Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fridag for å vaske huset

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 21:22   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fridag for å vaske huset

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hørt på bussen idag: "Kanskje vi bare skal stikke innom skolen på veien og hente han litt tidlig idag"?

Kan jo hende de mente SFO, jeg kunne godt sagt det der men da hadde jeg jo ment SFO, som jo ligger på/ved skolen. Eller, jeg hadde vel egentlig sagt SFO. Nei jeg vet ikke jeg.

Gammel 27-08-10, 21:28   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke å vaske, og ville sånnsett heller betalt noen for å gjøre det, men det tar jo ikke hele dagen å VASKE, det er jo RYDDINGEN som tar tid (Og den HATER jeg, vaskingen er jo egentlig greit nok, når det allerede er ryddet), og det gjør ikke vaskehjelpen, så da hadde det ikke hjulpet oss med vaskehjelp... Så om vi skal ha et rent og ryddig hjem burde nok noen jobbet redusert for å fikse det... helst mannen. Vesentlig dyrere enn vaskehjelp, men det hadde kanskje hjulpet.

(Vi jobber 100% og huset... vel,det går sin gang...)

Gammel 27-08-10, 21:29   #43
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hørt på bussen idag: "Kanskje vi bare skal stikke innom skolen på veien og hente han litt tidlig idag"?

Det ville jeg trolig sagt også, selv om jeg egentlig mente "hente tidlig på SFO".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:31   #44
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Jeg tenker ganske mye om det, egentlig. Blant annet tenker jeg at de må ha fryktelig store hus, siden det tar en hel dag å vaske det.

Vårt hus er 100 kvadrat, vi bruker 80 av det. Jeg har ingen problemer med å bruke 5 timer på å vaske det ordentlig. Det er ganske mye av en hel dag i alle fall, man skal jo spise litt også.

Det er så lærerikt å bli hentet tidlig på en fredag vet du, man lærer faktisk nesten like mye av det som å dra til Syden .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:33   #45
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg er ikkje noko glad i å vaska, men er alt for privat av meg til at eg vil ha fremmede folk i huset for å vaska. Då reduserer eg heller arbeidstida/ lønna og bruker nokre timar på husvask mens eg er åleina i huset, etterfulgt av tur på kafé med venninner og shopping.

Gammel 27-08-10, 21:33   #46
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Det er det nok mange som ville sagt, deriblant jeg. "Skolen" i betydning skolebygningen, og dermed helt uavhengig av hva som foregår på skolen akkurat da.

Jeg jobber forøvrig 80%, men det hadde ikke falt meg inn å ta en dag fri for å vaske. Jeg jobber kortere dager.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:34   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det ville jeg trolig sagt også, selv om jeg egentlig mente "hente tidlig på SFO".

Neida de mente skolen. Men omstendighetene var spesielle nok til at det _kanskje_ var forståelig.

Gammel 27-08-10, 22:45   #48
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en fridag i uka for noen år siden. Siste del av "friåret" hadde jeg sjelden barn hjemme den dagen. Jeg husker at jeg ofte tenkte at jeg burde brukt den dagen til å vaske og rydde, men av en eller annen grunn var det veldig sjelden den ble brukt til det.
Det hadde absolutt lønnet seg for meg også å leie noen til å gjøre denslags, ja.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 22:49   #49
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjorde faktisk akkurat dette i vår, fordi vaskehjepen faktisk ikke dugde.
Ikke ville hun jobbe hvitt heller.
Nå skal det sies at jeg hadde lang reisevei til jobb og jeg brukte denne dagen til andre ting også, som å hente ungene tidlig for en gangs skyld og gjøre noe gøy med de. Stresse ned, kose oss.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 22:59   #50
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Jeg har en fridag i uken, kjempedeilig! Da trener jeg, lunsjer med veninner, shopper, går til frisøren, gjør alle sånn ting jeg ikke får gjort ellers.
Litt husarbeid blir det, støvsuger og gjør klart for helgen osv. Men ikke vask av hus. Vi har vaskehjelp, og det er jeg så glad for.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 23:05   #51
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at om jeg hadde hatt en "fridag for å vaske huset" så hadde jeg gjort alt annet enn å vaske huset. Og det hadde sikkert vært langt hyggeligere. (Om enn noe dyr moro.)

Gammel 28-08-10, 01:12   #52
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg liker ikke å vaske så det ville vært ganske idiotisk å tape MASSE penger på å gjøre MER av noe jeg hater og å gjøre MINDRE av noe jeg liker godt.

Siden jeg misliker husarbeid sånn, så forventer jeg ovasjoner og applaus hvis jeg gjør noe, og er stygt redd det hadde blitt lite av det dersom det ble en del av dagligtralten.

Gammel 28-08-10, 01:29   #53
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skulle gjerne hatt en fridag til å jobbe. Rette og sånn. Det hadde vært fint!

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 02:47   #54
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Dessuten er vasking grusomt kjedelig, og slett ikke bare min jobb, men hele familiens jobb, og det gjøres sammen.

Poeng!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 06:28   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen hadde ikke sluppet unna selv om jeg brukte en fridag på å vaske huset. Vi deler på det meste her nå, han skulle fått ryddet hele huset før jeg vasket, feks. Jeg haater å rydde så det er det helst mannen som tar seg av, mens jeg vasker. Han skifter også sengtøy på alle sengene, bla.

Gammel 28-08-10, 09:08   #56
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg tenker akkurat som deg. Jeg går ikke ned 20 % i lønn for å vaske hus.

Samme her, billigere å ansatte vaskehjelp.

Gammel 28-08-10, 10:46   #57
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Samme her, billigere å ansatte vaskehjelp.

Absolutt, isolert sett, men det gjør jo ikke nytten! De vasker, men de rydder vel ikke, bretter klesvask, får den i skapet, plukker tusen legobiter fra under sofaen, vasker opp, tar ut søpla, sorterer viktige papirer fra det som kan kastes, og alle de andre kjedelige tingene som må gjøres før selve vasken. Kanskje jeg kan ha fri torsdag, så kommer vaskejhjelpen fredag, DET hadde vært lite økonomisk, men fornuftig...

Gammel 28-08-10, 11:06   #58
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sjølve vaskinga er null problem, alt det andre som tar tid og er kjedelig. Eg har ikkje fri for å vaske hus men for å ha meir tid med ungane og ein lettare kvardag.

Gammel 28-08-10, 15:14   #59
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Absolutt, isolert sett, men det gjør jo ikke nytten! De vasker, men de rydder vel ikke, bretter klesvask, får den i skapet, plukker tusen legobiter fra under sofaen, vasker opp, tar ut søpla, sorterer viktige papirer fra det som kan kastes, og alle de andre kjedelige tingene som må gjøres før selve vasken. Kanskje jeg kan ha fri torsdag, så kommer vaskejhjelpen fredag, DET hadde vært lite økonomisk, men fornuftig...

Ja, det er det jeg tenker også, om jeg kunne ansatt en person til å gjøre alt det, så skulle jeg vasket det ryddige huset med stor glede.
Men jeg syns ikke det er såå innmari gøy på jobb heller, så det hadde ikke gjort meg noe å bytte ut en dag med jobb på en dag med husarbeid. Dessuten tjener jeg ikke så godt at jeg hadde gått glipp av latterlige summer av å være hjemme en dag iuka.

Gammel 28-08-10, 15:36   #60
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kunne ikke tenkt meg å jobbe redusert for kun å vaske og ordne i huset nei.

Men selv om vi har vaskehjelp hver uke, har det vel hendt at jeg har tatt meg en feriedag for å vaske ned kjøkkenet f.eks. Vaskehjelpen kan absolutt betales for å gjøre akkurat det, men da må jeg jo rydde i alle kjøkkenskapene først.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.