|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg syns det hørtes skikkelig rart ut. Jeg hadde sagt nei. Var det en god venn hadde jeg jo sagt ja, men ikke til bekjente. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålSirkusbillett koster vel litt? Så når du trekker det fra summen du muligens ikke får tilbake, er det ikke så ille uansett? Du oppførte deg pent og blir ikke blakk. Datteren din blir tatt med på sirkus. Det der hadde jeg ikke tenkt mye på. Men om du ikke får det resterende tilbake (sirkusbillett pluss godteri til forestillingen), låner man så klart ikke bort mer med den begrunnelsen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
snur
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmål
Hun skulle vel betale for sirkusbilletten selv
|
|
|
#4 |
|
På (opp?)tur
|
Da oppfattet vi det helt forskjellig. Jeg trodde det opprinnelig var sånn at hun skulle betale for eget barn? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Et litt "klamt" spørsmålHadde blitt rimelig satt ut dersom naboen kom og ville ha med unga på sirkus og samtidig be meg forskuttere. Hadde vel bedt han ta seg en bolle, tenker jeg. Creepy nok at de er over på besøk i mine øyne...
|
|
|
#6 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålVi har lånt ut penger til venner som er i en midlertidig krise. Alle kan havne der tenker jeg. Eneste som er synd, eller synd og synd.... Uansett ene paret vi lånte ut en betydlig sum til har vi ikke kontakt med lenger og det skyldes nok muligens at de slet veldig med og betale tilbake lånet og syntes det var litt "lumpent" at vi ønsket de tilbake til avtalt tid. Det var her snakk om 40.000.- uken etter at pengene var på konto befant hele familien seg på ferietur, og jeg må vel innrømme at jeg syntes det var en litt annerledes bruk av pengene enn hva vi hadde forestilt oss, siden inkassobyråene nærmest hang på døra der... Så penger og personlige lån kan ødelegge fine vennskap, og det er jo synd, ihvertfall av og til
|
|
|
#7 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde følt meg totalt bondefanget. Og sikkert sagt ja med en ekkel bismak. Hva blir det neste, liksom. En merkelig forespørsel. Og dere som ville sagt nei - ville dere begrunnet det? Argumentet om at man ikke har råd - eller penger på konto akkurat nå, vil liksom falle på sin egen urimelighet i veldig mange tilfeller - det handler jo ikke om det!
|
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Jeg hadde nok ikke følt at jeg måtte begrunne avslaget mitt så veldig, altså. Det er jo en frekk forespørsel i utgangspunktet (selv om damen har en liten hjerneskade) - så jeg ville sikkert sagt "Det har jeg ikke anledning til, dessverre".
|
|
|
#9 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg førte over 500 kr + penger for billetten til jenta mi.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville ikke begrunnet hvorfor, jeg ville bare sagt "Nei, beklager, det kan jeg ikke" (litt pent innpakket "vil ikke") Hun som spurte om å få låne, begrunnet jo heller ikke "hvorfor". |
|
|
|
|
|
#11 |
|
er her
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde blitt paff og forundret, men hadde sikkert gjordt det samme som deg Stine-mor. Jeg hater å dra på slike "tilstelninger" så hadde blitt glad om noen orket å dra med et av mine barn på det. Men jeg ville aldri ha kunnet kommet i en slik situasjon selv, altså å be om å låne penger fra ganske periferie bekjentskaper. Ja jeg kunne nok plutselig kommet oppi en situasjon der jeg manglet penger, men hadde ikke planlagt sirkustur/kinotur eller lignende uten å ha dekning på kontoen.
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde sagt nei. Vi har brent oss på å låne ut penger og gjør det ikke mer, uansett om det er snakk om 500 kr. Det er ikke beløpet det handler om, men det blir en ubehagelig situasjon når folk ikke betaler tilbake (og særlig når de lyver når de blir spurt om pengene og sier at de har de da betalt tilbake for leeenge siden??). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Et litt "klamt" spørsmålOppdatering:
|
|
|
#15 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde ikke lånt ut penger med mindre det var en jeg kjente godt.
|
|
|
#16 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Et litt "klamt" spørsmålDet blir spennende å se da. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålHjelpe meg.
|
|
|
#18 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Et litt "klamt" spørsmålVenter i spenning på morgendagen |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålDet må da være mye enklere å bare overføre pengene til kontoen din? Jeg synes det er for mye penger å sende med et barn på skolen. Pengene kan f.eks. bli stjålet eller mistet. (Eller "stjålet".) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålMest sannsynlig hadde denne damen lovt sitt barn en tur på sirkus med venninne. Plutselig innser hun at hun ikke hadde penger nok likevel. Da er valget å låne noen kroner, eller å skuffe barna. I min verden hadde jeg da skuffet barna, men skjønner at ikke alle ville gjort det samme.
|
![]() |
|
|