|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
intro
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fire, og hadde 65 kvadrat pluss to små boder tidligere. Det var trangt, selv om planløsningen var ypperlig og ungene kunne ha hvert sitt rom. Nå har vi 200 kvadrat alt i alt - eller kanskje litt mer i praksis (det er skråtak i 2. etasje). Skal jeg være ærlig, er det hakket mer enn vi egentlig trenger.
|
|
|
|
#2 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vet ikke helt hvor mange kvm vi har her faktisk.
|
|
|
|
#3 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi hadde 90 kvm da vi var 4,det var aaaaalt for lite.Nå har vi 180 kvm og er 5. Passe tror jeg,ikke bodd her så lenge. Men alle barna har hvert sitt rom.Egen kjellerstue,2 bad,eget vaskerom og 2-3 boder.Ja vi har plass nok nå.
|
|
|
#4 |
|
Helt konge
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har 110 m2 fordelt på 3 etasjer. Det vil si si tre soverom, loftstue (som kan brukes som gjesterom) og stue/kjøkken. Nå har du jo vært hos oss så det vet du allerede. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 3 stk , bor på 120 kvadrat. Har garasje med lagringsplass oppå + lagringsplass på loftet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Nå er vi tre pluss en hund på 120 m2. Vi har nok soverom og oppholdsrom og to bad, litt lite kjøkken og alt for lite lagringsplass. Vi flytter snart inn på nærmere 280 m2, hvorav nesten 30 m2 er bod og lagringsplass. Det blir nok, selv om vi skulle bli flere.
|
|
|
|
#8 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem og klarte oss fint da vi flyttet fra 200 til 90 kvm. Nå har vi 150, og det er også bra.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem og har nærmere 300 kvadrat pluss dobbel garasje med stort loft. Vi har veldig god plass, det er luftig og oversiklig, godt med lagringsplass, det femte soverommet som er kontor/TV-stue/gjesterom er genialt.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har 250 kvm fordelt på tre etasjer. 5 soverom, 2 stuer, 2 bad, pluss diverse. I kjelleretasjen har vi en komplett leilighet med 1 soverom på ca 70 kvm. Den kunne vi leid ut, men vi bruker plassen selv til venner og familie fra utlandet. Vi har både min og min manns familie i utlandet (Tyskland og Irland bl.a.), og de bor gjerne hos oss noen uker av gangen, og da er det supert med en egen leilighet til det formålet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange kvadrat?Jeg tror det er viktig å tenke på hvordan behovet endrer seg med en gang man får tenåringer (om man vil at de skal oppholde seg i huset med venner, da). Vib har i overkant av 200 kvm til to voksne, to tenåringer, et småskolebarn og snart en baby. Vi har kjellerstue, men kjenner allerede på at tenåringene gjerne ville hatt bedre plass som i et oppholdsrom til (så det blir nok hytte i hagen). |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har 120 kvm og blir 5 til våren. Trur vi skal klare oss greit, men vi treng å flytte på litt veggar. Stua må bli mindre og det eine soverommet større. Og boden må bli bad. Og på sikt vil eg innrede loftet til ei loftstue slik at ungane har ein plass å trekke seg vekk frå oss voksne når dei får besøk. Men då slit vi virkelig med lagringsplass! Må rett og slett berre bli flinkare til å kaste ting.
|
|
|
#13 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Trodde kanskje man hadde 30 kvm pr pers som "norm" jeg - for hva som var greit med plass.
|
|
|
#15 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har 200 kvadrat, til fem, og det er akkurat passe. Jeg har hobby som etterhvert krever litt plass (fire symaskiner og et eget rom til stoff, strykeplass, skjæreplass osv...). Ungene og jeg deler på kjellerstua, og det fungerer bra foreløpig.
|
|
|
#16 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 4 og har 140 kvm fordelt på 3 etasjer (15 kvm av det er bod - en på 4 kvm i underetasjen og en på 11 kvm på loftet som skal bli skikkelig garderobe for sommer/vintertøy.) Vi har tre soverom, bad, bod og kontorplass i en etasje, stue, kjøkken, gang, vaskerom/dusjbad i en etasje og loftsstue/gjesterom, bod i toppetasjen. Dette passer perfekt for oss, men jeg ser at om vi skulle hatt et barn til ville vi hatt et soverom til i samme etasje som de andre (her er forresten utbygging fullt mulig
|
|
|
#17 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har rundt 160 kvm, fire i familien, tre soverom på samme plan og et soverom/gjesterom/kontor i tillegg. Litt lite bodplass, men det kommer seg når vi får carport med tilhørende bod. Vi har et uinredet bad, det fungerer p.t som bod, og det blir ikke innredet før carport og bod ute er klar. Sykkelen min fortjener å stå inne.
|
|
|
#18 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi bor tre på 77 kvm. Vi har forsåvidt nok kvadrat, og planløsningen utnytter dem godt, men hos oss er problemet at vi bor så "kompakt" at vi aldri kan trekke oss litt unna hverandre. Uansett om man lukker dører hører man mye av det som skjer i alle de andre rommene, og jeg ønsker meg en kjeller- eller loftstue som ungene kan bruke når de har venner på besøk. Hvis ikke ser jeg for meg at det blir lite besøk her i årene framover.
|
|
|
#19 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi bor 4 stk + stor hund på 100 kvm. Men de er ikke så godt utnyttet, med stoor stue og kun to soverom. Vi synes vi har liten plass, og gleder oss til vi blir ferdige med huset vi planlegger å bygge snart. Det blir gedigent (mye pga min manns kino-underetasje), og jeg gruer meg til vaskingen.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fire på 75 m2, ALT for lite. Men vi har en kjeller som er like stor, og når den er pusset opp har vi ca 150 m2. I tillegg har vi rundt 35 m2 kjeller på garasjen som skal innredes når gutta blir tenåringer. Så vi har igrunn nok areal. |
|
|
|
![]() |
|
|