|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg tenker visst ikke over tingene mine. Min TV er fra 1992 og fungerer finfint. Kjøleskapet er også omtrent like gammelt. Foodprocessoren min er minst like gammel og brukes hyppig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har arvet strykebrettet av min mor, så det er sikkert 40 år gammelt. Har skiftet trekk da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har en fin hvit sommerkjole fra 1995 som jeg fortsatt bruker, samt truser det står Adelsten inni.
![]() |
#4 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Fryseboksen som snart er 40 år gammel.
![]() |
#5 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Symaskin fra 68. Og så har jeg en kaktus som er en avlegger av en som min oldemor hadde. Samt en kaffeboks jeg tror må være fra 70-tallet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Ja, også har jeg jo de gode gamle kakeboksene (egentlig twist- og kjeksbokser) som jeg har vokst opp med og som egentlig stammer fra bestemor som tas i bruk hver jul - blant annet disse:
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har en skuvseng som er eldre enn både meg og mannen. Den sov jeg i fra jeg var ti til jeg flyttet hjemmefra, og nå har Blobben overtatt den. Ellers hadde jeg TV fra 1988, men den sa takk for seg i fjor. Jeg kan ikke komme på at jeg har annet elektrisk utstyr som er eldre enn 15 år gammelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Mannen og jeg flyttet sammen mens vi var studenter, og jeg hadde ikke så veldig mye kjøkkenutstyr da. Men jeg har, hm, et par kasseroller og noen hvitvinsglass som jeg kjøpte som 19-åring, og noen blå tallerkener og noen brødformer jeg tok med meg fra skapet hjemme, og så har jeg i tidens løp arvet mormors krumkakejern, farmors håndmikser og mammas gamle symaskin. Og så har jeg et barnebestikk av sølv og en dåpsgave-sølvkopp. (Mannen hadde et mer velutstyr kjøkken da vi møttes enn jeg hadde; både støpejernspannen, Michael Graves-pepperkvernen og en hel del vin- og whiskyglass var på plass før vi ble sammen for snart 20 år siden.)
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Mente du spesielt elektriske ting? Vi fikk i alle fall brødristeren vår i bryllupsgave, altså for 15 år siden; goro- og krumkakejernene er sikkert 15-20 år gamle, og symaskinen vil jeg tro er over 40 år (jeg skal spørre mamma ved anledning).
![]() |
#10 |
XXX
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har mormors fine tallerkener, som vi bruker daglig. Jeg har også mormors mixmaster, den fungerer godt den. Jeg "arvet" noen Scholl-sandaler av min mor for, tja 10 år siden kanskje. Da hadde hun hatt dem kanskje i 20 år. De brukes nesten daglig om sommeren!
![]() |
#11 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har arvet bestemoren min sin fryseboks fra 70-tallet, funker som bare juling den
![]() |
![]() |
#12 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har vaskemaskin fra 1997. Ikke dårlig det egentlig, siden den gjerne går flere ganger om dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Ja mannen...han dukket opp på tidlig 90 tall og virker enda
![]() |
#14 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Bestikk og tallerkener som vi bruker til daglig er fra 1992, ellers har vi diverse glass og kaffeservise fra 80-tallet (trur eg). Kombiskapet er også fra 92, andre elektriske saker er stort sett andre eller tredje generasjon... Eller har jeg en vinterfrakk fra 1971 og en smoking fra 1962 som begge brukes jevnlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?
![]() |
![]() |
#16 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har en sånn sokkestoppesopp.
![]() |
#17 |
can-jur
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Benken ungene sitter å spiser på hver dag er merket 1847 (tror jeg det er).
![]() |
![]() |
#18 |
Ferdiglada
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Eg har mormor sine kakebokser til julebakst. Dei er vel omtrent frå 1940 tenke eg.
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Strykebrettet vårt er det mamma "pensjonerte" sånn en gang før jeg begynte å studere, rundt 15 år siden tipper jeg.
![]() |
#20 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har arvet endel kjøkkenting og møbler fra olde- og besteforeldre. Jeg er veldig glad i gamle ting
![]() |
|
|