|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
geskjeftig
|
Sv: AmigurumiAmigurumi er kjempegøy! Jeg har gjort en del, både etter oppskrift og på frihånd. Som glitter, syns jeg det blir best i litt blankt, hardt garn. Akryl skyr jeg som pesten, så det blir bomull. Jeg har brukt den merceserte typen, særlig bomull sport fra gjestal.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: AmigurumiArkana, jeg fant det i en sjappe på en gård i Danmark. Det heter Katia og er spansk, tror jeg. Det som er kjekt med amigurumier er at man kan hekle i hvilket garn man vil, i hvilken tykkelse man vil, så lenge man bruker liten, tynn nål for å få det tett. Det bare endrer størrelsen litt, men det gjør ikke noe. Det lønner seg med garn som ikke deler seg så lett, ellers er det fritt fram.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: AmigurumiDet finnes mye flott bomullsgarn altså. Jeg er enig med luftslottet at de litt blanke og glatte er best og lettest å hekle med. Dette katia-garnet var virkelig godt, så jeg kommer nok til å prøve å finne det igjen!
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: AmigurumiSe på denne - så søt |
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: AmigurumiJada, jeg vet det. Gammel tråd. Men hvordan har jeg klart å gå glipp av dette!? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: AmigurumiDette har jeg veldig lyst å prøve, men er ingen stor hekler. Kanskje jeg får det til likevel. Har sett ei her inne som har laget så mange fine, og jeg liker spesielt godt den flotte kamelen!
|
|
|
#13 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: AmigurumiJeg bestilte en haug garn og oppskrifter på www. knittingroom.no for 2 uker siden, de er ikke kommet enda, men er visstnok på vei. Gleder meg til å prøve!
|
![]() |
|
|