Desinfisering av pølseklyper - en spinoff
Som en spinoff av den aldeles herlige kommentaren til Mim i tråden om 60-vask som blander seg med 40-vask, hvor blant annet pølseklyper ble nevnt... Hva gjør man om man vil ha pølser til middag senere på dagen?
For noen år siden kom Svartepus hjem med ei diger, feit rotte, som han presenterte glad og fornøyd for matmor, ved å legge den foran beina mine nede i kjellerstua.
Takk og lov var rotta død, så jeg slapp skrekken med å knerte et halvdødt eksemplar av arten, men hvordan få uttysket ut av huset? Ikke ville jeg ta i rotta, selv med papir i mellom, så jeg endte opp med å finne ei pølseklype i stål, som jeg bar uvesenet ut av huset med, på strak arm.
Men hva så med pølseklypa? Jeg vurderte å kaste hele skiten, men det er ei flott klype, som også funker fint til pasta. Ergo - jeg kokte klypa i noen timer, for etterpå å bade den i sprit...
Jeg nevnte dette i ettertid for ei jeg kjenner, og hennes umiddelbare reaksjon var at hun hadde pælmet hele klypa etter rotta, og aldri sett seg tilbake.
Så - hva ville dere gjort?