gjerne flyttes. Men jeg skulle så gjerne vite om noen hadde vært borti noe lignende - som har gått greit?