|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fridag for å vaske huset
Kan jo hende de mente SFO, jeg kunne godt sagt det der men da hadde jeg jo ment SFO, som jo ligger på/ved skolen. Eller, jeg hadde vel egentlig sagt SFO. Nei jeg vet ikke jeg.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Fridag for å vaske husetJeg liker ikke å vaske, og ville sånnsett heller betalt noen for å gjøre det, men det tar jo ikke hele dagen å VASKE, det er jo RYDDINGEN som tar tid (Og den HATER jeg, vaskingen er jo egentlig greit nok, når det allerede er ryddet), og det gjør ikke vaskehjelpen, så da hadde det ikke hjulpet oss med vaskehjelp... Så om vi skal ha et rent og ryddig hjem burde nok noen jobbet redusert for å fikse det... helst mannen. Vesentlig dyrere enn vaskehjelp, men det hadde kanskje hjulpet.
![]() |
#44 |
I mål
|
Vårt hus er 100 kvadrat, vi bruker 80 av det. Jeg har ingen problemer med å bruke 5 timer på å vaske det ordentlig. Det er ganske mye av en hel dag i alle fall, man skal jo spise litt også.
Det er så lærerikt å bli hentet tidlig på en fredag vet du, man lærer faktisk nesten like mye av det som å dra til Syden |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Sv: Fridag for å vaske husetEg er ikkje noko glad i å vaska, men er alt for privat av meg til at eg vil ha fremmede folk i huset for å vaska. Då reduserer eg heller arbeidstida/ lønna og bruker nokre timar på husvask mens eg er åleina i huset, etterfulgt av tur på kafé med venninner og shopping.
![]() |
#46 |
På vei
Det er det nok mange som ville sagt, deriblant jeg. "Skolen" i betydning skolebygningen, og dermed helt uavhengig av hva som foregår på skolen akkurat da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
maler
|
Neida de mente skolen. Men omstendighetene var spesielle nok til at det _kanskje_ var forståelig.
![]() |
#48 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Fridag for å vaske husetJeg hadde en fridag i uka for noen år siden. Siste del av "friåret" hadde jeg sjelden barn hjemme den dagen. Jeg husker at jeg ofte tenkte at jeg burde brukt den dagen til å vaske og rydde, men av en eller annen grunn var det veldig sjelden den ble brukt til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Fridag for å vaske husetJeg gjorde faktisk akkurat dette i vår, fordi vaskehjepen faktisk ikke dugde.
![]() |
#50 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fridag for å vaske husetJeg har en fridag i uken, kjempedeilig! Da trener jeg, lunsjer med veninner, shopper, går til frisøren, gjør alle sånn ting jeg ikke får gjort ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
By the Sea
|
![]() Sv: Fridag for å vaske husetJeg tenker at om jeg hadde hatt en "fridag for å vaske huset" så hadde jeg gjort alt annet enn å vaske huset. Og det hadde sikkert vært langt hyggeligere.
![]() |
#52 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fridag for å vaske husetNei, jeg liker ikke å vaske så det ville vært ganske idiotisk å tape MASSE penger på å gjøre MER av noe jeg hater og å gjøre MINDRE av noe jeg liker godt.
![]() |
#53 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Fridag for å vaske husetJeg skulle gjerne hatt en fridag til å jobbe.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Fridag for å vaske husetMannen hadde ikke sluppet unna selv om jeg brukte en fridag på å vaske huset. Vi deler på det meste her nå, han skulle fått ryddet hele huset før jeg vasket, feks. Jeg haater å rydde så det er det helst mannen som tar seg av, mens jeg vasker. Han skifter også sengtøy på alle sengene, bla.
![]() |
#57 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Absolutt, isolert sett, men det gjør jo ikke nytten! De vasker, men de rydder vel ikke, bretter klesvask, får den i skapet, plukker tusen legobiter fra under sofaen, vasker opp, tar ut søpla, sorterer viktige papirer fra det som kan kastes, og alle de andre kjedelige tingene som må gjøres før selve vasken. Kanskje jeg kan ha fri torsdag, så kommer vaskejhjelpen fredag, DET hadde vært lite økonomisk, men fornuftig...
![]() |
#58 |
I farta!!
|
![]() Sv: Fridag for å vaske husetSjølve vaskinga er null problem, alt det andre som tar tid og er kjedelig. Eg har ikkje fri for å vaske hus men for å ha meir tid med ungane og ein lettare kvardag.
![]() |
#59 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Ja, det er det jeg tenker også, om jeg kunne ansatt en person til å gjøre alt det, så skulle jeg vasket det ryddige huset med stor glede.
![]() |
#60 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fridag for å vaske husetJeg kunne ikke tenkt meg å jobbe redusert for kun å vaske og ordne i huset nei.
![]() |
|
|