Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvilken ting er det du virkelig ønsker deg?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-10, 13:16   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken ting er det du virkelig ønsker deg?

Dette gjeld materielle ønsker forstår eg, så held meg til det

Kaffemaskin - ein god ein
Nytt hus - working on it
Gryter, kvardagskoppestell
Katt eller hund ville vere koselig, men ikkje heilt ideelt før pkt. 2 er i boks.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:18   #2
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Jeg får oppfylt en stor drøm i disse dager:
Vi holder på å bygge garasje! Garasjen har vi ønsket oss i mange år, og endelig bygges den. Den oppgraderer og forfiner hele oppkjørselen vår, så den er virkelig kjærkommen.

Andre ting som står på ønskelisten er
Volvs XC60 som familiebil
BMW 1-serie som konebil
Bavaria 40 fots seilbåt

Men ingen av disse ønskene er sånn "har helt vondt i magen fordi jeg ønsker meg det så veldig" - mer sånne "åh, hadde ikke det vært utrolig deilig med..."-ønsker.

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:26   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et hjem. Og en bil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:33   #4
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ønsker meg en hund jeg, ....men med en mann som ikke er enig, små unger, full jobb og mye reising så innser jeg min begrensning. (Som om ikke det er nok, må det være en maremma som over hodet ikke passer for oss uten sauer og som nok ikke er de mest konsekvente på hundeoppdragelse)

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:36   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja, er det noen ting som du ønsker deg med det lille barnets intensitet og som er for dyrt (akkurat nå eller for alltid) eller for tungvint eller helt urealistisk til at du kan få?

Nei, det er ingenting jeg ønsker meg med en slik intensitet. Ulempen med å få barn er at jeg synes jeg selv virker helt "flat" følelsesmessig. Så sint, så desperat, så glad, så lengtene blir jeg aldri mer.

Men jeg ønsker meg en del ting, ja. Bubble chair, var det første som falt inn i hodet på meg. Noe dyr - spesielt fordi jeg kanskje måtte ha kjøpt et hus for å ha den i.

Gammel 18-08-10, 13:37   #6
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

For tiden jobber jeg med å oppfylle mitt største materialistiske ønske, nemlig færre ting og mer system i huset. Neitakk til flere ting og mer som skal følges opp!

Gammel 18-08-10, 13:41   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stabil inntekt i en jobb jeg trives med. Helst såpass høy stabil inntekt at vi kunne kjøpe et litt større sted å bo, og få gjesterom og spisestue og uteplass. (De fleste andre tingene jeg ønsker meg er såpass rimelige at de fint lar seg skaffe med alminnelig inntekt.)

Gammel 18-08-10, 13:42   #8
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Gullbukser!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:46   #9
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ønsker at vi hadde råd til å gjøre oss ferdig med oppussing av huset. Spesielt ønsker jeg meg ny peis. Den vi har nå er et helt åpent ildsted og fyrer kun for kråka. Dessuten ønsker jeg å få skiftet alle vinduene og etterisolert. Vi fikk bare råd til å skifte fire vinduer og etterisolere en vegg i år.

Og så ønsker jeg at vi hadde råd til en større, nyere bil, med god plass til tre barneseter og mye bagasje.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:53   #10
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Angstfri hverdag. Har jeg det, så kommer alt det andre etterhvert. Innbiller jeg meg.

Ja, bortsett fra romskip. Det er en av de få tingene jeg fremdeles har en sånn barnslig iiiik! for. Jeg vil ut i verdensrommet. Jeg føler genuin sorg over at det aldri kommer til å skje. Jeg hadde vært villig til å gi så mye bare for å få vært der ute en liten, liten stund. Og det er jo mulig, men så mange penger får jeg aldri.

Gammel 18-08-10, 13:56   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av materielle ting så har jeg en drøm om ei stor moderne hytte med flott uteplass, brygge og plastsnekke på favorittstedet mitt på Sørlandet.

Det kommer nok ikke til å bli, men drømmen er der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:07   #12
Left
Passiv

Standard

Jeg ønsker meg et eget sted å bo, så gleder meg til vi får solgt huset vårt. Kanskje det åpner seg en mulighet da.
Surfer på boligsidene til finn og er fuktig i blikket mens drømmene flyr. Det koster heldigvis ingenting.

Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:13   #13
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En hytte ved sjøen, like i nærheten av en by.

Gammel 18-08-10, 14:14   #14
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ønsker meg virkelig, virkelig, virkelig større hus, med plass til at ungene kan ha en egen hule å være med kompiser og sånt. Det hadde holdt med en halvpart av en tomannsbolig; dem er det mange av her i skolekretsen men jeg har ikke råd.

Gammel 18-08-10, 14:19   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ekstra etasje på eksisterende påbygg. To ekstra soverom i andre etasje, så vi fikk en TV-stue oppe, gjesterom/kontor og et rom til hver av ungene. Påbygget i første etasje ville med hevet tak i motsetning til dagens skråtak også gi mulighet for ekstra bad og utvidelse av stuen nede.

Ah, så fint det blir!

Gammel 19-08-10, 00:01   #16
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Fin hage. Vår er grum, og siden vi har så mye å gjøre på huset, så vil den være nedprioritert en god del år.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:21   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

En slank kropp.

Alt annet er sekundært.

Det desiderte førsteønsket, ja. Alt annet kan jeg klare meg uten.

Av materielle ting ønsker jeg meg hus med utsikt, nok soverom, bibliotek, verksted til mannen og oppholdsrom for ungene. Dessuten stoooort kjøkken med et langt spisebord med massiv bordplate. Helst laget av driv-ved fra Lofoten.

Dessuten ønsker vi også veldig en fjellhytte på det nye området de har lagt ut for salg ikke langt unna oss. 40 min til hytta med de flotteste skiløyper og fineste turterreng utenom snøsesong. Men, nei. Kontoen er ikke enig.

Gammel 18-08-10, 14:18   #18
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker meg nye fliser på kjøkkenet. Per nu har jeg et hull i veggen med en hvit plate over, rett over vasken. En idiot hadde plassert strømboksen bakom der, så flisene måtte ødelegges for å komme til boksen, og jeg har ikke økonomi til å fikse det. Ikke ennå.

Gammel 18-08-10, 14:18   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Terasse!!
Få orden på inngangspartiet på huset.
Det gnager meg hver gang jeg går i palletrappen og ser at det fortsatt ikke er noen terasse i hjørnet...... Og hver sommer skal vi gjøre det. Men NESTE sommer, DA skal vi gjøre det....

Også ny bil. Jeg er glad i Opelen min, men jeg vil ikke måtte velge hvem av ungene som skal sitte mest utsatt. Så større bil.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:20   #20
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ønsker meg i første omgang å få lov til å skille ut en TOMT. :gretten på Fylkesmannen i Hordaland:

Hvis jeg kan få komme med urealistiske ønsker så kunne jeg tenkt meg at høyrefoten hadde fungert som den skulle.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.