Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 20:36   #1
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?

Jeg tenker visst ikke over tingene mine. Min TV er fra 1992 og fungerer finfint. Kjøleskapet er også omtrent like gammelt. Foodprocessoren min er minst like gammel og brukes hyppig.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:45   #2
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har arvet strykebrettet av min mor, så det er sikkert 40 år gammelt. Har skiftet trekk da.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:55   #3
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en fin hvit sommerkjole fra 1995 som jeg fortsatt bruker, samt truser det står Adelsten inni. på Benzo.

Reservejøleskapet er arvet så det vet jeg ikke hvor gammelt er, og fryseren er 15 år gammel, men jeg synes da liksom at slike ting SKAL vare så lenge jeg da.

Jah, også har jeg kontoutskrifter fra 1994 og kort fra ettårsdagen min, dvs snart 24 år gamle! Samt endel forseggjorte julegavelapper fra alle tider! :hamster:

Også er laptop'en min over 3 år gammel da, det er jo steinaldermaskin nå!

Gammel 27-08-10, 21:14   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fryseboksen som snart er 40 år gammel.
Sony stereoanlegget mitt fra 1987, fars platespiller fra ca 1980, Bernina symaskinen som ble kjøpt 20.mai 1987(fremdeles den beste selv om den har fått en liten bror).
Høie sengesett fra 1997 - Isba vinterstøvlene mine fra 1979 gikk i søplekassen i 2005, da var alt håp ute ...

Gammel 27-08-10, 21:16   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Symaskin fra 68. Og så har jeg en kaktus som er en avlegger av en som min oldemor hadde. Samt en kaffeboks jeg tror må være fra 70-tallet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:24   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, også har jeg jo de gode gamle kakeboksene (egentlig twist- og kjeksbokser) som jeg har vokst opp med og som egentlig stammer fra bestemor som tas i bruk hver jul - blant annet disse:

Gammel 27-08-10, 21:23   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en skuvseng som er eldre enn både meg og mannen. Den sov jeg i fra jeg var ti til jeg flyttet hjemmefra, og nå har Blobben overtatt den. Ellers hadde jeg TV fra 1988, men den sa takk for seg i fjor. Jeg kan ikke komme på at jeg har annet elektrisk utstyr som er eldre enn 15 år gammelt.

Ellers har jeg masse barnebøker og en del leker fra da jeg var barn, og mange av bøkene mine er pre-Teomann, men det synes jeg ikke teller.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:32   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen og jeg flyttet sammen mens vi var studenter, og jeg hadde ikke så veldig mye kjøkkenutstyr da. Men jeg har, hm, et par kasseroller og noen hvitvinsglass som jeg kjøpte som 19-åring, og noen blå tallerkener og noen brødformer jeg tok med meg fra skapet hjemme, og så har jeg i tidens løp arvet mormors krumkakejern, farmors håndmikser og mammas gamle symaskin. Og så har jeg et barnebestikk av sølv og en dåpsgave-sølvkopp. (Mannen hadde et mer velutstyr kjøkken da vi møttes enn jeg hadde; både støpejernspannen, Michael Graves-pepperkvernen og en hel del vin- og whiskyglass var på plass før vi ble sammen for snart 20 år siden.)

Vi har selvsagt masse ting vi skaffet oss etter at vi flyttet sammen, og ting vi fikk til bryllupet for 15 år siden, De begynner jo å dra på årene, de også.

Gammel 27-08-10, 21:34   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mente du spesielt elektriske ting? Vi fikk i alle fall brødristeren vår i bryllupsgave, altså for 15 år siden; goro- og krumkakejernene er sikkert 15-20 år gamle, og symaskinen vil jeg tro er over 40 år (jeg skal spørre mamma ved anledning).

Gammel 27-08-10, 21:39   #10
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har mormors fine tallerkener, som vi bruker daglig. Jeg har også mormors mixmaster, den fungerer godt den. Jeg "arvet" noen Scholl-sandaler av min mor for, tja 10 år siden kanskje. Da hadde hun hatt dem kanskje i 20 år. De brukes nesten daglig om sommeren!

Gammel 28-08-10, 00:04   #11
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har arvet bestemoren min sin fryseboks fra 70-tallet, funker som bare juling den Har også noen av de gamle, velbrukte, nydelige kakeboksene hennes, og jeg elsker noen hjemmevevde filleryer som sikkert stammer fra da moren min var liten, og huset til "ho mor" var nytt
I daglig bruk som fruktfat er også et rødt, stort stettefat i presset glass fra 50-tallet. Arvet etter oldemoren min.
På boden har jeg et lite salongbord fra sekstitallet som jeg venter på anledning for å få tatt i bruk igjen, og salongbordet jeg har nå er en blytung sak i eik som moren til stefaren min hadde. Hun kjøpte det nytt da hun flyttet tilbake til nord-troms etter tvangsevakuering unde krigen og måtte bygge opp igjen familiens gård etter at tyskerne brant den til grunnen.
Og kommoden på soverommet kjøpte foreldrene mine da de ventet meg, for å ha babytøyet mitt i

Gammel 28-08-10, 08:13   #12
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vaskemaskin fra 1997. Ikke dårlig det egentlig, siden den gjerne går flere ganger om dagen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 20:49   #13
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Ja mannen...han dukket opp på tidlig 90 tall og virker enda

Gammel 28-08-10, 10:45   #14
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Bestikk og tallerkener som vi bruker til daglig er fra 1992, ellers har vi diverse glass og kaffeservise fra 80-tallet (trur eg). Kombiskapet er også fra 92, andre elektriske saker er stort sett andre eller tredje generasjon... Eller har jeg en vinterfrakk fra 1971 og en smoking fra 1962 som begge brukes jevnlig.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 11:11   #15
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Elektriske apparater kvitter jeg meg ikke med før de er defekte. Strykejernet er gammelt, ja. (Men det er jo ikke noe rart at det ikke går i stykker, det er jo knapt brukt ... ).

Jeg eier også et gammelt, men bortimot ubrukt strykejern. Og en mikroovn fra ca 1984.

Gammel 28-08-10, 11:14   #16
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en sånn sokkestoppesopp.
Har arvet den etter min mormor.

Gammel 27-08-10, 21:35   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Benken ungene sitter å spiser på hver dag er merket 1847 (tror jeg det er).
Fortsatt like god.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:41   #18
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har mormor sine kakebokser til julebakst. Dei er vel omtrent frå 1940 tenke eg.

Ellers har eg ein del frå 1995 da eg flytta for meg sjøl for første gong; Vannglass, middagstallerkena, vinglass.

Gammel 27-08-10, 22:08   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Strykebrettet vårt er det mamma "pensjonerte" sånn en gang før jeg begynte å studere, rundt 15 år siden tipper jeg.

Ellers kommer jeg ikke på så mye, eller jo, vi har jo arvede møbler da.
Også har jeg klær jeg har hatt siden jeg flyttet hjemme fra, så ja, noe lenger enn mannen...

Og knerten bruker daglig (som tegnebord) den gamle høystolen min, sånn type som kan bretters i to og da har den fint (tegne)bord, den er jo altså drøyt 30 år gammel, dersom den var ny til meg...

Gammel 27-08-10, 22:18   #20
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har arvet endel kjøkkenting og møbler fra olde- og besteforeldre. Jeg er veldig glad i gamle ting

Er veldig glad i spisebordet fra 1890-tallet som vi overtok for 10 år siden og fjernet flere lag maling fra. Det er et gammel solid ovalt furubord med ilegsplater.

Så har jeg en sjenk fra 1910tallet som stammer fra gården farfar vokste opp.

Av egne anskaffede ting lurer jeg på om ikke tørkestativet fra 2001 er det eldste. Fra Rema og såvidt det står oppreist. Har fortsatt endel klær fra videregående jeg fortsatt bruker. Og jenta har overtatt både møbler, leker og klær jeg selv har hatt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.