Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing: Venner, kjønn og legning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-10, 10:10   #41
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legning

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Det er jeg utrolig enig i. Jeg har altid forarget meg over at en del heterofile menn har slikt syn på homofile, og blir bare deppa dersom det faktisk er sånn at det er et vanlig syn på folk av alle kjønn og legninger i tillegg.

Hva? Visste du ikke at homofile utelukkende tenker på sex og vil ligge med alle menn de ser hele tiden?

Bare spør Shute.

Gammel 02-09-10, 10:10   #42
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 10:11   #43
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Livet mitt hadde vært kjedeligere hvis jeg ikke hadde hatt venner av begge kjønn.

Gammel 02-09-10, 10:12   #44
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Det ser i alle fall ut som om min mulighet til å si "nei, jeg har så få venner fordi jeg er bi" stort sett ha blitt debunket. Kjipinger.

Gammel 02-09-10, 10:13   #45
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har flere gode mannlige venner, jeg kan godt finne på å overnatte hos dem, eller de hos meg/oss. Noen av mine beste kvinnlige venner er lesbiske, og vi overnatter hos hverandre rett som det er. Ulvefar overnatter også hos dem, for det er jo trygt, i motsetning til om han skulle overnattet hos en kvinnlig venn som var hetero.

Gammel 02-09-10, 10:21   #46
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mange mannlige venner, og det er svært sjelden at det er en problemstilling.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 10:21   #47
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hva? Visste du ikke at homofile utelukkende tenker på sex og vil ligge med alle menn de ser hele tiden?

Bare spør Shute.

Jeg har nok bomma der, ja. filler'n

Gammel 02-09-10, 10:25   #48
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg trodde jeg hadde litt draget på Heiko, jeg. Det var den eneste jeg trodde jeg hadde litt draget på til og med.

:uattraktiv:

Ja vist har du draget på meg.
Du er jo en svært attraktiv dame som jeg setter stor pris på. Jeg er jo til og med så trygg på oss at vi sammen kan gå på steder kvinner generelt ikke skal sette sine ben.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:27   #49
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes det er flott å lese her at så mange har gode og fine erfaringer med kjønnskryssede vennskap. For jeg har faktisk aldri opplevd (hverken selv eller som tilskuer) at det fungerer over langen. På et eller annent tidspunkt har det blitt involvert følelser som ikke hører hjemme og noen får det vondt.
Når det gjelder homofile/bifile så ser jeg ikke helt greia? Jeg blir jo ikke lesbisk av å være på hyttetur med en lesbisk veninne? Uansett hvor mye hun evt måtte legge ann på meg. Det er jo ikke sånn at det smitter
Så om mannen hadde nært vennskap med homofil mann, helt ok, at mannen hadde nært vennskap med hetrofil kvinne? Nei, jeg hadde ikke akseptert det. Dessuten hadde jeg blitt pisse sur om han prioriterte tid med venner (uavhengig av kjønn og legning) forran oss. Mulig jeg hadde sett annerledes på det om vi vasset i fritid.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:45   #50
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Dessuten hadde jeg blitt pisse sur om han prioriterte tid med venner (uavhengig av kjønn og legning) forran oss. Mulig jeg hadde sett annerledes på det om vi vasset i fritid.

Dette er jeg enig i, men dette gjelder jo prioritering av tid ikke hvem man er med. Verken mannen eller jeg har mye egentid for tida, men hva vi driver med når vi en sjelden gang tar "fri", så er kjønn på de vi er med knakende likegyldig.

Jeg er ofte alene på jobb med grupper av menn. Og mannen tilbringer mye tid sammen med et uttall svette damer. Det går så fint så.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:47   #51
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Dette er jeg enig i, men dette gjelder jo prioritering av tid ikke hvem man er med. Verken mannen eller jeg har mye egentid for tida, men hva vi driver med når vi en sjelden gang tar "fri", så er kjønn på de vi er med knakende likegyldig.

Jeg er ofte alene på jobb med grupper av menn. Og mannen tilbringer mye tid sammen med et uttall svette damer. Det går så fint så.

Nemlig!

Gammel 02-09-10, 12:49   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjærsten og jeg gjør stort sett ikke annet enn å jobbe - og er i samme situasjon som tink.

Jeg jobber nesten bare med menn av type Alfa, som har virket svært så avskrekkende på mange andre menn. Han jobber masse med grasiøse Vidunderdamer. Arbeidstidene er også ofte sent på kvelden og utpå natten.

Det går fint. Det er i ens eget hode man må snu tankegangen først.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:53   #53
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, som tillitsvalg i Norges Bondelag så svømmer jeg i mer eller mindre desperate (og veldig, veldig mange, hyggelige, greie og reale!!) menn. Og det er selvfølgelig ok. Men mannen hadde neppe likt at jeg utvikle nærmere vennskap, type kino/hyttetur/osv med noen av dem. Men jeg tror det kan bunne en del i kultur rett og slett. Det er ikke vanlig at kvinner/menn er nære venner på den måten og dermed tenker man på det som noe rart/skummelt?

Men jeg tror også det kommer veldig ann på hvordan man er som person. Jeg ser særs privat og mannen er og blir min aller, aller nærmeste og selv ikke mine beste veninner kommer i nærheten av å være meg så nær og kjenne meg så godt som han. Og samme gjelder for mannen. Derfor ville også et nært vennskap med en av motsatt kjønn blitt dobbelt rart. Jeg har ikke vært på kino med veninner siden jeg var ca 14 år. Da blir det klart en stor overgang om jeg plutselig skulle begynt å fly på kino med en nær mannlig venn

Gammel 02-09-10, 12:53   #54
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Sjærsten og jeg gjør stort sett ikke annet enn å jobbe - og er i samme situasjon som tink.

Jeg jobber nesten bare med menn av type Alfa, som har virket svært så avskrekkende på mange andre menn. Han jobber masse med grasiøse Vidunderdamer. Arbeidstidene er også ofte sent på kvelden og utpå natten.

Det går fint. Det er i ens eget hode man må snu tankegangen først.

Mistenker at dine menn er kjekkere enn mine da. (Middelaldrende blåskjorter, gjerne med ring fra NTNU!)

Gammel 02-09-10, 12:56   #55
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men altså: det å ikke kunne ha venner av annet kjønn betyr jo at man reduserer alle menn (eller kvinner, hvis man er mann) til seksuelle objekter. Det er jo egentlig riktig utrivelig og et syn på menn som jeg virkelig vil ta avstand fra.

Jah. Og upraktisk, ikke minst.

Jeg påberoper meg retten til å være venn med de menneskene jeg vil, og det kunne rett og slett ikke ramlet meg inn å tenke på det som noe annet enn normalt.

Gammel 02-09-10, 12:58   #56
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Mistenker at dine menn er kjekkere enn mine da. (Middelaldrende blåskjorter, gjerne med ring fra NTNU!)

Men spiller utseende også inn?
Er det lettere om mannens besteveninne er stygg om arvesynden?
Feks?
Om hun er singel/i et forhold? osv.

Jeg bare drodler her jeg

Gammel 02-09-10, 13:04   #57
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Standard

Feks?

Jeg bare drodler her jeg

Selvsagt spiller ikke det inn.

Gjør utseende noen til et sex-objekt?
Singelstatus = på sjekkern?

Nei, ikke i min verden i allefall.

Gammel 02-09-10, 13:10   #58
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg tenker at det er mer, tja, upraktisk å ha venner av det annet kjønn. Fordi det kan oppstå følelser, som man må finne ut av hva egentlig består i, er det vennskap; eller er det noe annet? At man kan føle en del på det.

"Passer det seg egentlig med dette vennskapet? Er det noen som kan misforstå/misforstår? Hvorfor liker jeg egentlig så godt å være sammen med han/henne?"
Det er en kompliserende greie, med samme kjønn er det enklere.

Jobb-kolleger er uproblematisk, det må jo være når man går over til å treffes privat, fordi man har lyst.

Sist redigert av bønna : 02-09-10 kl 13:22. Årsak: skrivefeil
bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:19   #59
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Feks?

Jeg bare drodler her jeg

Neida, er bare unnelig på alfaCharlies omgivelser.

Det er sjelden jeg stifter nære vennskap med gutter/menn for tida. Men jeg orker ikke ha det som en leveregel å unngå det fordi det hypotetisk sett kan oppstå følelser. Man kan jo få svært god kontakt med kollegaer også, mange av dagens våkne timer tilbringes på arbeidsplassen.

Gammel 02-09-10, 13:47   #60
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med på at det kan oppstå problemer i et vennskap dersom den ene (og særlig hvis begge) plutselig eller gradvis ønsker noe mer enn vennskap. Jeg kjenner til tilfeller der det har skjedd (selv om jeg kjenner til veldig mange flere tilfeller der det ikke har skjedd), så jeg påstår ikke at det er en irrelevant risiko. Jeg forventer likevel for min egen del såpass tillit fra mannen min at det er opp til meg å vurdere om mitt forhold til en venn er OK eller ikke.

Jeg kan godt gå ut på byen med mannlige venner, eller med bare én mannlig venn, det har jeg gjort mange ganger. Det er relativt sjelden aktuelt for meg å reise på tur alene sammen med en mannlig kamerat, men om det skulle falle seg sånn, og jeg selv mente at dette var uproblematisk, så ville jeg blitt veldig grinete dersom mannen min skulle protestere og overstyre min vurdering. Og ja, jeg ville også synes det var helt greit om han skulle finne på noe gøy sammen med en venninne og det ikke passet for meg å være med. (Det vil si, jeg ville sikkert blitt misunnelig, på dem begge, fordi jeg gjerne ville vært med selv, men jeg ville absolutt unnet ham turen/festen.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.